Wat is ideale sloopkraan?

Post hier de algemene zaken over sloopwerken en de sloopbedrijven.

Moderator: André

Advertentie post before
janbak
Forumlid
Berichten: 1443
Lid geworden op: do 31 mei, 2007 18:57
Locatie: wicourt
Contacteer:

Re: Wat is ideale sloopkraan?

Bericht door janbak »

fabian 954 schreef:
janbak schreef:
service man schreef:Jij snapt het hellemaal Jan :leuk
op nieuw zit in ieder geval garantie . en als ik het bij jou zou laten maken. moet ik het maar af wachten hoe lang het heel blijft
maar zo hou je in ieder geval wel werk ;)
ik doe meer herstellings werken aan andere merken zo als verachtert en demarec !en wat je nu doe is een mens afzijken door dat je zelf alleen maar nieuwe stukken kan monteren ! want ik snapt je hellemaal :leuk
sorry lees al een tijdje mee . maar jan gerrit monteert niet alleen nieuwe onderdelen .
ken hem al jaren maar ouwe onderdelen knapt hij netjes op wat het ook prima weer doet en zonder nieuwe onderdelen .
maar ik denk niet dat de ideale sloopkraan bestaat .
wel als je altijd het zelfde werk hebt maar er zit altijd wel wat verschillends in een klus ;)
wel leuk om telezen een iedere ze mening :D
een ideale sloopkraan is niet gemakkelijk maar waar om er niet eens aan denken en over denken , er is meer dan wat de fabrikanten nu hebben toch ?

Gebruikersavatar
fabian 954
Forumlid
Berichten: 9065
Lid geworden op: zo 30 sep, 2007 11:16
Locatie: zwartsluis
Contacteer:

Re: Wat is ideale sloopkraan?

Bericht door fabian 954 »

tuurlijk elke dag blijven we leren . tenminste als je jezelf er ook voor openstelt .
wat is in jou ogen een ideale sloopkraan kwa tonnage tools en bereik (ch)
we hebben bij ons een Hyundai 800 gehad aan de steel een 1000 schaar ideaal maar zuipt je arm aan gasolie en je bent veel ruimte kwijt als je de kraan heel wilt houden .
nu een 480 met 1000 schaar aan de mono is soms (vaak) te ligt voor het werk . en om voor elke type schip een kraan neer tezetten is weer wat teduur ;)
het is pas crisis als het bier op is

Gebruikersavatar
oxbow
Starter
Berichten: 650
Lid geworden op: ma 1 mei, 2006 17:20
Locatie: geel

Re: Wat is ideale sloopkraan?

Bericht door oxbow »

Elke klus is anders dus voor elke klus heb je andere machines nodig, Wij hebben volgende mini's ter beschikking.
3x 1tonner
4x 2.5tonner
2x 5tonner
4x 8tonner

Keuze zat zou je denken, maar op de specifieke klus waar we nu bezig zijn (2-3 verdiepingen casco zetten) is de ideale machine qua tonnage een 1,5 tonner..
Dus met een hele vloot achter de hand is het alweer behelpen. (alhoewel we met 2 stuks 1tonner de klus nu wel uitvoeren)

Dus je kan een vloot opbouwen hoe gek je maar wilt, of zelf kranen beginnen bouwen, het zal altijd net te licht/te zwaar zijn voor de klus die je klant op tafel gooit. (en kranen huren voor bij sloopwerken in te zetten is helemaal een afrader)

Gebruikersavatar
fabian 954
Forumlid
Berichten: 9065
Lid geworden op: zo 30 sep, 2007 11:16
Locatie: zwartsluis
Contacteer:

Re: Wat is ideale sloopkraan?

Bericht door fabian 954 »

oxbow schreef:Elke klus is anders dus voor elke klus heb je andere machines nodig, Wij hebben volgende mini's ter beschikking.
3x 1tonner
4x 2.5tonner
2x 5tonner
4x 8tonner

Keuze zat zou je denken, maar op de specifieke klus waar we nu bezig zijn (2-3 verdiepingen casco zetten) is de ideale machine qua tonnage een 1,5 tonner..
Dus met een hele vloot achter de hand is het alweer behelpen. (alhoewel we met 2 stuks 1tonner de klus nu wel uitvoeren)

Dus je kan een vloot opbouwen hoe gek je maar wilt, of zelf kranen beginnen bouwen, het zal altijd net te licht/te zwaar zijn voor de klus die je klant op tafel gooit. (en kranen huren voor bij sloopwerken in te zetten is helemaal een afrader)
dat bedoel ik dus we hebben wee heel wat af gelult en gezeurt maar aan het eind van het liedje de ideale sloopkraan bestaat niet :D
het is pas crisis als het bier op is

layho
Starter
Berichten: 345
Lid geworden op: ma 2 jun, 2008 22:45
Locatie: Keerbergen - BE

Re: Wat is ideale sloopkraan?

