Diorama overslag locatie - [1:50]

Post hier alles over modelbouwdiorama' s in diverse schalen.

Moderator: Jorn

Advertentie post before
Gebruikersavatar
André
Forumondersteuning
Berichten: 7388
Lid geworden op: do 7 dec, 2006 11:00
Locatie: Eethen

Re: Diorama overslag locatie - [1:50]

Bericht door André »

Ben er overigens vergeten bij te vertellen dat enkel de buitenmuren zo hoog waren, dus tussenmuren zijn lager omdat je hier makkelijk met de kraan over heen moet kunnen gooien. ;)
Denk dat je met 3 meter al een heel eind goed zit ja.

Ik zal eens zoeken of ik toevallig daar ergens oude foto's van heb... ben bang van niet maar als ik ze tegen kom dan krijg je ze te zien. ;)
Verwarring schept werk...

Lees hier de forumregels nog eens door.

Gebruikersavatar
Remko
Forumlid
Berichten: 7774
Lid geworden op: zo 17 okt, 2004 14:27
Locatie: Houten

Re: Diorama overslag locatie - [1:50]

Bericht door Remko »

André Nieuwkoop schreef:Ben er overigens vergeten bij te vertellen dat enkel de buitenmuren zo hoog waren, dus tussenmuren zijn lager omdat je hier makkelijk met de kraan over heen moet kunnen gooien. ;)
Denk dat je met 3 meter al een heel eind goed zit ja.

Ik zal eens zoeken of ik toevallig daar ergens oude foto's van heb... ben bang van niet maar als ik ze tegen kom dan krijg je ze te zien. ;)
Dat dacht ik al, ik baseer de muur hoogtes tussen de bakken onderling dan ook op de maximum cabine hoogte van de kleinste machine, de A 316.
Ik ben benieuwd naar de foto's (als je ze nog hebt).

Weer even wat gewijzigd. Gewoon wat verschillende vormen uitproberen. Constructie heeft nu 5 gelijke bakken. Middenbaan is ruim genoeg voor de trucks om de containers te plaatsen, maar achteruit insteken is wel het makkelijkste.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik hoop dat ik er deze week aan toe kom, maar ik wil deze graag toevoegen aan de bedrijfslocatie welke ik aan het ontwerpen ben.

Gebruikersavatar
fabian 954
Forumlid
Berichten: 9065
Lid geworden op: zo 30 sep, 2007 11:16
Locatie: zwartsluis
Contacteer:

Re: Diorama overslag locatie - [1:50]

Bericht door fabian 954 »

het ziet er goed uit en andre helpt je er weer erg goed bij (Y) en heb je al wat matriaal gevonden wat je gaat gebruiken (ch)
het is pas crisis als het bier op is

Gebruikersavatar
Remko
Forumlid
Berichten: 7774
Lid geworden op: zo 17 okt, 2004 14:27
Locatie: Houten

Re: Diorama overslag locatie - [1:50]

Bericht door Remko »

fabian 954 schreef:het ziet er goed uit en andre helpt je er weer erg goed bij (Y) en heb je al wat matriaal gevonden wat je gaat gebruiken (ch)
Nog niet, ben van plan om binnenkort eens bij de treinen-hobby zaak te kijken of ze daar iets hebben voor een leuk prijsje. En anders gewoon creatief zijn. Vooral schroot is ingewikkeld. Maar wellicht gewoon een stuk of wat goedkope speelgoed auto's halen en die helemaal aan gort knippen / slaan. In kleine stukjes zie je het verschil in schaal toch niet zo erg. :)

Gebruikersavatar
Sleaze
Forumlid
Berichten: 5914
Lid geworden op: vr 3 mar, 2006 23:29
Locatie: Makkum
Contacteer:

Re: Diorama overslag locatie - [1:50]

Bericht door Sleaze »

Bij de locale smid eens vragen naar ponsdoppen en draaisel. Wellicht mag je ook even in de oud ijzer bak snuffelen.

Gebruikersavatar
Remko
Forumlid
Berichten: 7774
Lid geworden op: zo 17 okt, 2004 14:27
Locatie: Houten

Re: Diorama overslag locatie - [1:50]

Bericht door Remko »

Sleaze schreef:Bij de locale smid eens vragen naar ponsdoppen en draaisel. Wellicht mag je ook even in de oud ijzer bak snuffelen.
Moet ik ook nog steeds doen.

Weet iemand trouwens goed materiaal om (gebroken) puin te maken? Wellicht gipsbeton of (voor kleinere korrel) grijz aquariumgrind (kattebak zooi lijkt me niet erg handig...). Met roestkleurig ijzerdraad (in stukken geknipte paperclips) er tussen moet het denk ik wel realistisch lijken.

Voor groen materiaal kan je gewoon treinen decoratie gebruiken.

Gebruikersavatar
André
Forumondersteuning
Berichten: 7388
Lid geworden op: do 7 dec, 2006 11:00
Locatie: Eethen

Re: Diorama overslag locatie - [1:50]

Bericht door André »

[quote="RemkoWeet iemand trouwens goed materiaal om (gebroken) puin te maken? Voor groen materiaal kan je gewoon treinen decoratie gebruiken.[/quote]

Je zou voor gebroken puin ook treindecoratie materiaal kunnen gebruiken, gewoon rood met grijs/wit mengen en dan als hoofdmoot rood natuurlijk. (Y)
Verwarring schept werk...

Lees hier de forumregels nog eens door.

Gebruikersavatar
kleintje75
Forumlid
Berichten: 1629
Lid geworden op: do 15 feb, 2007 19:40
Locatie: doorwerth
Contacteer:

Re: Diorama overslag locatie - [1:50]

Bericht door kleintje75 »

gewoon wegensplit nemen als gebroken puin, heb je in 3 grofheden, werkt perfekt, heb het zelf als bodembedekking voor mijn modellen

Gebruikersavatar
Remko
Forumlid
Berichten: 7774
Lid geworden op: zo 17 okt, 2004 14:27
Locatie: Houten

Re: Diorama overslag locatie - [1:50]

Bericht door Remko »

kleintje75 schreef:gewoon wegensplit nemen als gebroken puin, heb je in 3 grofheden, werkt perfekt, heb het zelf als bodembedekking voor mijn modellen
En waar haal je dat? Gewoon bij de Praxis of Gamma of zo?

Gebruikersavatar
kleintje75
Forumlid
Berichten: 1629
Lid geworden op: do 15 feb, 2007 19:40
Locatie: doorwerth
Contacteer:

Re: Diorama overslag locatie - [1:50]

Bericht door kleintje75 »

asfaltcentrale, zitten wel ergens, en anders forumleden genoeg die in dat wereldje zitten

Plaats reactie

Terug naar “Modelbouwdiorama' s”