Volvo FH 12 8x4

Post hier al je zelfgebouwde of grondig verbouwde modellen!

Moderator: Jorn

Advertentie post before
arm1948
Starter
Berichten: 124
Lid geworden op: ma 27 jul, 2015 9:33

Re: Volvo FH 12 8x4

Bericht door arm1948 »

En nu komt het punt waarom ik hiervoor schreef dat er een vracht uren in het voorgaande is gaan zitten. Ik heb nu een module.

Afbeelding

Ik maak nu twee boutjes van de toren en twee boutjes van de binnen cabine los en ik kan de hele boel zo naast de truck neer zetten.
De witte stekker helemaal onderin is voor de accu. Dus accu aansluiten en alles kan nagemeten worden als er eventueel een storing is.

arm1948
Starter
Berichten: 124
Lid geworden op: ma 27 jul, 2015 9:33

Re: Volvo FH 12 8x4

Bericht door arm1948 »

Dan is het nu tijd om de bedrading naar voor en naar achter aan te leggen.

Afbeelding

Jullie zien vanaf de print kroonstenen naar de twee meest linkse kokers zoals gepland.

arm1948
Starter
Berichten: 124
Lid geworden op: ma 27 jul, 2015 9:33

Re: Volvo FH 12 8x4

Bericht door arm1948 »

Onder de binnen cabine twee stekkers gemaakt voor de verlichting naar voor (rode pijl) en naar achter (blauwe pijl).

Afbeelding

Ook weer kokers gelijmd om de bedrading gescheiden te houden. De printplaat die jullie zien is een servovertragingsmodule. Hiermee kun je de snelheid van de stuurservo regelen.

Mvg.Wil

arm1948
Starter
Berichten: 124
Lid geworden op: ma 27 jul, 2015 9:33

Re: Volvo FH 12 8x4

Bericht door arm1948 »

De tweede module is de complete voorbumper waar alle verlichting is ingebouwd.

Afbeelding

De stekker zit zoals je kunt zien aan de linker zijde. De zijde waar alle verlichtings draden komen.

arm1948
Starter
Berichten: 124
Lid geworden op: ma 27 jul, 2015 9:33

Re: Volvo FH 12 8x4

Bericht door arm1948 »

De derde en laatste module is het hulpchassis. Hier samengebouwd en voorzien van de stekkers. De kleine stekker rechts die gaat naar de ontvanger, de grote naar de onderkant van de cabine.

Afbeelding

Heb ik ondanks alles een storing dan is het:

1. Twee boutjes in de bumper losdraaien en de stekker los trekken.
2. Vier boutjes in het hulpchassis losdraaien en stekker los trekken.
3. Twee boutjes los van de binnen cabine.
4. Twee boutjes los van de vloer onder de toren.

Dus tien boutjes losdraaien en twee stekkers los trekken en alle elektronica ligt naast de truck en kan gecontroleerd worden zonder ook maar één draadje los te maken.

Mvg.Wil

Gebruikersavatar
supergreenpin
Forumlid
Berichten: 1148
Lid geworden op: zo 4 okt, 2009 15:22
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Volvo FH 12 8x4

Bericht door supergreenpin »

Hoi Wil,

Leuk te zien dat je topic nu ook hier staat, het is nu even snel achter elkaar geplaatst en dan lijkt het net of het in 4 weken gebouwd is.
Gelukkig weet ik wel beter (C)
In mijn ogen ben je een super vakman, ga alsjeblieft zo door.
Ik hoop dat je voor Ede klaar bent met de aanpassingen aan je trailer, misschien kan je dan mijn superstructure weer eens transporteren.

arm1948
Starter
Berichten: 124
Lid geworden op: ma 27 jul, 2015 9:33

Re: Volvo FH 12 8x4

Bericht door arm1948 »

Hoi Richard

Hartelijk dank voor het mooie compliment maar,laat het super er maar af hoor! Ik zou wel eens kapsones kunnen krijgen.
Het rijden met de onderdelen van jouw mooie kraan gaat best wel lukken hoor. Afgelopen week heb ik,na de ombouw van de freesbank, heel veel gedaan.
Vanmiddag even buiten snel een paar foto's gemaakt.

Afbeelding

Het bijna complete chassis

arm1948
Starter
Berichten: 124
Lid geworden op: ma 27 jul, 2015 9:33

Re: Volvo FH 12 8x4

Bericht door arm1948 »

En hier een as van dichterbij gezien:

Afbeelding

Als we a.s. woensdag naar de club gaan ben ik van plan het nieuwe chassis mee te nemen.

Groet Wil

McFire
Starter
Berichten: 76
Lid geworden op: ma 11 mei, 2009 18:46

Re: Volvo FH 12 8x4

Bericht door McFire »

Ik zit iedere keer weer met bewondering te kijken in dit topic en ben zwaar onder de indruk van de precisie en accuraatheid waarmee je dit model (en je andere modellen) bouwt Wil. En dat alles dan ook nog werkt. Top!

Dat geldt overigens ook voor een paar andere projecten, dus heb ik dit ook daar bij gezet.

Gebruikersavatar
supergreenpin
Forumlid
Berichten: 1148
Lid geworden op: zo 4 okt, 2009 15:22
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Volvo FH 12 8x4

Bericht door supergreenpin »

Hoi Wil,

Je kan wel merken dat je de smaak weer aardig te pakken hebt, je bent de laatste tijd zo hard aan het bouwen dat er geen tijd meer overschiet om hier nog wat te plaatsen.

Fijne feestdagen en tot Dinsdag

Plaats reactie

Terug naar “Zelfbouw & verbouw”