Demag AC 650 [eigenbouw - 1:12]
Moderator: Jorn
Advertentie post before
- pvanhesteren
- Forumlid
- Berichten: 5891
- Lid geworden op: do 8 feb, 2007 22:32
- Locatie: Hillegom
- pvanhesteren
- Forumlid
- Berichten: 5891
- Lid geworden op: do 8 feb, 2007 22:32
- Locatie: Hillegom
- pvanhesteren
- Forumlid
- Berichten: 5891
- Lid geworden op: do 8 feb, 2007 22:32
- Locatie: Hillegom
- pvanhesteren
- Forumlid
- Berichten: 5891
- Lid geworden op: do 8 feb, 2007 22:32
- Locatie: Hillegom
Deze foto en opstelling gaf me toch een trots gevoel vanmiddag. Voor de liefhebbers nog wat cijfertjes:
Lengte onderwagen: 175 cm
Maximale hoogte giek: 510 cm
Gewicht giek (incl. spanlift): 5,8 kilo
Gewicht ballast (14 blokken): 14,4 kilo
Gewicht kraan (zonder giek en ballast): 15,2 kg
Totaal gewicht: 35,4 kilo
Kraan is voor 95% uit hout gemaakt.
Het waaide te hard vandaag om giek maximaal uit te schuiven en opstelling met spanlift te doen maar die volgt nog. Komende weken nog wat afwerken en dan naar LTM1400-7.1 van BKV, de volgende klus!
Gr. Pascal
Lengte onderwagen: 175 cm
Maximale hoogte giek: 510 cm
Gewicht giek (incl. spanlift): 5,8 kilo
Gewicht ballast (14 blokken): 14,4 kilo
Gewicht kraan (zonder giek en ballast): 15,2 kg
Totaal gewicht: 35,4 kilo
Kraan is voor 95% uit hout gemaakt.
Het waaide te hard vandaag om giek maximaal uit te schuiven en opstelling met spanlift te doen maar die volgt nog. Komende weken nog wat afwerken en dan naar LTM1400-7.1 van BKV, de volgende klus!
Gr. Pascal
- Bijlagen
-
- 157_5728.JPG (130.26 KiB) 3666 keer bekeken
-
- Starter
- Berichten: 528
- Lid geworden op: do 2 nov, 2006 17:15
- pvanhesteren
- Forumlid
- Berichten: 5891
- Lid geworden op: do 8 feb, 2007 22:32
- Locatie: Hillegom
Als antwoord op jullie vragen:
De cilindertoppen bij de hoofdmast "raken" een stukje van de onderwagen op een punt waar ik dat niet voorzien had. De mast steunt dus op de onderwagen. Hierdoor zit ie aan de voorkant wat hoog. Ik kan het aanpassen maar dan moet ik een stukje onderwagen opnieuw bouwen en eerlijk gezegd vind ik het wel best zo maar je hebt gelijk.
Ik heb er 7 jaar aan gewerkt ongeveer; gemiddeld een uurtje of 10 per week dus zo'n 3500 tot 4000 uur.
De stickers; heb ik een adresje voor maar zijn bij hoge uitzondering gemaakt dus heeft geen zin dat bekend te maken.
Gr. Pascal
De cilindertoppen bij de hoofdmast "raken" een stukje van de onderwagen op een punt waar ik dat niet voorzien had. De mast steunt dus op de onderwagen. Hierdoor zit ie aan de voorkant wat hoog. Ik kan het aanpassen maar dan moet ik een stukje onderwagen opnieuw bouwen en eerlijk gezegd vind ik het wel best zo maar je hebt gelijk.
Ik heb er 7 jaar aan gewerkt ongeveer; gemiddeld een uurtje of 10 per week dus zo'n 3500 tot 4000 uur.
De stickers; heb ik een adresje voor maar zijn bij hoge uitzondering gemaakt dus heeft geen zin dat bekend te maken.
Gr. Pascal
- pvanhesteren
- Forumlid
- Berichten: 5891
- Lid geworden op: do 8 feb, 2007 22:32
- Locatie: Hillegom
"Mission completed"! Kraan staat inmiddels in zelfgemaakte vitrinekast en is klaar! Laatste foto mijnerzijds (tenzij ik spectaculaire klussen ga doen ).
Volgend project; Liebherr LTM1400-7.1 BKV. Wielen inmiddels binnen dus start vanaf morgen.
Gr. Pascal
Volgend project; Liebherr LTM1400-7.1 BKV. Wielen inmiddels binnen dus start vanaf morgen.
Gr. Pascal
- Bijlagen
-
- 166_6620.JPG (88.91 KiB) 4008 keer bekeken
- pvanhesteren
- Forumlid
- Berichten: 5891
- Lid geworden op: do 8 feb, 2007 22:32
- Locatie: Hillegom