Ballast Nedam Funderingstechnieken

Hier kun je alles vinden en posten over bedrijven werkzaam in de funderingsbranche.

Moderator: Wilco

Advertentie post before
R85
Starter
Berichten: 141
Lid geworden op: ma 29 mei, 2017 9:09
Locatie: Rijswijk (Z-H)

Re: Ballast Nedam Funderingstechnieken

Bericht door R85 »

(Y) Eef7260, het is voor mij even een tijd geleden dat ik die types kende en moet mijn "bovenkamer" weer even opfrissen.

Ik heb nooit mogen werken met dit soort machines maar vond, eigenlijk vind, American draglines/ heimachines geweldig om naar te kijken!
Vooral omdat ze vaak nog met een vette dieselblok bij mij in de buurt stonden, mooie machines om naar te kijken en als je erbij stond hing er een bepaalde geur die geen enkele andere merk heeft! Pure kracht en hoe een dragline/ heistelling moet zijn. Al vind ik de Link-Belt van Peter ook machtig mooi, alleen kan ik mijn usb stick niet meer aan de praat krijgen waar nog een hoop foto's op moeten staan.... :(
Op jouw site van Flickr, die American als een GLS heistelling (verbeter mij als ik het verkeerd zeg) wat een beest, op het kantoor van BNFT hing een grote plaat van een net wat andere American heistelling waar ik altijd wel even naar keek bij het langs lopen.

Volgende foto, ben ik niet bij geweest en komt uit mijn verslag, vind het wel een hele mooie foto. Mooie Hitachi KH 230 GLS met een flinke Delmag op een ponton.
Bijlagen
BNFT Hitachi 230 GLS ponton.jpg
BNFT Hitachi 230 GLS ponton.jpg (285.1 KiB) 2307 keer bekeken

R85
Starter
Berichten: 141
Lid geworden op: ma 29 mei, 2017 9:09
Locatie: Rijswijk (Z-H)

Re: Ballast Nedam Funderingstechnieken

Bericht door R85 »

Foto waarbij ik zelf niet bij geweest ben, THW 1100. Machtige heistelling om bij te zijn!
Bijlagen
BNFT Woltman 1.jpg
BNFT Woltman 1.jpg (246.73 KiB) 2232 keer bekeken
Laatst gewijzigd door R85 op za 3 jun, 2017 16:14, 1 keer totaal gewijzigd.

R85
Starter
Berichten: 141
Lid geworden op: ma 29 mei, 2017 9:09
Locatie: Rijswijk (Z-H)

Re: Ballast Nedam Funderingstechnieken

Bericht door R85 »

Volgende foto's zijn gemaakt bij het station Den Haag centraal (ca.2006), opdracht bestond uit het maken van een stukje combiwand en trillen damwanden voor het maken van een ondergronds parkeergarage. Leuk project, Busker en van 't Hek waren er ook geweest (ingehuurd) en toen we bij de hoek van de AH waren kwam er op gegeven moment een medewerker dat de wc niet meer leeg spoelde... (ch)
Alles moest met beleid gebeuren omdat er overal trilling meters hingen tegen schade van de bebouwing erom heen. Helaas heb ik niet alle foto's meer.
Bijlagen
BNFT Den Haag centraal 1.JPG
BNFT Den Haag centraal 1.JPG (587.33 KiB) 2230 keer bekeken

R85
Starter
Berichten: 141
Lid geworden op: ma 29 mei, 2017 9:09
Locatie: Rijswijk (Z-H)

Re: Ballast Nedam Funderingstechnieken

Bericht door R85 »

foto 2
Bijlagen
BNFT Den Haag centraal 2.JPG
BNFT Den Haag centraal 2.JPG (710.98 KiB) 2228 keer bekeken

R85
Starter
Berichten: 141
Lid geworden op: ma 29 mei, 2017 9:09
Locatie: Rijswijk (Z-H)

Re: Ballast Nedam Funderingstechnieken

Bericht door R85 »

foto 3.
Bijlagen
BNFT Den Haag centraal 4.JPG
BNFT Den Haag centraal 4.JPG (739.43 KiB) 2228 keer bekeken

R85
Starter
Berichten: 141
Lid geworden op: ma 29 mei, 2017 9:09
Locatie: Rijswijk (Z-H)

Re: Ballast Nedam Funderingstechnieken

Bericht door R85 »

THW 1100 met de IHC SC 200, dieselblokken waren mijn favoriet maar deze IHC was toch ook wel erg mooi als die het zwaar had.

foto 1/2.
Bijlagen
BNFT Roermond 2.jpg
BNFT Roermond 2.jpg (317.68 KiB) 2222 keer bekeken

R85
Starter
Berichten: 141
Lid geworden op: ma 29 mei, 2017 9:09
Locatie: Rijswijk (Z-H)

Re: Ballast Nedam Funderingstechnieken

Bericht door R85 »

foto 2/2.
Bijlagen
BNFT THW 1100 combiwand.jpg
BNFT THW 1100 combiwand.jpg (389.79 KiB) 2221 keer bekeken

Gebruikersavatar
ET
Forumlid
Berichten: 2596
Lid geworden op: zo 1 apr, 2007 21:36
Locatie: Den Haag

Re: Ballast Nedam Funderingstechnieken

Bericht door ET »

Blijft een mooie machine die Woltman
Groetjes Eddie.

R85
Starter
Berichten: 141
Lid geworden op: ma 29 mei, 2017 9:09
Locatie: Rijswijk (Z-H)

Re: Ballast Nedam Funderingstechnieken

Bericht door R85 »

Het is & blijft inderdaad een mooie heistelling, machinist met zijn jongens waren ook geweldig. Hoop van ze geleerd en gelachen om hun streken onder elkaar! Moet wel eerlijk zeggen dat ik nog niet heel erg bekend was met deze Woltman voordat ik bij BNFT stage ging lopen, zag wel eens als ik in de haven was een grote makelaar boven opslagtanks uitsteken. Maar dat dit deze Woltman heistelling was niet, kwam hem ook niet zo vaak tegen bij mij in de buurt. Dit waren (voor 2005) meer Hitachi GLS heistellingen die te "tikken" stonden op een buispaal.

Bij het volgende project ben ik niet zo lang bij geweest, alleen het laatste stukje dat op de tweede foto te zien is. Ondanks dat het project op zijn eind liep is het naast het heien/ trillen van de kademuur in Vlaardingen één van mijn mooiste projecten die ik mee mocht maken.
Sterk sloeg de met ik weet niet hoeveel stalen buispalen en damwandprofielen de combiwand waarna BNFT met de Woltman stalen H profielen van dacht 40 meter lang en 1 op 1 erin sloeg met een IHC S 90.
Bijlagen
BNFT Maasvlakte  1.jpg
BNFT Maasvlakte 1.jpg (384.49 KiB) 2134 keer bekeken

R85
Starter
Berichten: 141
Lid geworden op: ma 29 mei, 2017 9:09
Locatie: Rijswijk (Z-H)

Re: Ballast Nedam Funderingstechnieken

Bericht door R85 »

Foto 2.

Met behulp van de hulpkraan werden de H profielen opgepikt en in/ op de makelaar van de Woltman gehangen.
Bijlagen
BNFT Maasvlakte  2.jpg
BNFT Maasvlakte 2.jpg (342.62 KiB) 2133 keer bekeken

Plaats reactie

Terug naar “Funderingsbedrijven”