Kobelco SK 210 LC-VI

Post hier alle foto's, informatie, etc. over Kobelco graafmachines

Moderators: Wilco, Bart

Advertentie post before
Gebruikersavatar
volvoman
Starter
Berichten: 232
Lid geworden op: za 7 jan, 2006 20:44
Locatie: baarlo

Kobelco SK 210 LC-VI

Bericht door volvoman »

dit is de kobelko van GMB (groep midde betuwe) we zijn pers riool aan het leggen de buizen zijn 500 ders van 20m lang het trace is 4 km lang
en loopt van ittervoort naar thorn (limburg) :Y
Bijlagen
008 048.jpg
008 048.jpg (111.03 KiB) 8690 keer bekeken
't is alt maar efkes

Gebruikersavatar
volvoman
Starter
Berichten: 232
Lid geworden op: za 7 jan, 2006 20:44
Locatie: baarlo

kobelco

Bericht door volvoman »

en nog een :)
Bijlagen
008 049.jpg
008 049.jpg (106.17 KiB) 8689 keer bekeken
't is alt maar efkes

Gebruikersavatar
volvoman
Starter
Berichten: 232
Lid geworden op: za 7 jan, 2006 20:44
Locatie: baarlo

Bericht door volvoman »

:Y
Bijlagen
008 046.jpg
008 046.jpg (113.04 KiB) 8688 keer bekeken
't is alt maar efkes

Gebruikersavatar
Hitachi zaxis210Lc
Starter
Berichten: 322
Lid geworden op: ma 17 jan, 2005 19:49
Locatie: Boezinge- Ieper

Bericht door Hitachi zaxis210Lc »

Mooie foto's man :Y Hoe oud is je machine, hoeveel uren? Hoe houd jij je giek vetvrij buiten de bakpennen dan he 8)
Groetjes Elie

My Grave Digger ->Case CX160

Gebruikersavatar
volvoman
Starter
Berichten: 232
Lid geworden op: za 7 jan, 2006 20:44
Locatie: baarlo

Bericht door volvoman »

dat is niet mijn machine ik weet alleen dat de machine 4 jaar oud is en de giek hou je schoon met ontvetter gewoon in een kleine sproeibus.
't is alt maar efkes

Gebruikersavatar
Bart
Beheer van forum & site
Berichten: 18897
Lid geworden op: do 20 jan, 2005 11:43
Locatie: Heeten
Contacteer:

Bericht door Bart »

volvoman schreef:dat is niet mijn machine ik weet alleen dat de machine 4 jaar oud is en de giek hou je schoon met ontvetter gewoon in een kleine sproeibus.
Of gewoon tijdig de vetkraag rond de pennen weghalen, spatjes vet uitwrijven en met een beetje kruipolie kom je ook een eind.
Weet wat kan en niet mag op BMF.
Lees de Forumregels eens door.

Gebruikersavatar
ex455
Forumlid
Berichten: 3531
Lid geworden op: zo 24 apr, 2005 12:51
Locatie: oud-gastel

Bericht door ex455 »

Als de machine fatsoenlijk gespoten is dan kun je het vet zo met een stuk papier wegnemen en heb je niks van ontvetter of iets nodig.Maarja moet hij wel goed gepoten zijn want als het schuurpapier is dat heb je wel ontvetter nodig anders worden het allemaal zwarte vlekken.Zo ondervind ik aan mijn 'nieuwe' zaxis.(weinig uren op de teller maar de lak van een ouwe traband)Maar die machines van Midden Betuwe zijn allemaal herspoten dus dat zou goed moeten zijn.

Gebruikersavatar
Hitachi zaxis210Lc
Starter
Berichten: 322
Lid geworden op: ma 17 jan, 2005 19:49
Locatie: Boezinge- Ieper

Bericht door Hitachi zaxis210Lc »

ja de vetkraag neem ik ook tijdig weg met een houten stokje of mijn beitel of een schroevendraaier :Y Maar als ik dan de vlekken, van te werken bij takken van bomen die plekken maken, wil wegwrijven met een droge vod lukt dat niet hoor :cry: Ik heb al gedacht van met benzine of met mazout te verwijderen. Kzal het zien als ik eens tijd heb dan maak ik er eens werk van. Er hebben andere machiniste gewerkt met mijn machine en de ene smeerde volgens mij niet en die andere die ze dan eens een goede beurt wou geven geeft ze dan goed doorgesmeerd, wat ik zelf nooit doe met de giek om grote vetklodders te voorkomen, wat op zich niet slecht is maar dan wordt alles meteen een vetboel :? Tis om wat van te krijgen andere machinisten op je machine (D) Je vindt niets meer terug om dat ze alles op de verkeerde plaats leggen, je vetpomp kun je niet meer grijpen met een tang van de vettigheid, je bent vanalles kwijt enz...
Groetjes Elie

My Grave Digger ->Case CX160

Gebruikersavatar
Roger van Nispen
Forumlid
Berichten: 6842
Lid geworden op: zo 17 okt, 2004 15:49
Locatie: Geleen
Contacteer:

Bericht door Roger van Nispen »

De giek kun je heel eenvoudig met een spuitbusje ontvetter of kruipolie schoonhouden, want deze lossen het vet zo op, ook als het vet er al langer opzitten. Diesel (Mazout) moet je niet pakken, want deze tasten de lak aan en word de lak meestal dof van.
Roger

Kijk ook eens op: BouwmachineWeb.com

Gebruikersavatar
Bart
Beheer van forum & site
Berichten: 18897
Lid geworden op: do 20 jan, 2005 11:43
Locatie: Heeten
Contacteer:

Bericht door Bart »

ex455 schreef:Als de machine fatsoenlijk gespoten is dan kun je het vet zo met een stuk papier wegnemen en heb je niks van ontvetter of iets nodig.Maarja moet hij wel goed gepoten zijn want als het schuurpapier is dat heb je wel ontvetter nodig anders worden het allemaal zwarte vlekken.Zo ondervind ik aan mijn 'nieuwe' zaxis.(weinig uren op de teller maar de lak van een ouwe traband)Maar die machines van Midden Betuwe zijn allemaal herspoten dus dat zou goed moeten zijn.
.

@EX455: Inderdaad, goed strak gespoten is het halve werk! M'n Liebherr zit 'strak in de lak' en ik wrijf met een poetslap de vetvlekken zó weg.
En smeren moet, dus vet kom je tegen dat is niet anders. Overigens kun je de vetspuit met remreiniger weer mooi schoon krijgen.
Weet wat kan en niet mag op BMF.
Lees de Forumregels eens door.

Plaats reactie

Terug naar “Kobelco”