Liebherr LR 1750 [eigenbouw - 1:14,5]

Post hier al je zelfgebouwde of grondig verbouwde modellen!

Moderator: Jorn

Advertentie post before
Gebruikersavatar
supergreenpin
Forumlid
Berichten: 1148
Lid geworden op: zo 4 okt, 2009 15:22
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Liebherr LR 1750 [eigenbouw - 1:14,5]

Bericht door supergreenpin »

Hoi Victor,
Ik vond dit een mooiere kleurstelling, plus dit is een origineel blok.
Sarens heeft vaak een ander merk blok, heb aardig wat foto`s van verschillende blokken, maar had er geen tekening en maten van.

Gebruikersavatar
supergreenpin
Forumlid
Berichten: 1148
Lid geworden op: zo 4 okt, 2009 15:22
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Liebherr LR 1750 [eigenbouw - 1:14,5]

Bericht door supergreenpin »

De laatste 2 regelaars zijn ondertussen ook binnen, het is nu nog wachten op de 2 brushless motoren. Ondertussen ligt de kraan weer plat, morgen de mast demonteren en de superstructure eraf halen. Dan kan ik al vast starten met het soldeerwerk.
In het broekstuk van de S-mast moeten ook nog dikkere draden getrokken worden met nieuwe aansluitingen.
Komend weekend even kijken of ik hulp kan vinden voor het overspoelen van de draad op de nieuwe trommels. En ik kan al een begin maken met het aanbrengen van de lagerblokken voor de aandrijving. Hopelijk komen de motoren na komend weekend en kan ik de beide lieren afmaken.
Als dit afgerond is ga ik een nieuwe datum prikken voor een 2de testhijs.
Deze keer S-mast in combinatie met de superliftmast en ook een test met de jib met het 400 tons blok.

Gebruikersavatar
Victor
Forumlid
Berichten: 4642
Lid geworden op: do 26 jun, 2008 19:26
Locatie: Oosterhout

Re: Liebherr LR 1750 [eigenbouw - 1:14,5]

Bericht door Victor »

Tja... ik had natuurlijk ook even hier bij Richard kunnen kijken toen ik laatst zocht naar dat hijsblok van de rode LR 1600/2 bij het AZ stadion.
https://www.az.nl/nl/nieuws/update-dak- ... -scorebord
http://www.bouwmachineforum.nl/viewtopi ... 92#p881192
Als 2 druppels water (Y)

Gebruikersavatar
supergreenpin
Forumlid
Berichten: 1148
Lid geworden op: zo 4 okt, 2009 15:22
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Liebherr LR 1750 [eigenbouw - 1:14,5]

Bericht door supergreenpin »

Ik ben langzaam aan de boel weer aan het oppakken, de komende 14 dagen worden het nog wel erg druk op het werk maar hoop nog wel wat tijd en energie te vinden om de laatste 2 lieren af te maken [W5 en W6] voor in het broekstuk van de S-mast.
Hierna ga ik het test hijsen weer oppakken, om te zien hoe het met de stabiliteit van de kraan is.
W5 en W6
W5 en W6
lieren (36).jpg (225.77 KiB) 4208 keer bekeken

Gebruikersavatar
supergreenpin
Forumlid
Berichten: 1148
Lid geworden op: zo 4 okt, 2009 15:22
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Liebherr LR 1750 [eigenbouw - 1:14,5]

Bericht door supergreenpin »

Het is de laatste maanden erg stil geweest hier op het forum.
Van het oppakken van de werkzaamheden is NIETS terecht gekomen, de lieren liggen er nog steeds hetzelfde bij.
Helaas zijn er geen kabouters langs geweest die het voor mij afgemaakt hebben :?
Maar over 14 dagen heb ik weer wat extra vrije tijd en dan gaat het gas er weer op.
Er is een hele kleine kans dat we in november een tentoonstelling hebben in Duitsland. En voor die beurs heb ik ook al wat moeten voorbereidingen en dat kost ook wat tijd, dus we hebben niet helemaal stil gezeten.

Gebruikersavatar
chapmandriver
Starter
Berichten: 599
Lid geworden op: za 19 jan, 2008 18:49
Locatie: Bussum

Re: Liebherr LR 1750 [eigenbouw - 1:14,5]

Bericht door chapmandriver »

Ach Richard, voor je hobby heb je niet alleen tijd nodig maar ook plezier. Succes met het vervolg..
Running on heavy fuel...

Gebruikersavatar
supergreenpin
Forumlid
Berichten: 1148
Lid geworden op: zo 4 okt, 2009 15:22
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Liebherr LR 1750 [eigenbouw - 1:14,5]

Bericht door supergreenpin »

De fun was ook ver te zoeken.
Maar heb net toch nog wat kunnen voorbereiden tussen de bedrijven door :D het jeukt wel
Dus over 14 dagen kan ik starten met het samenstellen van de aandrijving voor de laatste 2 lieren [W5 en W6].
Het project moet toch een keer afkomen, heb al wat anders op het oog ;)

McFire
Starter
Berichten: 76
Lid geworden op: ma 11 mei, 2009 18:46

Re: Liebherr LR 1750 [eigenbouw - 1:14,5]

Bericht door McFire »

Succes Richard! Het blijft een prachtig project om te volgen. Verbazingwekkend om te zien hoe je dit met zoveel oog voor detail maakt en alles ook nog werkt. Maar bovendien ook zo stevig is dat er ook serieuze gewichten gehesen kunnen worden. Petje af en diepe buiging!

Overigens bijna tien jaar geleden dat je dit topic gestart bent en ons de eerste tekeningen toonde 😉

Gebruikersavatar
supergreenpin
Forumlid
Berichten: 1148
Lid geworden op: zo 4 okt, 2009 15:22
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Liebherr LR 1750 [eigenbouw - 1:14,5]

Bericht door supergreenpin »

De tijd vliegt, waar is die gebleven.
Start datum 2011hahaha

De eerste hijsopdracht met de LR is een feit, moet nu tempo gaan maken met de aanpassingen van de laatste 2 lieren. :D
Als het weer zondag 19 september goed is wordt er bij Adriaan buiten de nieuwe grondbak in gebruik genomen en hij heeft mij gevraagd om dan de oude satellietschotel van de muur te hijsen.
Dus ben ik vrijdag eerst maar eens naar Nieuwveen afgereisd om te kijken of de bouten nog gangbaar waren en hoe zwaar de schotel zou zijn en waar het zwaartepunt van dat grote ding lag.
nieuwe buitenbak in aanleg
nieuwe buitenbak in aanleg
IMG-20210910-WA0007.jpg (199.69 KiB) 2676 keer bekeken

Gebruikersavatar
supergreenpin
Forumlid
Berichten: 1148
Lid geworden op: zo 4 okt, 2009 15:22
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Liebherr LR 1750 [eigenbouw - 1:14,5]

Bericht door supergreenpin »

Zaterdag nog hard gewerkt aan W5 en W6, s`avonds na het eten nog het laatste soldeerwerk gedaan.
W5 en W6
W5 en W6
lieren (37).jpeg (270.99 KiB) 2676 keer bekeken
lieren (38).jpeg
lieren (38).jpeg (249.07 KiB) 2676 keer bekeken

Plaats reactie

Terug naar “Zelfbouw & verbouw”