Slooplocaties voor het goede doel!

Post hier de algemene zaken over sloopwerken en de sloopbedrijven.

Moderator: André

Advertentie post before
Gebruikersavatar
Wilco
Beheer van forum & site
Berichten: 5373
Lid geworden op: za 16 okt, 2004 22:10
Locatie: Brakel
Contacteer:

Slooplocaties voor het goede doel!

Bericht door Wilco »

Slooplocaties voor het goede doel!

Beste forumleden/aannemers/sloopbedrijven etc. etc, graag willen wij jullie aandacht vragen voor het volgende:

De stichting Reddingshonden Hulpdienst Holland bestaat uit een 12-tal vrijwilligers welke hun honden opleiden zodat deze in staat zijn ten tijde van rampen of calamiteiten levende slachtoffers te lokaliseren op een snelle en efficiënte manier. Diverse malen zijn wij nationaal en internationaal ingezet.


Om deze honden te trainen maken zij gebruik van slooplocaties en hebben zij regelmatig contact met de diverse slopers in het hele land. Momenteel echter worden ze geconfronteerd met een teruglopend aantal locaties, iets waar men nogal verontrust over is. Geen locaties, betekent geen trainingen en dus een mogelijk verminderde inzetbaarheid van de honden, iets wat zeer te betreuren zou zijn.

Aangezien hier op het forum een hoop mensen zijn die zich in de sloop-sector bevinden willen wij graag jullie medewerking vragen om deze mensen én natuurlijk de honden een kans te bieden om te trainen. Wanneer je een tip hebt of als bedrijf graag wil meewerken om deze hulpdienst een oefenlocatie te bieden, vragen wij iedereen een mail te sturen naar info @ bouwmachineforum.nl. Wij zorgen er dan voor dat men in contact gebracht wordt met de Stichting Reddingshonden Hulpdienst Holland.

Voor meer informatie kun je ook: http://www.rhh-info.nl/ bezoeken.

We willen iedereen natuurlijk alvast bedanken voor de medewerking!

Gebruikersavatar
geertyke
Forumlid
Berichten: 7867
Lid geworden op: zo 24 okt, 2004 11:01
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Slooplocaties voor het goede doel!

Bericht door geertyke »

Heeft ook te maken dat er momenteel minder projecten zijn. Ik heb ze regelmatig meegemaakt en is goed werk wat ze doen (Y)

Gebruikersavatar
johanneuteboom
Gewaardeerd lid, meer dan 10000 posts
Berichten: 15951
Lid geworden op: za 16 sep, 2006 19:25
Locatie: Heemskerk

Re: Slooplocaties voor het goede doel!

Bericht door johanneuteboom »

Foto 18-2-2011; Het oude Intel hotel in Zaandam wordt momenteel gesloopt, dat zou een mooi object geweest kunnen zijn. Bentvelsen & Jacobs zijn nu nog even bezig. Het lijkt mij alleen weer dat er heel veel haken en ogen zitten aan allerlei veiligheids aspecten, vaak is er asbest aanwezig en hoe zit het verzekerings technisch. Ik denk dat het heel moeilijk wordt om hiervoor medewerking te winnen.

Desalniettemin is het belang er natuurlijk zeker ook dat er realistisch geoefend moet kunnen worden. Hoe blij zouden we wel niet zijn als we uit een ingestort vakantie hotel kunnen worden gered doordat onze redders daar ervaring mee hebben opgedaan.

Zelf zou ik me eigen daar wel belangeloos voor beschikbaar stellen, al zou ik het dan voor het zeggen hebben. Hopelijk zijn er ook bedrijven te vinden die het belang inzien en er wat energie in willen steken. Met enige deskundige sloop en hijs-begeleiding moet zoiets een keer geoefend kunnen worden in een slooppand. Veel succes gewenst.
Bijlagen
P1090026 Bmf.JPG
P1090026 Bmf.JPG (85.73 KiB) 6166 keer bekeken

Gebruikersavatar
geertyke
Forumlid
Berichten: 7867
Lid geworden op: zo 24 okt, 2004 11:01
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Slooplocaties voor het goede doel!

Bericht door geertyke »

Als het goed is, is al het asbest er al uit als men daadwerkelijk gaat slopen (ch) . Maar verzekeringstechnisch zitten er wel haken en ogen aan en wordt altijd goed in overleg met de trainingsmensensen en sloopaannemers goed geregeld.

Gebruikersavatar
service man
Gewaardeerd lid, meer dan 10000 posts
Berichten: 11829
Lid geworden op: wo 20 aug, 2008 15:54
Locatie: Heerde

Re: Slooplocaties voor het goede doel!

Bericht door service man »

doen wij regelmatig aan mee . bellen ze en tekenen netjes dat ze daar voor eigen verantwoordig lopen .
is een goede zaak (Y) (Y)
Als u een goedkope monteur zoekt ? verder zoeken

Gebruikersavatar
>Will<
Starter
Berichten: 863
Lid geworden op: zo 7 feb, 2010 20:12
Locatie: Oost-souburg

Re: Slooplocaties voor het goede doel!

Bericht door >Will< »

sturm en dekker sloopt in vlissingen een grote wijk asbest is verwijdert als je belltje doet altijd goed kans brandweer doet hier ook vaak oefeningen.


vragen stuur maar een pb
bij vlagen ben ik geniaal alleen is het nu windstil

Gebruikersavatar
Wilco
Beheer van forum & site
Berichten: 5373
Lid geworden op: za 16 okt, 2004 22:10
Locatie: Brakel
Contacteer:

Re: Slooplocaties voor het goede doel!

Bericht door Wilco »

Nog even een foto ter illustratie!
P1110755bouwforum.jpg
P1110755bouwforum.jpg (260.13 KiB) 5539 keer bekeken

EDWIN01
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: wo 21 mar, 2012 20:07

Re: Slooplocaties voor het goede doel!

Bericht door EDWIN01 »

RHH, die ken ik wel. (Y)

hoomer
Starter
Berichten: 125
Lid geworden op: do 25 nov, 2010 20:25

Re: Slooplocaties voor het goede doel!

Bericht door hoomer »

ze kunnen ook even contact opnemen met Gebr St Nicolaas uit dordrecht die zijn momenteel bezig met de sloop van 53 huizen in gorinchem... :)
Slopen is geen werk, Het is een passie!

EDWIN01
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: wo 21 mar, 2012 20:07

Re: Slooplocaties voor het goede doel!

Bericht door EDWIN01 »

Daar heb ik regelmatig contact mee. (Y)

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”