Sloopwerken met klein materieel

Post hier de algemene zaken over sloopwerken en de sloopbedrijven.

Moderator: André

Advertentie post before
Gebruikersavatar
Dick Atlas 75S
Starter
Berichten: 444
Lid geworden op: di 5 dec, 2006 21:07
Locatie: Alkmaar

Re: Sloopwerken met klein materieel

Bericht door Dick Atlas 75S »

Dekvloer en Fundering als laatste met NPK prikker eraan (Y)
Bijlagen
Herschaalde kopie van Klus Hondsbos 007.jpg
Herschaalde kopie van Klus Hondsbos 007.jpg (124.44 KiB) 3737 keer bekeken

Gebruikersavatar
Cat Diesel Power
Forumlid
Berichten: 1003
Lid geworden op: wo 25 okt, 2006 20:56
Locatie: Oostduinkerke

Re: Sloopwerken met klein materieel

Bericht door Cat Diesel Power »

dikkertjedap schreef:tja, klein maar dapper we hebben er een hoop plezier van
lief he.2.jpg
Welk sorteergrijpertje hangt er hier aan? Een zijtveld? en hoeveel kg weegt dit dan en kan dat kraantje het gemakkellijk aan?
Volvo ECR48C

stefanvi
Starter
Berichten: 860
Lid geworden op: wo 1 apr, 2009 20:55
Locatie: Krabbendijke

Re: Sloopwerken met klein materieel

Bericht door stefanvi »

Cat Diesel Power schreef:
dikkertjedap schreef:tja, klein maar dapper we hebben er een hoop plezier van
lief he.2.jpg
Welk sorteergrijpertje hangt er hier aan? Een zijtveld? en hoeveel kg weegt dit dan en kan dat kraantje het gemakkellijk aan?
Mijn ervaring met die 800 kilo kraantjes is dat deze met een volle bak over de zijkant bij gestrekte giek vaak gaan kantelen, dat is ook de reden dat ik het werken met deze kleine kraantjes probeer te voorkomen.
De grijper zelf zal ook al een kilo of 70-80 wegen, dus veel meer dan 75 kilo pak je denk ik niet op en dat is al wat positief ingeschat.

Zelf werk ik wel eens met een sorteergrijper aan een 1,8 tonner, en deze pakt nog best wel behoorlijk wat op zoals hieronder te zien bij een klein sloopklusje.

Afbeelding

dikkertjedap
Starter
Berichten: 628
Lid geworden op: di 14 dec, 2004 21:11
Locatie: hazerswoude-rijndijk

Re: Sloopwerken met klein materieel

Bericht door dikkertjedap »

de kleinste knijper weegt 25 kilo deze komt bij dehaco vandaan en is een ontwerp van zijtveld, het machinetje kan het gemakkelijk aan ,er zit wel een maar aan dat is dat het draaikransje (die is echt klein )de kleinste is die er te krijgen is en wel een punt van aandacht is met onderhoud(smeren dus )in dit soort dingen zie je het geniaale van de firma zijtveld zeker terug als je erover nadenkt.Hele mensen gaan deze vergelijken met knijpers van grotere machines en dat is de grootste fout, de winst zit hem in het uit elkaar halen tegenover het handwerk en dat is zeer groot kan ik u melden, over de zij draaien is geen probleem en technisch kan de machintej hem makkelijk aan.rotatie functie halen we van de knik cilinder af omdat je die in veel gevallen niet gebruikt met de knijper eraan.Als eraan gewend bent trek je zo een raamkozijn eruit met het grootste gemak.Wij gebruiken deze knijper ook veel in ziekenhuizen met de gipswanden ideaal!!!
liever stof in mijn haren, dan zand in mijn schoenen

dikkertjedap
Starter
Berichten: 628
Lid geworden op: di 14 dec, 2004 21:11
Locatie: hazerswoude-rijndijk

