Bevestiging van giek gescheurd, wie kan dit herstellen?
Moderator: Paul
Advertentie post before
-
- Forumlid
- Berichten: 3554
- Lid geworden op: ma 26 dec, 2005 21:59
- Locatie: rouveen
Re: Bevestiging van giek gescheurd, wie kan dit herstellen?
Zit wel meer handige jongens in Staphorst hoor , aj een adressie zoekt laat het maar horen .
als het met oliedruk kan , moet je het niet met bloeddruk doen .
Re: Bevestiging van giek gescheurd, wie kan dit herstellen?
wat een oordelen, over laswerken / herstelling van een scheur
bij de caeser is de bus niet gescheurd zo te zien en is hij al eens gelast , vooral de oude las weg halen en een diepe V maken , en opnieuw lassen .
maar bij de hitachi daar had ik een nieuwe bus voor gedraaid en er ingelast , om dat het plaat over plaat is van de fabriek uit.
en ook eens kijken of dat de hef cilinders wel even lang zijn ?
bij de caeser is de bus niet gescheurd zo te zien en is hij al eens gelast , vooral de oude las weg halen en een diepe V maken , en opnieuw lassen .
maar bij de hitachi daar had ik een nieuwe bus voor gedraaid en er ingelast , om dat het plaat over plaat is van de fabriek uit.
en ook eens kijken of dat de hef cilinders wel even lang zijn ?
- Bijlagen
-
- Bastogne-20150116-01139.jpg (192.51 KiB) 5253 keer bekeken
Re: Bevestiging van giek gescheurd, wie kan dit herstellen?
Het komt er toch op neer dat er een heel stuk uitgeslepen moet worden, dat is bij de eerdere herstelling niet gebeurd. De scheur zit nu net onder de oude lasnaad en het oog zelf lijkt inderdaad niet gescheurd.
Ik mag toch aannemen dat de hefcilinders even lang zullen zijn?! Hoe controleer ik dat?
Ik mag toch aannemen dat de hefcilinders even lang zullen zijn?! Hoe controleer ik dat?
- Bart
- Beheer van forum & site
- Berichten: 18897
- Lid geworden op: do 20 jan, 2005 11:43
- Locatie: Heeten
- Contacteer:
Re: Bevestiging van giek gescheurd, wie kan dit herstellen?
Maximaal uitschuiven en opmeten?Atlas schreef:Het komt er toch op neer dat er een heel stuk uitgeslepen moet worden, dat is bij de eerdere herstelling niet gebeurd. De scheur zit nu net onder de oude lasnaad en het oog zelf lijkt inderdaad niet gescheurd.
Ik mag toch aannemen dat de hefcilinders even lang zullen zijn?! Hoe controleer ik dat?
Moet raar lopen, wil daar verschil in zitten. Ongelijk van elkaar bewegen, daar kan wel wat in zitten. Als de ene plunjer eerder beweegt dan de ander.
Weet wat kan en niet mag op BMF.
Lees de Forumregels eens door.
Lees de Forumregels eens door.
-
- Starter
- Berichten: 75
- Lid geworden op: di 19 aug, 2008 16:45
- Locatie: Breda
- Contacteer:
Re: Bevestiging van giek gescheurd, wie kan dit herstellen?
Toch heb ik het al een paar keer gezien hoor Bart, paar jaar geleden een nieuwe kraan waar de knikcilinder 2cm te lang was en de orginele slangen dus opvallend strak stonden en vorige zomer een Atlas 1605LC waar de klos van de stelcilinder was losgelopen, dat scheelde 5cm! Was een hoop schade omdat de pen in het knikpunt gebroken was en 1 hefcilinder en die stelcilinder waren krom, met het uit elkaar halen kwamen we er per toeval achter. Dit was niet de oorzaak van de schade maar had toch jammer geweest als het hij er helemaal was afgelopen natuurlijk. 'T kraantje had rond de 5000 uur gelopen, wie weet draaide hij er al 2000 uur mee...? Was een inruiler van een sloper uit Tiel of de buurt van Tiel.Bart schreef:Maximaal uitschuiven en opmeten?Atlas schreef:Het komt er toch op neer dat er een heel stuk uitgeslepen moet worden, dat is bij de eerdere herstelling niet gebeurd. De scheur zit nu net onder de oude lasnaad en het oog zelf lijkt inderdaad niet gescheurd.
