Weet iemand dat? [Telekranen bij sloopacties?]

Post hier de algemene zaken over sloopwerken en de sloopbedrijven.

Moderator: André

Advertentie post before
kraantje_niels

Weet iemand dat? [Telekranen bij sloopacties?]

Bericht door kraantje_niels »

hallo weet iemand of er ook tele kranen bij de sloop acties gebruikt worden?? ik weet dat anton v dijk dat wel eens deedt maar of dat nog zo is ??? bedankt iedergeval kan ik eens gaan kijken

Gebruikersavatar
geertyke
Forumlid
Berichten: 7867
Lid geworden op: zo 24 okt, 2004 11:01
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door geertyke »

Bij Beelen worden er ook zeer regelmatig telescoopkranen gehuurd voor bij de werken. Heb al eens de LTM 1250 gezien van Mammoet, een MK 80 van BKV, kranen van de Kil in Utrecht, etc.

Steenkorrel heeft een eigen kraan. Het betreft een Faun ATF 60-4. Ja, als je zoveel werk hebt dan is het lonend om te investeren in een eigen kraan. Het is wel een heel jong gebruikte. Het is de ex- kraan van Wermink uit Noordwolde.

In belgie is het standaard dat veel sloopaannemers hun eigen telescoopkraan hebben. De Meuter heeft een LTM 1090/2. Stallaert heeft o.a. een krupp gmt 70 tonner en nog een. Vergrabo uit Lier heeft een oude 2 of 3 assige Liebherr.

Geert

Gebruikersavatar
peter365bl
Forumlid
Berichten: 1289
Lid geworden op: wo 15 dec, 2004 13:32
Locatie: heist-op-den-berg

Bericht door peter365bl »

nuja tzal kik weer is zijn die me de REMA afkomt :D maar daar hadden ze een nieuwe DEMAG AC100 aangekocht in 2000. werd in het begin gebruikt voor kleine werkzaamheden( snijbranden op grote hoogte, demonteren e.d.) maar kdenk dat hij ook was aangekocht om een oude P&H truckkraan te vervangen. was een proper beestje, weet niet waar hij is heengegaan :? vroeger hadden ze daar ook een PPM 3 of 4 asser maar die het ik slechts een keer gezien
Bijlagen
DEMAGAC100.JPG
DEMAGAC100.JPG (45.92 KiB) 8536 keer bekeken

Gebruikersavatar
geertyke
Forumlid
Berichten: 7867
Lid geworden op: zo 24 okt, 2004 11:01
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door geertyke »

Rema was ik inderdaad even vergeten. Maar dat komt omdat ik die kraan nog nooit in het echt heb kunnen zien en alleen van foto's gezien heb. Maar ook zo´n voorbeeld als je er veel werk voor hebt dan kun je beter zelf investeren. En als je hem hebt, ga je hem ook vaker gebruiken omdat je hem toch al hebt.

Geert

Gebruikersavatar
Faunfreak
Forumlid
Berichten: 1238
Lid geworden op: vr 7 okt, 2005 21:10
Locatie: Den Haag

Bericht door Faunfreak »

bij Schotte sloopwerken uit Nieuwekerk a/d Yssel hebben ze nog een 30tons Tadano

Randy
Forumlid
Berichten: 3670
Lid geworden op: za 11 dec, 2004 22:31
Locatie: Echt

Bericht door Randy »

Convoi draait ook vaker voor sloopbedrijven. Moet wel zeggen dat het link werk is.

Op het moment dat iets losgebrand is, hangt het gelijk in de kraan en kun je niet meer terug. Of de kraan houdt het, of het gaat gigantisch mis.

Sloopwerk en bomen rooien zijn risicovolle klussen met een hijskraan.

Onze Demag HC810 (300-tonner) had daar ook al ervaring mee. Die moest een boom verplanten in Valkenburg en ondanks dat er een "bomoloog" bij was geweest om het gewicht van de boom te berekenen, bleek die veel zwaarder te zijn. De boom had blijkbaar een nat groeiseizoen gehad.
Toen moest met spoed de 500-tonner van Van Seumeren ergens in het noorden inpakken om naar Valkenburg af te reizen.

Randy
Liebherr LTM1050-3.1

Gebruikersavatar
peter365bl
Forumlid
Berichten: 1289
Lid geworden op: wo 15 dec, 2004 13:32
Locatie: heist-op-den-berg

Bericht door peter365bl »

als je voorbeelden wilt van sloopwerk met grote telekranen moet je maar eens zoeken naar de sloop van buda marly in leuven , daar hebben ze zo'n jaar of 2 geleden enkele schoorstenen omvergeduwd met telekranen van sarens. er staan hier en daar wel filmpjes op internet van(vooral omdat de schoorstenen in brand vlogen), als ik een linkje vind zet ik hem er wel bij :Y

Gebruikersavatar
niels cat 325c
Forumlid
Berichten: 1128
Lid geworden op: do 17 mar, 2005 21:31
Locatie: hippolytushoef

Bericht door niels cat 325c »

en ik kan het mis hebben maar bij het spaarne ziekenhuis, die sloopklus van beelen
die rups kraan met die heeeeeeeeeeeele lange giek en zon touwtje eraan, :D die lijkt ook wel een schaar eraan te hebben

grt niels
Niels Lont GWW-Dienstverlening

dikkertjedap
Starter
Berichten: 628
Lid geworden op: di 14 dec, 2004 21:11
Locatie: hazerswoude-rijndijk

Bericht door dikkertjedap »

er zijn maar weinig sloopbedrijven die een telekraan zelf hebben of zoals een kraanverhuurder tegen mij zei ik ben blij dat slopers zelf niet van die kranen hebben want dan gebuert er heel wat in nederland.Ik heb zelf met een telekraan gewerkt en inderdaad roch proberen of je met de giek die ene muur kunt omduwen met uitschuiven .Het loont de moeite niet om er zelf een aan te schaffen want het begint al bij vraag een wat voor type?en wat ga je ermee doen?Het is makkelijker gewoon eff te bellen.
De firma roseboom uit ede heeft wel een paar telekranen maar verhuurd ze ook regelmatig.Het is wel een sport voor de machinsten wat het is meestal een gok hoe zwaar het objekt is
liever stof in mijn haren, dan zand in mijn schoenen

Gebruikersavatar
geertyke
Forumlid
Berichten: 7867
Lid geworden op: zo 24 okt, 2004 11:01
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door geertyke »

Aan de ene kant heb je wel gelijk. Er zijn een heleboel slopers die echt ´slopers´ zijn. Maar een vakkundig sloper zal zeker een juiste schatting kunnen maken en dan rekening houden met de grootte van de kraan die hij besteld. Vaak gebeuren de ongelukken ook met het losmaken. Dan ineens komt het gewicht erin en als het te zwaar is kun je helaas niets anders doen dan met de hele kraan erachteraan gaan.

Maar ook hier weer, gebruik juiste machines en methodes. En schroom niet te investeren in moderne machines en technieken. Verdient zich wel terug. Maar een heleboel bedrijven verzuimen dat. Maar loop dan ook niet te klagen als iemand anders dat wel investeert en daardoor veel werk in huis heeft.

Geert

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”