Sproeisysteem sloopgieken

Post hier de algemene zaken over sloopwerken en de sloopbedrijven.

Moderator: André

Advertentie post before
sloopgek
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: zo 27 feb, 2005 14:18

Sproeisysteem sloopgieken

Bericht door sloopgek »

Ik zag op de liebherr 954 met sloopgiek van Van Hees uit Tilburg, een vat staan met water tbv van het sproeisysteem. Op heel veel andere kranen met sloopgiek, zie ik deze voorziening niet. Hebben deze kranen geen sproeisysteem, of hebben die kranen een andere oplossing ter voorkoming van stof het het slopen.

High Reach Demolition
Forumlid
Berichten: 2043
Lid geworden op: do 21 okt, 2004 22:05
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door High Reach Demolition »

Vele doen stofbestrijding dmv. andere middelen. Bijv. met gewone brandslang vanaf de grond, of vanaf hoogwerker. Ook zijn er water/mistgordijnen, en het allernieuwste is werken met temperatuurverlagingen dmv sneeuwgordijnen (Eberhard uit Zwitserland experimenteerd hier al tijdje mee)

Voordeel op sloopgiek: dichterbij het stof kan je niet komen. Is alleen maar op één plek helaas
Voordeel niet op giek: je kan zelf bepalen waar je het water wilt.
Laatst gewijzigd door High Reach Demolition op wo 31 aug, 2005 20:33, 1 keer totaal gewijzigd.
The Sky is the Limit ...!!!
gr, RemCo
http://www.vantunen.net
http://www.highreachdemolition.com

Gebruikersavatar
ERIC TB
Forumlid
Berichten: 1216
Lid geworden op: zo 17 okt, 2004 11:46
Locatie: Afferden (Gld.)
Contacteer:

Bericht door ERIC TB »

Bij de EC 360 van van Dalen hebben ze een vernevelings-installatie aan de giek die die aangesloten wordt op een waterslang van buitenom de machine.
(Zie ook foto bij: VOLVO --> Volvo EC 360)

Je bent dan wel iets minder flexibel wat betreft de bewegingsvrijheid van de machine.

Gebruikersavatar
geertyke
Forumlid
Berichten: 7867
Lid geworden op: zo 24 okt, 2004 11:01
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door geertyke »

Of nog beter, je koopt gewoon een 2e hands :D brandweerwagen. Gezien op een sloopwerk in amsterdam. Dat is wel iets leuks dat ik nog niet eerder op sloopwerken heb gezien, maar ontzettend handig. Dat noem ik nou innovatief en een slimme zet.

Geert

dikkertjedap
Starter
Berichten: 628
Lid geworden op: di 14 dec, 2004 21:11
Locatie: hazerswoude-rijndijk

Bericht door dikkertjedap »

we deden altijd een trekkerttje achter de kraan en luchtslangen naar boven toe ,maar bij de machine mvan vissers zit er een pomp op de machine en sluit je het water aan bij de ballast die heeft niet veel water nodig.deze sluit je aan op de brandkraan.Als er geen brandkraan in de buurt was zetten kan je er een watertank bij zetten (een giertank op een platte bak) een keer vol gooien kan je het hele werk mee doen
liever stof in mijn haren, dan zand in mijn schoenen

Gebruikersavatar
volvogek
Starter
Berichten: 986
Lid geworden op: di 14 dec, 2004 20:48
Locatie: Sambeek
Contacteer:

Bericht door volvogek »

In Duitsland is er altijd binnen 300m een brandkraan aansluiting, dus heb je daar altijd de mogelijkheid om op aan te sluiten. Wij hebben een dunne slang over de giek ligge, en dan midden tussen de rupsen door, werkt prima, boven heb je niet heel veel water nodig. Verder zetten we er nog wel ooit een verreiker bij met brandweerslangen aan de bak, dan kun je van onderen richten

Gebruikersavatar
geertyke
Forumlid
Berichten: 7867
Lid geworden op: zo 24 okt, 2004 11:01
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door geertyke »

Dat is ook handig zo´n verreiker erbij. Kun je met een werkplatform ook makelijk de sloopgiek demonteren :Y

Geert-Yke

Gebruikersavatar
ERIC TB
Forumlid
Berichten: 1216
Lid geworden op: zo 17 okt, 2004 11:46
Locatie: Afferden (Gld.)
Contacteer:

Bericht door ERIC TB »

Hier heb ik nog wat foto's van hoe ze het op de sloop van het voormalige HAS gebouw in Den Bosch hebben gedaan.

(Met dank aan Johny van Vugt voor deze mooie foto's die ik hier mag laten zien.)
Bijlagen
sloop-HAS-dB-Stofbestr-2.jpg
sloop-HAS-dB-Stofbestr-2.jpg (98.89 KiB) 7529 keer bekeken
sloop-HAS-dB-Stofbestr-1.jpg
sloop-HAS-dB-Stofbestr-1.jpg (100.01 KiB) 7528 keer bekeken

High Reach Demolition
Forumlid
Berichten: 2043
Lid geworden op: do 21 okt, 2004 22:05
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door High Reach Demolition »

dat werkt top zeg.... :Y
The Sky is the Limit ...!!!
gr, RemCo
http://www.vantunen.net
http://www.highreachdemolition.com

Gebruikersavatar
geertyke
Forumlid
Berichten: 7867
Lid geworden op: zo 24 okt, 2004 11:01
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door geertyke »

Een andere goede tip is op een sloopgiek op 2 plaatsen ´nozzles´ te plaatsen. Niet alleen bij de tang, maar ook halverwege de giek. Dan ontstaat een ´watergordijn´ dat ook stofversprijding tegen komt.

Geert-Yke

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”