TU Delft: faculteit Bouwkunde afgebrand, nu het sloopwerk...

Post hier de algemene zaken over sloopwerken en de sloopbedrijven.

Moderator: André

Advertentie post before
Nielsje
Starter
Berichten: 495
Lid geworden op: di 7 mar, 2006 23:02

Bericht door Nielsje »

Niels_cat_375 schreef:
bleiblei schreef:Wat ik me dan afvraag is, welke kraan die erbij kan is dan elke keer kapot? De 385 TUHD van Beelen? Want die zou er wel bij moeten kunnen toch?
De Hitachi 870 hrd van Euro Demolution heeft er bij gestaan :Y
Hehehe, dat is geen antwoord op de vraag ;)
Bleiblei vraag welke kraan erbij kan, die kapot is?
Niet welke kraan er op het moment bij staat...(die er dus niet bij kan.)

Hullie & Sullie
Starter
Berichten: 49
Lid geworden op: vr 24 aug, 2007 20:14
Locatie: Amsterdam

Bericht door Hullie & Sullie »

Ik weet bijna wel zeker dat ze hiermee de 385 (395) TUHD van Beelen mee bedoelen. Dit is de enige kraan die momenteel tot een maximale hoogte van 62 kan komen.

Het verhaal dat deze steeds stuk is, is natuurlijk onzin. In ieder geval kun je je afvragen waarom niet is gekozen voor de inzet van de 395 TUHD. Bij mijn weten was er wel ruimte om deze beschikbaar te maken voor deze klus!

High Reach Demolition
Forumlid
Berichten: 2043
Lid geworden op: do 21 okt, 2004 22:05
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door High Reach Demolition »

Hullie & Sullie schreef:Ik weet bijna wel zeker dat ze hiermee de 385 (395) TUHD van Beelen mee bedoelen. Dit is de enige kraan die momenteel tot een maximale hoogte van 62 kan komen.

Het verhaal dat deze steeds stuk is, is natuurlijk onzin. In ieder geval kun je je afvragen waarom niet is gekozen voor de inzet van de 395 TUHD. Bij mijn weten was er wel ruimte om deze beschikbaar te maken voor deze klus!

Oa. Omdat het hele aanbestedingssysteem in Nederland niet klopt cq. behoorlijk gedateerd is.
Men moet eens beter om zich heen kijken.

Er wordt bijv. nog steeds te vaak op prijs of andere zaken ingescheven/gegunt en niet op kunnen* (*lees: kunde).
In andere landen wordt techniek en beschikbare (zelfs vaak 'Eigen-') middelen ook zwaar bekeken.
In landen als Italië is het zelfs zo erg dat wanneer je geen eigen machine hebt die zo hoog komt, je niet eens mag inschijven/meedoen.

PS.
Die 62mtr's zijn wel weer "De bekende Beelen-meters"...!!! 8) :D :evil: Dus haal er maar een paar af.
Maar evengoed de Cat 385CTUHD is nog altijd 10meter langer als de Hitachi ZX870LCH-3 E-HRD.
Je had nog* te kort gekomen, maar elke meter meer is er één die je hier heel hard kan gebruiken.
*Lees: Vanwege veilige werkafstand! Voorkeur Beelen en andere 1:2 en dat mag je hier ivm instortingsgevaar wellicht nog wel wat ruimer maken.

Een goede manier van slopen is hier niet; daar de echte juiste machine er (nog) niet is.

Bijvoorbeeld Hofstede had het nog gekunt van buitenaf met de platforms. Of powerpack met schaar aan draadkraan.
en met HRD:
De 385CTUHD was wellicht betere optie als de Hitachi, maar zeer zeker nog lang niet ideaal/veilig.

Wat betreft het asbest is er in al dit soort gevallen maar één ding over te zeggen: "In aller tijden NAT HOUDEN"!
En als dat 100% moet; ook dat kan, maar dan moet je het inpakken met stijgers en folie rondom, zoals ze dat op elke sloopklus in Japan doen. Maar wie gaat/wil dat betalen.
Men (opdrachtgevers) komen vaak achteraf klagen, maar hebben in vele gevallen hiervoor uiteindelijk zelf gekozen. Het gaat allemaal om geld en niet om kwaliteit.

Zoals eerder gezegt: MOEILIJK GEVAL ...

.
Laatst gewijzigd door High Reach Demolition op vr 30 mei, 2008 8:25, 4 keer totaal gewijzigd.
The Sky is the Limit ...!!!
gr, RemCo
http://www.vantunen.net
http://www.highreachdemolition.com

Hullie & Sullie
Starter
Berichten: 49
Lid geworden op: vr 24 aug, 2007 20:14
Locatie: Amsterdam

Bericht door Hullie & Sullie »

Volgende week ga ik eens een kijkje nemen op de locatie. Ben benieuwd naar de Ground Zero van de TU Delft. Als het lukt dan mogelijk ook wat foto's maken.

