Weserhütte W 180 NZG Heistelling / Dragline
Moderator: Jorn
Advertentie post before
- eef7260
- Starter
- Berichten: 654
- Lid geworden op: wo 15 feb, 2012 23:06
- Locatie: Mooie stad achter de duinen
- Contacteer:
Re: Weserhütte W 180 NZG Heistelling / Dragline
Zo mastdelen zijn binnen , nu proberen fatsoenlijk in de lak te krijgen en pennetjes plaatsen.
- eef7260
- Starter
- Berichten: 654
- Lid geworden op: wo 15 feb, 2012 23:06
- Locatie: Mooie stad achter de duinen
- Contacteer:
Re: Weserhütte W 180 NZG Heistelling / Dragline
Zo mastdelen staan in de lak en de stalen pennetjes zijn geplaatst.
White strong en flex van Shapeways is geen fijn materiaal om te spuiten maar het kan wel.
Het is het goedkoopste materiaal en wel lekker sterk en dat is best handig.
En niet geheel onpraktisch je kan het in de thinner gooien als je je spuitwerk verprutst.
De manier om het te spuiten die voor mij goed werkt is diverse lagen primer nat in nat spuiten.
( materiaal zuigt nogal wat lak op door structuur , op de grens druipers spuiten )
Daarna afspuiten met een aantal dikke lagen lak.
Hier moet je een beetje de balans vinden tussen het niet laten verdwijnen van de fijne details maar wel het wegwerken van het toch wat grove korrelige oppervlak.
Een beetje schuurwerk tussen door met een waterproof schuurpapier helpt behoorlijk maar niet altijd alle details zijn te schuren.
Ergens dit weekend foto van de mastdelen op de kraan gemonteerd.
Eef
White strong en flex van Shapeways is geen fijn materiaal om te spuiten maar het kan wel.
Het is het goedkoopste materiaal en wel lekker sterk en dat is best handig.
En niet geheel onpraktisch je kan het in de thinner gooien als je je spuitwerk verprutst.
De manier om het te spuiten die voor mij goed werkt is diverse lagen primer nat in nat spuiten.
( materiaal zuigt nogal wat lak op door structuur , op de grens druipers spuiten )
Daarna afspuiten met een aantal dikke lagen lak.
Hier moet je een beetje de balans vinden tussen het niet laten verdwijnen van de fijne details maar wel het wegwerken van het toch wat grove korrelige oppervlak.
Een beetje schuurwerk tussen door met een waterproof schuurpapier helpt behoorlijk maar niet altijd alle details zijn te schuren.
Ergens dit weekend foto van de mastdelen op de kraan gemonteerd.
Eef
- eef7260
- Starter
- Berichten: 654
- Lid geworden op: wo 15 feb, 2012 23:06
- Locatie: Mooie stad achter de duinen
- Contacteer:
Re: Weserhütte W 180 NZG Heistelling / Dragline
2 basis delen van de fairlead waren ook binnen dus die eerst maar in de primer gezet.
moet nog wel de 2 schijven en de 2 rollen maken en plaatsen.
En dan de goede kleur geel zien te mengen , of misschien dit toch maar zwart spuiten.
Zit ook nog te denken over het wel of niet mee spuiten van de rollen en schijven.
Belangrijkste hij past en zit er voorlopig even op proef op.
Eef
moet nog wel de 2 schijven en de 2 rollen maken en plaatsen.
En dan de goede kleur geel zien te mengen , of misschien dit toch maar zwart spuiten.
Zit ook nog te denken over het wel of niet mee spuiten van de rollen en schijven.
Belangrijkste hij past en zit er voorlopig even op proef op.
Eef
- eef7260
- Starter
- Berichten: 654
- Lid geworden op: wo 15 feb, 2012 23:06
- Locatie: Mooie stad achter de duinen
- Contacteer:
Re: Weserhütte W 180 NZG Heistelling / Dragline
Zo mastdelen zitten er tussen , aardig gelukt naar mijn smaak.
Systeem met de pennetjes wat NZG hier gebruikt heeft en ook nog op een paar andere modellen heeft niet mijn voorkeur.
( o.a. de Menck en O&K dragline en van CCM de 1e uitvoering van de Manitowoc 555 )
Maar goed het is nu eenmaal zo bij deze kraan en dat wist ik van te voren.
Probleem is dat als het allemaal heel netjes is de mast niet stevig genoeg in elkaar zit.
Dus bewust een beetje minder netjes en gaat allemaal een stuk beter , aantal pennetjes dus een klein beetje krom en het zit lekker strak.
Op naar het afwerken van de Fairlead.
Eef
Systeem met de pennetjes wat NZG hier gebruikt heeft en ook nog op een paar andere modellen heeft niet mijn voorkeur.
( o.a. de Menck en O&K dragline en van CCM de 1e uitvoering van de Manitowoc 555 )
Maar goed het is nu eenmaal zo bij deze kraan en dat wist ik van te voren.
Probleem is dat als het allemaal heel netjes is de mast niet stevig genoeg in elkaar zit.
Dus bewust een beetje minder netjes en gaat allemaal een stuk beter , aantal pennetjes dus een klein beetje krom en het zit lekker strak.
Op naar het afwerken van de Fairlead.
Eef
Laatst gewijzigd door eef7260 op za 9 jan, 2016 15:35, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Forumlid
- Berichten: 3359
- Lid geworden op: wo 1 nov, 2006 19:17
- Locatie: Zuid Holland
Re: Weserhütte W 180 NZG Heistelling / Dragline
Dat zier er mooi uit met de fairlead er op gemonteerd
Re: Weserhütte W 180 NZG Heistelling / Dragline
Mooi geworden.
Land Rovers lekken geen olie. Ze markeren hun territorium!
- eef7260
- Starter
- Berichten: 654
- Lid geworden op: wo 15 feb, 2012 23:06
- Locatie: Mooie stad achter de duinen
- Contacteer:
Re: Weserhütte W 180 NZG Heistelling / Dragline
Dank heren voor de complimenten.
Fairlead in de lak en gereed in onderdelen.
Eef
Fairlead in de lak en gereed in onderdelen.
Eef
Laatst gewijzigd door eef7260 op ma 18 jan, 2016 21:50, 2 keer totaal gewijzigd.
- eef7260
- Starter
- Berichten: 654
- Lid geworden op: wo 15 feb, 2012 23:06
- Locatie: Mooie stad achter de duinen
- Contacteer:
Re: Weserhütte W 180 NZG Heistelling / Dragline
En gemonteerd , van de week even op de kraan monteren en als ik redelijk licht heb een paar foto's schieten.