Sproeisysteem sloopgieken

Post hier de algemene zaken over sloopwerken en de sloopbedrijven.

Moderator: André

Advertentie post before
Gebruikersavatar
geertyke
Forumlid
Berichten: 7867
Lid geworden op: zo 24 okt, 2004 11:01
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door geertyke »

Een gebouw stort echt niet zomaar in elkaar als je water over de verdiepingen laat lopen. Is wel een goede methode. Maar om effectief stof te bestijden heb je meerdere oplossingen nodig. Zowieso sproeien waar je aan het werk bent met de schaar, dus sproeisysteem op de kraan. Daarnaast een waternevelkanon, spuit of water over de verdiepingsvloeren laten lopen. Laatste heeft meer risico's. Mensen moeten het gebouw in waar al aan geknipt wordt. Dat moet je zo veel mogelijk zien te voorkomen. Zeker als het 'prefab' bouw is. Een spuit op een hoogwerker doet heel goed zijn werk. Kun je af en toe bijsturen en mensen hoeven het gebouw niet in.

Gebruikersavatar
Bart
Beheer van forum & site
Berichten: 18897
Lid geworden op: do 20 jan, 2005 11:43
Locatie: Heeten
Contacteer:

Bericht door Bart »

Zou toch maar oppassen ivm constructie en bezwijken daarvan, zeker als je het gebouw al gedeeltelijk gesloopt hebt. Daar vooral bij het casco veel stof vrijkomt werkt deze methode volgens mij niet want de gevels worden vaak eerst gesloopt...
Dat zal nog wel mee vallen. Zoals HRD en Geert-Yke al eerder geschreven hebben: Sloop gevels uit een flatgebouw/hoogbouw, dan blijven de kolommen, vloeren, trappenhuis en liftschacht staan. Zonder de gevels, zorgen bovengenoemde voor de stevigheid/verband in een gebouw.
Weet wat kan en niet mag op BMF.
Lees de Forumregels eens door.

Gebruikersavatar
volvogek
Starter
Berichten: 986
Lid geworden op: di 14 dec, 2004 20:48
Locatie: Sambeek
Contacteer:

Bericht door volvogek »

Bart schreef:Dat is een handige oplossing, die 'waterboost van Beelen'. Maar het gebouw 's avonds met water laten doorweken is wel de kortste klap, mits het mogelijk is natuurlijk.
.

Lijkt me wel een aardige oplossing, al vraag ik me af, waarom je niet constant dan zoveel water erop zet.
Wij werken met een drukverhogende pomp, met dikkere leidingen over de giek, het originele sproeisysteem op de kraan, werkt met te weinig water, en is niet effectief genoeg. (proefondervindelijk vastgestelt).
Bij grote industrie gebouwen zijn er meerdere trapenhuizen, zodat je veilig nog in het gebouw kunt. Overdag water vanaf de bovenste verdieping laten lopen (tijdens het slopen) en dan water over de sloopgiek werkt zeer effectief.
Eigenlijk zijn er meerdere goede methode, ligt aan het gebouw.
Nevelkanon wil ik wel eens zien als het een beetje waait (ik weet wel dat je in theorie altijd met de wind mee moet spuiten, maar dat werkt in de praktijk niet), dan zit alles onder, en ziet de machinist niks meer.

Gr Marcel
Demolition Squad

Gebruikersavatar
ERIC TB
Forumlid
Berichten: 1216
Lid geworden op: zo 17 okt, 2004 11:46
Locatie: Afferden (Gld.)
Contacteer:

Bericht door ERIC TB »

Hier een foto van het nevelkanon van Dehaco.
Bijlagen
Tiefbau2008-488-bw-compr.jpg
Tiefbau2008-488-bw-compr.jpg (73.55 KiB) 3635 keer bekeken

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”