Gebruikersavatar
bascat
Starter
Berichten: 571
Lid geworden op: zo 26 mar, 2006 21:20
Locatie: Apeldoorn

Bericht door bascat »

28 mei 2008 | 19:39
Geen strafrechtelijk onderzoek naar sloopbedrijf

Na instorten ontstond een enorme stofwolk. De Arbeidsinspectie stelt geen strafrechtelijk onderzoek in naar sloopbedrijf Oranje Demontage. Dat zegt Frank-Maarten Gribnau van ingenieursbureau Oesterbaai, dat asbestmetingen verricht rond Bouwkunde. De inspectie was woensdagavond niet bereikbaar voor commentaar.

'Stofwolk was onvermijdelijk'
De Arbeidsinspectie onderzocht of het bedrijf Oranje Demontage fouten had gemaakt bij de sloop van Bouwkunde, omdat op woensdagmiddag 21 mei een deel van de gevel instortte.

In een filmpje op internet is te zien hoe daarna een enorme stofwolk ontstaat die naar medewerkers drijft, terwijl er geen nevelkanonnen te zien zijn om dat te voorkomen. Een dag eerder, tijdens een inspectie, waren die kanonnen en waterstralen vanuit een kraangiek wel aanwezig.


De Arbeidsinspectie concludeerde na het zien van het filmpje dat de situatie op 21 mei niet in orde was en confronteerde het sloopbedrijf daarmee. “Het sloopbedrijf gaf daarna toe dat dit niet kon”, zei een woordvoerster van de Arbeidsinspectie.


Uit nader onderzoek op woensdag 28 mei concludeerde de Arbeidsinspectie, volgens Oesterbaai, dat er geen sprake was van een strafrechtelijke overtreding. Het ontstaan van de stofwolk wordt wel betreurd, maar die zou onvermijdelijk zijn geweest omdat de veiligheid van de machinist in het geding was.

In die wolk heeft wel asbest gezeten waarvoor sloopaanvullende maatregelen moesten worden genomen, zo meldt Gribnau. De concentratie was echter niet dusdanig hoog dat er ontruimd moest worden.
Bron: TU Delta

Harry 1304m
Starter
Berichten: 592
Lid geworden op: zo 6 feb, 2005 15:10
Locatie: .Rijswijk.

Bericht door Harry 1304m »

Vandaag is er een erg ongeluk gebeurt in delft met een zaxis 450 of groter, allemaal mischien op het nieuws gehoord, er was een betonnen plaat op een graafmachine gevallen tijdens sloopwerkzaamheden,

ik ben uit me werk is gaan kijken hoe het eruit zag en wat voor machine het was, puur intresse,

er was weinig actie rondt de bouwput, t enige wat ik aantrof was de 870 van e-d en wat zwervende hitachi,s van hoogenboom, tot ik verder keek in een lager gelegen deel naast het gebouw waar ik heel treurig deze hitachi zag staan met een flinke betonnen plaat of vloer ertegen,

ik maakte er twee fotootjes van, sterkte gewenst aan de machinist
Bijlagen
Afb017.jpg
Afb017.jpg (13.26 KiB) 4766 keer bekeken

Harry 1304m
Starter
Berichten: 592
Lid geworden op: zo 6 feb, 2005 15:10
Locatie: .Rijswijk.

Bericht door Harry 1304m »

zoals jullie kunne zien is de gehele linkerzijde zwaar beschadigd, en de cabine, pfff dat daar iemand tussen heb kunnen zitten, er is geen raamstijl meer over . . . .
Bijlagen
Afb015.jpg
Afb015.jpg (13.97 KiB) 4763 keer bekeken

Gebruikersavatar
AronScheffer
Starter
Berichten: 654
Lid geworden op: za 9 feb, 2008 14:47

Bericht door AronScheffer »

Ja ik hoorde het vandaag op de radio.. Had 4 uur klem gezeten?
Enig idee hoe het is gebeurt?

Ik hoor het graag:)!

Net wat je zegt dat daar iemand in heeft kunnen zitten :shock:

Sterkte voor de machinist

Gebruikersavatar
caterpillar-freak
Starter
Berichten: 970
Lid geworden op: vr 23 dec, 2005 10:45
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Bericht door caterpillar-freak »

Gaat bij dit project er wel heftig aan toe, eerst al dat er een deel van het gebouw instort en nu is er een betonplaat plus kolom op een machine terecht gekomen.

Maar als ik foto's goed bekijk, zie ik dat ze echt hele grote stukken knippen en dit naar beneden laten komen. En dan staat er ook nog een kraan naast de vallende (grote) brokstukken te slopen, en dan is de kans heel groot dat er wat op de kraan komt, wat vandaag dus gebeurd is.


Geen goede referenties zijn dit voor Euro Demolition & Oranje.

Gebruikersavatar
bascat
Starter
Berichten: 571
Lid geworden op: zo 26 mar, 2006 21:20
Locatie: Apeldoorn

Bericht door bascat »

ga er maar niet vanuit dat ze zulke grote stukken knippen,lijkt meer op een stuk gebouw wat omgevallen is en niet iets wat van grote hoogte gekomen is aangezien het er zijwaarts tegenaan is gevallen..

maar goed,het word allemaal onderzocht dus we lezen het vanzelf wel..
gelukkig is de machinist er goed vanaf gekomen..
geloof ook niet dat de kraan voorzien was van een kooi om de cabine,dus daar zullen ze van de arbo ook nog wel over vallen..

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”