Altenburg

Hier kun je alles vinden en posten over bedrijven werkzaam in de funderingsbranche.

Moderator: Wilco

Advertentie post before
Martin
Forumlid
Berichten: 3367
Lid geworden op: di 6 feb, 2007 17:59
Locatie: Velsen

Re: Altenburg

Bericht door Martin »

f4
Bijlagen
DSC04201-BorderMaker.jpg
DSC04201-BorderMaker.jpg (150.71 KiB) 3121 keer bekeken

Martin
Forumlid
Berichten: 3367
Lid geworden op: di 6 feb, 2007 17:59
Locatie: Velsen

Re: Altenburg

Bericht door Martin »

f5
Bijlagen
DSC04203-BorderMaker.jpg
DSC04203-BorderMaker.jpg (169.65 KiB) 3121 keer bekeken

Martin
Forumlid
Berichten: 3367
Lid geworden op: di 6 feb, 2007 17:59
Locatie: Velsen

Re: Altenburg

Bericht door Martin »

f6
Bijlagen
DSC04206-BorderMaker.jpg
DSC04206-BorderMaker.jpg (169.32 KiB) 3120 keer bekeken

Gebruikersavatar
Hessel Hemstra
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: vr 20 dec, 2013 17:10

Re: Altenburg

Bericht door Hessel Hemstra »

Twee ooms van mij hebben jaren bij Altenburg gewerkt. In de jaren 50/60 ontstaan in Osingahuizen als loonbedrijf. Daarbij altijd met Ford tractoren gereden. Ik herinner me een Ford Major maar vooral de 5000 was veel vertegenwoordigd. Later in de tijd weet ik dat elk jaar zes nieuwe opraapwagens uit Winsum bij Miedema werden gehaald voor het inkuilen. Ze hadden een flink aantal overslag kranen lopen in Leeuwarden. Ook het landverbeteren is onderdeel geweest. Op een gegeven moment is het bedrijf opgesplitst verkocht. Het loonwerk werd overgenomen door Attema Gaastmeer (nu Heeg) en het kraanwerk door Brandsma in Wolsun. Dat laatste is niet lang geweest aangezien v/d Wiel in Drachten dit al snel inlijfde. Het funderingsbedrijf is zelfstandig verder gegaan meer uiteindelijk is alles er mee gestopt. Kleinkinderen van de oprichter van Altenburg waren intussen als 'Funderingsbedrijf Heeg' een nieuw bedrijf begonnen. Mijn beide ooms: die waren voor het stoppen van het bedrijf al een aantal jaren met (een welverdiend) pensioen

Plaats reactie

Terug naar “Funderingsbedrijven”