Motorstoring
Moderator: Paul
Advertentie post before
-
- Starter
- Berichten: 25
- Lid geworden op: zo 8 apr, 2012 16:29
- Locatie: alkmaar
Motorstoring
ik heb een vraag je. mijn motorolietemp is een keer te hoog geweest op de volvo 140. (stond in een gesloten omgeving) nou krijg ik dat iedere keer als ik de motor start te zien in me display. is geen echte ramp maar wel een beetje storend. hoe krijg ik dat er af ??? kan het niet terug vinden in het grote volvo boek ??
- Bijlagen
-
- foto[1].JPG (24.72 KiB) 5482 keer bekeken
- Erwin
- Forumondersteuning
- Berichten: 2000
- Lid geworden op: zo 3 dec, 2006 22:38
- Locatie: Sinderen
- Contacteer:
Re: storing gehad
Nou ik denk dat er wat anders aan de hand is hoor. Ik zou als ik jou was een monteur er bij halen! Een machine moet gewoon in een gesloten omgeving kunnen werken.
Weet wat kan en mag op BMF.
Lees de Forumregels eens door.
Lees de Forumregels eens door.
- bvvoorst
- Forumlid
- Berichten: 1829
- Lid geworden op: di 25 mar, 2008 19:23
- Locatie: Lelystad
- Contacteer:
Re: Motorstoring
Kan een sensorprobleem zijn; maar daar zijn de monteurs al aardig bedreven in...
Veni Vidi Excavati
- service man
- Gewaardeerd lid, meer dan 10000 posts
- Berichten: 11829
- Lid geworden op: wo 20 aug, 2008 15:54
- Locatie: Heerde
Re: Motorstoring
er zijn storingen die je als machinist niet zelf kunt wissen . moet even aan de laptop
Als u een goedkope monteur zoekt ? verder zoeken
-
- Starter
- Berichten: 25
- Lid geworden op: zo 8 apr, 2012 16:29
- Locatie: alkmaar
Re: Motorstoring
Dan ga ik maat is bellen. Denk ik zo is. bedankt alle vast alle maal
- Bart
- Beheer van forum & site
- Berichten: 18897
- Lid geworden op: do 20 jan, 2005 11:43
- Locatie: Heeten
- Contacteer:
Re: Motorstoring
Je kunt zelf geen storing wissen, hooguit negeren.
Alles wordt opgeslagen in de computer en middels de laptop kun je bepaalde zaken resetten.
Alles wordt opgeslagen in de computer en middels de laptop kun je bepaalde zaken resetten.
Weet wat kan en niet mag op BMF.
Lees de Forumregels eens door.
Lees de Forumregels eens door.
- Bart
- Beheer van forum & site
- Berichten: 18897
- Lid geworden op: do 20 jan, 2005 11:43
- Locatie: Heeten
- Contacteer:
Re: Motorstoring
Ja, ik vind het een goed systeem.
Computer meet alles, computer onthoudt alles. Maar je kunt niet altijd klakkeloos een oordeel vellen op basis van die gegevens.
De machinist kan meldingen of storingen negeren. Is een storing na het negeren nog steeds actief, dan verschijnt er een envelop onderin de display en kun je deze in het menu Voertuigmeldingen terug vinden. Daarin kun jij als machinist ook zien hoevaak een storing actief is geweest, datum 1e en laatste storing. Op zich wel handig, mocht je met meerdere mensen in ploegendienst op 1 machine draaien. Als aan melding is opgevolgt of een storing is verholpen zal deze ook niet meer worden weergegeven.
Het geeft ons samen met de waarnemingen van de machinist, een overzicht van de machine-geschiedenis. Ook kan het in bepaalde gevallen helpen om de werksituatie te kennen, voordat je een oordeel velt over een storing óf machinist.
Koelvloeistofniveau te laag is een zo'n melding. Door datum, tijdstip, tijdsduur, overleg met machinist en eigenaar kun je vaak wel nagaan of een melding moedwillig is genegeerd of dat de machine bijvoorbeeld kort in scheefstand (helling) heeft gewerkt.
Computer meet alles, computer onthoudt alles. Maar je kunt niet altijd klakkeloos een oordeel vellen op basis van die gegevens.
De machinist kan meldingen of storingen negeren. Is een storing na het negeren nog steeds actief, dan verschijnt er een envelop onderin de display en kun je deze in het menu Voertuigmeldingen terug vinden. Daarin kun jij als machinist ook zien hoevaak een storing actief is geweest, datum 1e en laatste storing. Op zich wel handig, mocht je met meerdere mensen in ploegendienst op 1 machine draaien. Als aan melding is opgevolgt of een storing is verholpen zal deze ook niet meer worden weergegeven.
Het geeft ons samen met de waarnemingen van de machinist, een overzicht van de machine-geschiedenis. Ook kan het in bepaalde gevallen helpen om de werksituatie te kennen, voordat je een oordeel velt over een storing óf machinist.
Koelvloeistofniveau te laag is een zo'n melding. Door datum, tijdstip, tijdsduur, overleg met machinist en eigenaar kun je vaak wel nagaan of een melding moedwillig is genegeerd of dat de machine bijvoorbeeld kort in scheefstand (helling) heeft gewerkt.
Weet wat kan en niet mag op BMF.
Lees de Forumregels eens door.
Lees de Forumregels eens door.