Re: Sloopwerken met klein materieel

Bericht door dikkertjedap »

stefanvi waarom moet je met een volle bak gestrekt draaien zie jij machinisten van een 365 ook met strekte giek dumpers laden?
liever stof in mijn haren, dan zand in mijn schoenen

Gebruikersavatar
André
Forumondersteuning
Berichten: 7388
Lid geworden op: do 7 dec, 2006 11:00
Locatie: Eethen

Re: Sloopwerken met klein materieel

Bericht door André »

dikkertjedap schreef:de kleinste knijper weegt 25 kilo deze komt bij dehaco vandaan en is een ontwerp van zijtveld, het machinetje kan het gemakkelijk aan ,er zit wel een maar aan dat is dat het draaikransje (die is echt klein )de kleinste is die er te krijgen is en wel een punt van aandacht is met onderhoud(smeren dus )in dit soort dingen zie je het geniaale van de firma zijtveld zeker terug als je erover nadenkt.Hele mensen gaan deze vergelijken met knijpers van grotere machines en dat is de grootste fout, de winst zit hem in het uit elkaar halen tegenover het handwerk en dat is zeer groot kan ik u melden, over de zij draaien is geen probleem en technisch kan de machintej hem makkelijk aan.rotatie functie halen we van de knik cilinder af omdat je die in veel gevallen niet gebruikt met de knijper eraan.Als eraan gewend bent trek je zo een raamkozijn eruit met het grootste gemak.Wij gebruiken deze knijper ook veel in ziekenhuizen met de gipswanden ideaal!!!
Dus als ik het goed begrijp dan gebruik jij je knicilinder niet als je werkt met de sorteergrijper? (ch)
Verwarring schept werk...

Lees hier de forumregels nog eens door.

dikkertjedap
Starter
Berichten: 628
Lid geworden op: di 14 dec, 2004 21:11
Locatie: hazerswoude-rijndijk

Re: Sloopwerken met klein materieel

Bericht door dikkertjedap »

juist je hebt hem door ,reden je moet toch al slopen dus je maakt al ruimte,als je de knikcilder wel gebruikt is het iet bevordenlijk voor je machintje en je mist toch wat gewicht (de verhoudng is weg zeg maar )ondanks dat dit een binnendraaier is ,nog een voordeel je hoeft je ventielenblok niet aan te passen zodat de kostenbespaart blijven alleen wat slangtjes en een kogelkraan (drieweg)
liever stof in mijn haren, dan zand in mijn schoenen

Gebruikersavatar
André
Forumondersteuning
Berichten: 7388
Lid geworden op: do 7 dec, 2006 11:00
Locatie: Eethen

Re: Sloopwerken met klein materieel

Bericht door André »

Als jij hem vast zet in de stand waarin hij op de foto staat, dan zul je nooit hoger kunnen dan een meter of 2 als je je lepelsteel niet gebruikt...

Lijkt mij helemaal niks om op die manier te moeten werken... maar goed als jij het maar wat vind. (Y) ;)
Verwarring schept werk...

Lees hier de forumregels nog eens door.

dikkertjedap
Starter
Berichten: 628
Lid geworden op: di 14 dec, 2004 21:11
Locatie: hazerswoude-rijndijk

Re: Sloopwerken met klein materieel

Bericht door dikkertjedap »

het is niet de steelcilinder, het is van de kink arm oftwel de swing boom, sorry dat ik daar niet zo duidelijk mee was
liever stof in mijn haren, dan zand in mijn schoenen

Gebruikersavatar
André
Forumondersteuning
Berichten: 7388
Lid geworden op: do 7 dec, 2006 11:00
Locatie: Eethen

Re: Sloopwerken met klein materieel

Bericht door André »

Ohhhwwww... kijk.. ja dat is een goede oplossing ja. (Y)

Dat gebruik je toch niet op zo'n klein ding als je aan het slopen bent.

Heb je toevallig een foto van hoe jullie de slangen weg gewerkt hebben?
Verwarring schept werk...

Lees hier de forumregels nog eens door.

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”