Ik mag toch aannemen dat de hefcilinders even lang zullen zijn?! Hoe controleer ik dat?
Moet raar lopen, wil daar verschil in zitten. Ongelijk van elkaar bewegen, daar kan wel wat in zitten. Als de ene plunjer eerder beweegt dan de ander.
Maar dat is 1 cilinder, de hefcilinders zijn er 2 naast elkaar waar het net zo makkelijk mee kan gebeuren toch?
- Bart
- Beheer van forum & site
- Berichten: 18897
- Lid geworden op: do 20 jan, 2005 11:43
- Locatie: Heeten
- Contacteer:
Re: Bevestiging van giek gescheurd, wie kan dit herstellen?
Ik schrijf niet daar daar géén verschil in kan zitten, het moet raar lopen wil dat het geval zijn.
Dus daarom uitschuiven en meten om uit te sluiten.
Dus daarom uitschuiven en meten om uit te sluiten.
Weet wat kan en niet mag op BMF.
Lees de Forumregels eens door.
Lees de Forumregels eens door.
-
- Starter
- Berichten: 75
- Lid geworden op: di 19 aug, 2008 16:45
- Locatie: Breda
- Contacteer:
Re: Bevestiging van giek gescheurd, wie kan dit herstellen?
Dat klopt, ik geef ook enkel een paar voorbeelden. Ik corrigeer je niet! Waarom verklaar je je eigen woorden nog nader Bart, zit er je iets dwars omtrent mij? Hou het luchtig jongens, als je iemand z'n reactie als commentaar opvat wil dat niet zeggen dat hij ook zo bedoelt is, vergeet dat niet!Bart schreef:Ik schrijf niet daar daar géén verschil in kan zitten, het moet raar lopen wil dat het geval zijn.
Dus daarom uitschuiven en meten om uit te sluiten.
- Bart
- Beheer van forum & site
- Berichten: 18897
- Lid geworden op: do 20 jan, 2005 11:43
- Locatie: Heeten
- Contacteer:
Re: Bevestiging van giek gescheurd, wie kan dit herstellen?
Wat een drukte. Als ik jouw reactie lees, dan heb ik de indruk dat jou meer dwars zit dan mij.
Affijn, ik schuif de cilinders uit om te meten. Dan houden we jouw voorbeelden in gedachten aangaande het lengte verschil, want rijmt namelijk aardig met mekaar als zijnde oorzaak & gevolg.
Ik ben overigens wel benieuwd of de giek al is gerepareerd.
Affijn, ik schuif de cilinders uit om te meten. Dan houden we jouw voorbeelden in gedachten aangaande het lengte verschil, want rijmt namelijk aardig met mekaar als zijnde oorzaak & gevolg.
Ik ben overigens wel benieuwd of de giek al is gerepareerd.
Weet wat kan en niet mag op BMF.
Lees de Forumregels eens door.
Lees de Forumregels eens door.
Re: Bevestiging van giek gescheurd, wie kan dit herstellen?
Als je hefcilinders onderling lengte verschil zouden hebben wat wel mogelijk is, dan geeft dat enkel problemen bij je giek max achterover of max onderin. Dus einde slag van cilinders omdat ze de rest van de slag gelijk lopen.
En zo heel vaak komen hef cilinders niet in die stand met de volle druk erop dus lijkt me geen oorzaak voor het scheuren van de oren.
En zo heel vaak komen hef cilinders niet in die stand met de volle druk erop dus lijkt me geen oorzaak voor het scheuren van de oren.
verander wat je niet kan accepteren, accepteer wat je niet kan veranderen.
Re: Bevestiging van giek gescheurd, wie kan dit herstellen?
Ik zal de lengte opmeten zodra de kraan gerepareerd is. Met de reparatie wil het nog niet echt vlotten, drie bedrijven aangevraagd. Eén heeft tot op heden een offerte gegeven die naar mijn idee de realiteit een beetje uit het oog verloren is. De andere twee partijen zijn wel geweest om de boel te bekijken, maar nog geen offerte....