Bericht door layho »

Vanuit een niet technisch oogpunt is de ideale sloopkraan voor mij

- Een kraan die _niet_ veel kost in draaiuren en onderhoud (verbruik,slijtage,... - lage TCO)
- Een kraan die mij veel rendement geeft
- Een kraan die kan wat andere niet kunnen (concurrentieel voordeel)

Met dit soort van kraan kan je nog geld verdienen en dat is toch waarom we het allemaal doen
If you pay peanuts, you get monkeys

janbak
Forumlid
Berichten: 1443
Lid geworden op: do 31 mei, 2007 18:57
Locatie: wicourt
Contacteer:

Re: Wat is ideale sloopkraan?

Bericht door janbak »

layho schreef:Vanuit een niet technisch oogpunt is de ideale sloopkraan voor mij

- Een kraan die _niet_ veel kost in draaiuren en onderhoud (verbruik,slijtage,... - lage TCO)
- Een kraan die mij veel rendement geeft
- Een kraan die kan wat andere niet kunnen (concurrentieel voordeel)

Met dit soort van kraan kan je nog geld verdienen en dat is toch waarom we het allemaal doen
het is toch fijn dat er nog mensen zijn die ook nadenken, en verder kijken als hun neus lang is.

rainbow warrior
Starter
Berichten: 246
Lid geworden op: di 24 jan, 2012 9:30

Re: Wat is ideale sloopkraan?

Bericht door rainbow warrior »

ik ben blij dat hier mensen met verstand van slopen zitten,

jan je hebt het wiel toch ook uitgevonden ???????? :mrgreen:

janbak
Forumlid
Berichten: 1443
Lid geworden op: do 31 mei, 2007 18:57
Locatie: wicourt
Contacteer:

Re: Wat is ideale sloopkraan?

Bericht door janbak »

rainbow warrior schreef:ik ben blij dat hier mensen met verstand van slopen zitten,

jan je hebt het wiel toch ook uitgevonden ???????? :mrgreen:
het wiel is al wat oudere als ik ??????????????????????????????????????,

Gebruikersavatar
fh330
Forumlid
Berichten: 2110
Lid geworden op: wo 8 feb, 2006 19:28
Locatie: enschede

Re: Wat is ideale sloopkraan?

Bericht door fh330 »

Je kunt nog zo,n geweldige machine hebben maar volgens mij is het poppetje erop die uitmaakt hoe het werk verloopt.

Gebruikersavatar
André
Forumondersteuning
Berichten: 7388
Lid geworden op: do 7 dec, 2006 11:00
Locatie: Eethen

Re: Wat is ideale sloopkraan?

Bericht door André »

graag eens, eens U idee ?
wel soort staal gebruiken ?
wat voor cilinders en pennen en bussen ?
welk soort verstelbaar onderstel?
elke besturing systeem ? enz .
er zijn hier mensen die heel mooi kunnen tekenen 3d zijn er mensen bij die ook eens in zo project mee willen tekenen ?
denk er eens over na / kom eens met een idee samen de ideale sloop kraan te bouwen
Zijn dit nou niet de zaken die jij als fabrikant/leverancier juist zelf zou moeten uitdokteren?
Ik bedoel... je kunt jezelf moeilijk uiten hier op het forum... en dat word je niet altijd in dank afgenomen. Maar ik geloof heus wel dat jij verstand van zaken hebt. Ik snap dan juist niet dat je deze vragen hier stelt? Want je praat altijd alsof jij de perfecte leverancier bent. Alle kennis en kunde in huis?

En nogmaals, ik zie echt wel dat jij weet waar je me bezig bent en daarom snap ik je vraag niet?
Een fabrikant wil toch juist zijn speciale product geheim houden, zodat hij de enigste is die deze 'perfecte' machine kan verkopen?
Verwarring schept werk...

Lees hier de forumregels nog eens door.

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”