Diorama overslag locatie - [1:50]

Post hier alles over modelbouwdiorama' s in diverse schalen.

Moderator: Jorn

Advertentie post before
Gebruikersavatar
Remko
Forumlid
Berichten: 7774
Lid geworden op: zo 17 okt, 2004 14:27
Locatie: Houten

Re: Diorama overslag locatie - [1:50]

Bericht door Remko »

Update van het diorama met een aanpassing in de bunkers. Kunnen waarschijnlijk nog wel korter/smaller (en misschien zijn drie bunkers ook voldoende om de modellen meer ruimte te geven). Op dit moment meten ze 33,5 cm diep bij 20 cm breed (31 cm diep gemeten over de platen). Door het aantal te verminderen naar 4 en ze slechts aan één kant van de plaat te zetten kan de ruimte ervoor gebruikt worden door de Liebherr om te kunnen lossen. Hierop komt nog een rail met lorry, maar da's pas later.
Bijlagen
Diorama 013.jpg
Diorama 013.jpg (96.31 KiB) 5255 keer bekeken

Gebruikersavatar
Remko
Forumlid
Berichten: 7774
Lid geworden op: zo 17 okt, 2004 14:27
Locatie: Houten

Re: Diorama overslag locatie - [1:50]

Bericht door Remko »

...
Bijlagen
Diorama 014.jpg
Diorama 014.jpg (100.89 KiB) 5255 keer bekeken

Gebruikersavatar
Remko
Forumlid
Berichten: 7774
Lid geworden op: zo 17 okt, 2004 14:27
Locatie: Houten

Re: Diorama overslag locatie - [1:50]

Bericht door Remko »

...
Bijlagen
Diorama 015.jpg
Diorama 015.jpg (96.77 KiB) 5255 keer bekeken

Gebruikersavatar
Remko
Forumlid
Berichten: 7774
Lid geworden op: zo 17 okt, 2004 14:27
Locatie: Houten

Re: Diorama overslag locatie - [1:50]

Bericht door Remko »

Laatste. De Sennebogen heeft even gewisseld en draagt nu een poliep. Als ik het aantal bunkers terugbreng naar drie, dan krijgt de trechter meer ruimte, en heb ik wellicht ook nog plek om mijn Superior Telestacker aan het diorama toe te voegen. (ch)
Bijlagen
Diorama 016.jpg
Diorama 016.jpg (98.46 KiB) 5254 keer bekeken

Gebruikersavatar
Remko
Forumlid
Berichten: 7774
Lid geworden op: zo 17 okt, 2004 14:27
Locatie: Houten

Re: Diorama overslag locatie - [1:50]

Bericht door Remko »

Ben even bezig met het tekenen van m'n diorama. Heb 'm ook alvast ingetekend in de hobbykamer, en bleek dat ik wat meer ruimte overheb. Diorama wordt dus iets groter, namelijk 80 cm bij 150 cm.

Nu heb ik het volgende bedacht, naarvoorbeeld van onderstaande loswal ergens in Zoeterwoude (zocht eigenlijk de Heineken / Elzinga locatie, maar die kon ik niet zo snel vinden). Aangezien mijn Liebherr R 954 C op een lorry op rails komt te staan kunnen de bunkers mooi strak met de rug tegen de Liebherr aan staan. Hierdoor, en ook door de grotere breedte van de totale oppervlakte, kunnen er tweemaal zoveel bakken komen. Namelijk 8 in totaal met een (binnenmaat) afmeting van 20 cm (10 meter) breed bij 22 cm (11 meter) diep. Hoeven geen grote bunkers te zijn natuurlijk. De doorrij breedte tussen de bakken is nu echter zo'n 6 meter. Is dit een beetje genoeg om nog te kunnen werken, of is dat te smal? Als het te smal is kan ik ook de bakken wat dieper maken, met slechts een enkele rij. Tegen de overstaande muur kan dan misschien m'n grote Telestacker transportband komen te staan. De Liebherr L586 of Sennebogen 835 kunnen dan vanuit de bunkers de transportband voeren.
Bijlagen
Loswal 001.jpg
Loswal 001.jpg (127.72 KiB) 5092 keer bekeken

Gebruikersavatar
Remko
Forumlid
Berichten: 7774
Lid geworden op: zo 17 okt, 2004 14:27
Locatie: Houten

Re: Diorama overslag locatie - [1:50]

Bericht door Remko »

Opzetje van de plattegrond. Ben niet zo'n expert in paint, maar moet aardig kloppen. Witte vlak is eigenlijk gewoon de basisplaat (750 x 400 pixels) schaal is dus 1 pixel is 10 cm in het echt.
Locatie van zowel de weegbrug als de trechter staan nog niet vast. Weet niet precies wat een mooie (lees: efficiënte) locatie is. Als alternatief kunnen de buitenste bunkers ook komen te vervallen, en kunnen hier 40 kuub afzetcontainers geplaatst worden met de Sennebogen erbij om schroot of hout te laden (ik noem maar iets). Hier zou eventueel ook de Keestrack zeef kunnen komen.
Bijlagen
Diorama Plattegrond.png
Diorama Plattegrond.png (9.16 KiB) 5069 keer bekeken

Randy
Forumlid
Berichten: 3670
Lid geworden op: za 11 dec, 2004 22:31
Locatie: Echt

Re: Diorama overslag locatie - [1:50]

Bericht door Randy »

Weegbrug bij de portiersloge. Niks moeilijk doen op het terrein, want er staat altijd wat in de weg of je staat zelf in de weg.
Liebherr LTM1050-3.1

bakkie1986
Starter
Berichten: 30
Lid geworden op: do 18 mar, 2010 20:36

Re: Diorama overslag locatie - [1:50]

Bericht door bakkie1986 »

Hoi Remco, hoe staat de diorama van de loswal er nu voor?
Is het al af of dat nog niet?
Ik ben reuze benieuwd hoe het er uit ziet.
Je maakt mooie dingen moet ik zeggen.
Ik heb zelf ook een tafel langs de muur van 3,30 m bij 70 cm.
Alleen heb ik echter geen idee wat ik daar nou mee wil.
Wil zo veel maar kom er niet uit. Ik spaar koelwagens dus een bouwterrein is niet echt wat de koelers tot hun recht laat komen. Zit te denken aan gebergte zoals een stuk landschap in Noorwegen ofzo maar heb geen idee hoe ik daar mee begin haha. Dus als iemand tips heeft zijn ze van harte welkom.

Gr Patrick

Gebruikersavatar
Remko
Forumlid
Berichten: 7774
Lid geworden op: zo 17 okt, 2004 14:27
Locatie: Houten

Re: Diorama overslag locatie - [1:50]

Bericht door Remko »

Diorama heb ik weer afgebroken Patrick, moet eerst nog maar eens gaan kijken hoe en waar ik het ga neerzetten. Waarschijnlijk wordt het toch een heel stuk kleiner.

Plaats reactie

Terug naar “Modelbouwdiorama' s”