Volvo L90 - overdrukcabine en airco problemen

Moderator: Paul

Advertentie post before
Gebruikersavatar
Henk Wijnholds
Starter
Berichten: 143
Lid geworden op: za 1 feb, 2014 22:17
Locatie: Het leukste dorp van Drenthe, Annen!
Contacteer:

Re: Volvo L90 - overdrukcabine en airco problemen

Bericht door Henk Wijnholds »

Flip, jouw werkgever moet zorgen voor zo goed mogelijke en veilige arbeidsomstandigheden. Jij mag niet ziek worden door je werk. Het lijkt me in dit geval sterk maar stel dat deze werkwijze, met een stofmasker op je neus, in een cabine met overdruk, met een shovel (met dieselmotor?) in een hal werken die vol hangt met gevaarlijke stoffen als veilig is beoordeeld. Ik weet niet of je een vertrouwenspersoon binnen het bedrijf hebt. Deze zal je dan door het laten zien van meetresultaten of risicobeoordelingen van je zorgen af kunnen helpen. Ook al is de luchtkwaliteit goed, door onzekerheid kun je geestelijk ziek worden.
Als het afgedaan wordt als "je moet niet zeuren" is het misschien beter om afscheid te nemen. Je hebt maar één lichaam hoor, daar moet je je hele leven nog mee doen..

Flipfluitketel
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: vr 14 aug, 2015 8:15

Re: Volvo L90 - overdrukcabine en airco problemen

Bericht door Flipfluitketel »

service man schreef:je lucht van je over druk wordt door de filters gezogen ? als het goed is
als het zo hoor mag je elke dag de filters wel vervangen . als het zo'n troep is .
als die piept komt die niet op druk , dus ga er dan maar van uit dat de filters dan al dicht zitten .
hoe zit het met het lucht filter van de machine zelf dan ?? maken ze die wel eens schoon ?
Die wordt "wekelijks" schoongemaakt,terwijl ik gezegd heb dat die iedere shift moet proper gemaakt worden.
In ieder geval,op mijn ander werk crushten we gipsplaten (dus je kan je voorstellen wat voor een stofwolk dat geeft)
maakten we elke shift de luchtfilter schoon.

Flipfluitketel
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: vr 14 aug, 2015 8:15

Re: Volvo L90 - overdrukcabine en airco problemen

Bericht door Flipfluitketel »

Henk Wijnholds schreef:Flip, jouw werkgever moet zorgen voor zo goed mogelijke en veilige arbeidsomstandigheden. Jij mag niet ziek worden door je werk. Het lijkt me in dit geval sterk maar stel dat deze werkwijze, met een stofmasker op je neus, in een cabine met overdruk, met een shovel (met dieselmotor?) in een hal werken die vol hangt met gevaarlijke stoffen als veilig is beoordeeld. Ik weet niet of je een vertrouwenspersoon binnen het bedrijf hebt. Deze zal je dan door het laten zien van meetresultaten of risicobeoordelingen van je zorgen af kunnen helpen. Ook al is de luchtkwaliteit goed, door onzekerheid kun je geestelijk ziek worden.
Als het afgedaan wordt als "je moet niet zeuren" is het misschien beter om afscheid te nemen. Je hebt maar één lichaam hoor, daar moet je je hele leven nog mee doen..
Het is niet als "VEILIG" beoordeeld zeker niet,er zit zelfs 2x de toegestane waarde aan lood in de poederkoolvliegas.
Het wordt gewoon goed betaald maar jah wat ben je met veel geld als je binnen dit en x aantal jaar onder de zoden ligt...

Flipfluitketel
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: vr 14 aug, 2015 8:15

Re: Volvo L90 - overdrukcabine en airco problemen

Bericht door Flipfluitketel »

Als ik de machine opstart geeft het schermpje van de overdruksysteem aan: U107 B404 en P3 merk is BM AIR.
Je hebt drie lampjes(buiten die vd filters die zijn allen groen dus ok) PA dan AIR en dan een klokje.
Het eerste lampje van de PA is groen,dan switcht het naar lampje van air en dat geeft rood aan(het switcht om de 5sec van PA naar air)en dit steeds met een tuut tuut(vervelend piepend geluid) dan krijg ik als melding OAI en FOAI.
PA zit bij begin shift tussen de 55 en 57 tegen helft vd shift 29-30 en tegen einde shift nog 17-18.
Kan iemand mij wat meer uitleg hierover verschaffen?dank

Flipfluitketel
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: vr 14 aug, 2015 8:15

Re: Volvo L90 - overdrukcabine en airco problemen

Bericht door Flipfluitketel »


Flipfluitketel
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: vr 14 aug, 2015 8:15

Re: Volvo L90 - overdrukcabine en airco problemen

Bericht door Flipfluitketel »

service man schreef:je lucht van je over druk wordt door de filters gezogen ? als het goed is
als het zo hoor mag je elke dag de filters wel vervangen . als het zo'n troep is .
als die piept komt die niet op druk , dus ga er dan maar van uit dat de filters dan al dicht zitten .
hoe zit het met het lucht filter van de machine zelf dan ?? maken ze die wel eens schoon ?
Jah wie weet dat?Als ik moet plassen of eens wil drinken of gaan eten mag ik met de machine niet buiten rijden,
dus open ik de deur als ik uitstap en komt die troep binnenin de cabine en moet ik door de troep heen lopen...

Gebruikersavatar
KeesdeHoop
Starter
Berichten: 201
Lid geworden op: di 4 aug, 2015 11:57

Re: Volvo L90 - overdrukcabine en airco problemen

Bericht door KeesdeHoop »

Als ik dit allemaal zo lees, zal het toch hier op uitdraaien, denk ik.
AIG393285.jpg
AIG393285.jpg (28.73 KiB) 2793 keer bekeken
http://www.manutan.nl/nl/mnl/ademhaling ... ik-premier

Voor amper 3 tientjes sta je in ieder geval gesteld.

Gebruikersavatar
Henk Wijnholds
Starter
Berichten: 143
Lid geworden op: za 1 feb, 2014 22:17
Locatie: Het leukste dorp van Drenthe, Annen!
Contacteer:

Re: Volvo L90 - overdrukcabine en airco problemen

Bericht door Henk Wijnholds »

Of zoiets..
Bijlagen
download.jpg
download.jpg (8.93 KiB) 2777 keer bekeken

Flipfluitketel
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: vr 14 aug, 2015 8:15

Re: Volvo L90 - overdrukcabine en airco problemen

Bericht door Flipfluitketel »

Henk Wijnholds schreef:Of zoiets..
Kan nog komen Henk wie weet LOL,nee serieus ik probeer het masker ff te posten het type is L7503 van 3M
http://ecx.images-amazon.com/images/I/8 ... L1500_.jpg

Gebruikersavatar
J.B235
Forumlid
Berichten: 2597
Lid geworden op: za 16 jul, 2005 19:20
Locatie: @Home in de kop van N-H

Re: Volvo L90 - overdrukcabine en airco problemen

Bericht door J.B235 »

Dat ding in de hoek trappen,héééél snel weg daar.....
Als je zo aan het werk bent kun je die overdruk unit er ook wel afgooien,heeft totaal geen nut.....
Er is maar een oplossing...Flip....ander werk zoeken (snel) want je bent je eigen aan het vergiftigen voor een paar centen extra....
Ik weet je leeftijd niet maar je moet tot je 67 jaar nog werken hoor...en dat ga jij niet halen zo......
Verbaas U niet,Verwonder U slechts!!!

Caterpillar 966Mxe

Plaats reactie

Terug naar “Storingen”