Vragen over Atlas AB 1202, bouwjaar 1973

Moderator: Paul

Advertentie post before
Movetech
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: vr 19 okt, 2012 9:08

Vragen over Atlas AB 1202, bouwjaar 1973

Bericht door Movetech »

Hallo allemaal, ik heb pas een 1202ab weten te redden van de sloop. deze draait goed en heeft nog weining ruimte op giek e.d.

Nu ben ik alleen op zoek naar een uitlaatspruitstuk daar deze dwarsdoor midden ligt. Zover ik weet ligt er een 3 cilinder 912 moter in met zo'n recht spruitstuk naar rechts gericht. Daar zit dan een flens op waar je met twee bouten een uitlaat op kunt bevestigen. Weet iemand waar ik deze spruitstukken nog kan krijgen en of deze duur zijn? Verder loopt hij met laag toeren prima met met meer toerenb lijkt het alsof hij te weining brandstof krijgt, kwestie van brandstof filters die mischien dicht zitten? Iemand nog tips over deze type kranen? Alvast bedankt!

De link is een filmpje waarop ik op de machine een sloot aan het schonen ben erg rustig daar de moter niet op meer toeren kan lopen,

Groet grietzen

http://youtu.be/hulUulF9WhA

Gebruikersavatar
service man
Gewaardeerd lid, meer dan 10000 posts
Berichten: 11829
Lid geworden op: wo 20 aug, 2008 15:54
Locatie: Heerde

Re: Vragen over Atlas AB 1202, bouwjaar 1973

Bericht door service man »

Even naar Bredenoord Aggregaten bellen hebben daar de wereld aan deutz motoren liggen .succes

http://www.bredenoord.com/nl/Producten_Motoren
Laatst gewijzigd door service man op vr 2 nov, 2012 20:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Als u een goedkope monteur zoekt ? verder zoeken

Gebruikersavatar
Bart
Beheer van forum & site
Berichten: 18897
Lid geworden op: do 20 jan, 2005 11:43
Locatie: Heeten
Contacteer:

Re: Vragen over Atlas AB 1202, bouwjaar 1973

Bericht door Bart »

Daar grijp je inderdaad niet gauw mis, vooral wat Deutz betreft. (Y)
Weet wat kan en niet mag op BMF.
Lees de Forumregels eens door.

Gebruikersavatar
deutzpower
Forumlid
Berichten: 1091
Lid geworden op: wo 7 jan, 2009 22:15
Locatie: Vinkeveen

Re: Vragen over Atlas AB 1202, bouwjaar 1973

Bericht door deutzpower »

Misschien kan je Roeleveld en Bos in Mijdrecht proberen. Die hebben ook een hele vracht aan oude deutz onderdelen leggen en zo niet weet ze er vast wel wat van te maken (Y)
s'avonds een vent, s'ochtends lekker uitslapen

Movetech
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: vr 19 okt, 2012 9:08

Re: Vragen over Atlas AB 1202, bouwjaar 1973

Bericht door Movetech »

grrrrrr nu heb ik de opvoerpomp stuk die geeft schuim diesel ipv normale zuivere diesel. Nu heb ik een nieuwe opvoerpomp gekocht maar weet niet zeker of het de goeie is, weet iemand welk type pomje op de atlas 1202 ab uit 1973 ligt? of welk type motor? dat wqs toch de 912? of ben ik nu mis? tis een luchtgekoelde 3 cilinder in elk geval.. Alvast bedankt groet grietzen

Gebruikersavatar
Bart
Beheer van forum & site
Berichten: 18897
Lid geworden op: do 20 jan, 2005 11:43
Locatie: Heeten
Contacteer:

Re: Vragen over Atlas AB 1202, bouwjaar 1973

Bericht door Bart »

Misschien een domme vraag, maar hou me ten goede: heb jij geen typeplaatje op die motor zitten of een witte vierkante sticker in de cabine van Deutz?
Weet wat kan en niet mag op BMF.
Lees de Forumregels eens door.

Gebruikersavatar
service man
Gewaardeerd lid, meer dan 10000 posts
Berichten: 11829
Lid geworden op: wo 20 aug, 2008 15:54
Locatie: Heerde

Re: Vragen over Atlas AB 1202, bouwjaar 1973

Bericht door service man »

domme vragen bestaan niet hebben ze mij altijd gezegt :D zal er vast op zitten (Y)
Als u een goedkope monteur zoekt ? verder zoeken

Menke
Starter
Berichten: 104
Lid geworden op: ma 5 mar, 2007 19:49
Locatie: Klazienaveen

Re: Vragen over Atlas AB 1202, bouwjaar 1973

Bericht door Menke »

Staat waarschijnlijk op de motor zelf, op de cabine zit geen sticker. En diesel filters kun je nog gewoon via de dealer krijgen, halen wij ze zelf ook weg voor een 1202 ab! Zijn de zelfde als van een 1204.
Groeten uit het schone drenhte land

Movetech
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: vr 19 okt, 2012 9:08

Re: Vragen over Atlas AB 1202, bouwjaar 1973

Bericht door Movetech »

Nee plaatje is niet meer leesbaar. Nu heb ik wel al een brandstofpompje gevonden maar had nogf een ander idee wat wij eens met een trekker hebben gedaan.
Mijn vader had ook de brandstof pomp kapot en kon geen goede vinden en heeft er toen een electrische pomp tussen gezet en dat werkte uitstekend als er maar constante druk en aanvoer is. Wat er te veel in gepompt word gaat via de retoerleiding weer terug de tank in toch? zou dat ook kunnen met dit 3 cilindermotertje? haha domme vragen bestaan niet. men leert er akleen maar van en dat is een goede zaak. Hoe meer men weet hoe meer mensen men ook weer kan helpen of elkaar.

Gebruikersavatar
Bart
Beheer van forum & site
Berichten: 18897
Lid geworden op: do 20 jan, 2005 11:43
Locatie: Heeten
Contacteer:

Re: Vragen over Atlas AB 1202, bouwjaar 1973

Bericht door Bart »

Als ik mij niet vergis, dan was er in een Atlas altijd een sticker in de cabine geplakt met daarop het motortype en onderhoudschema. Onze laatste Atlas AB1302D heeft in 1988 het bedrijf verlaten en beide (bouwjaar 1979 en 1981) hadden die sticker aan de binnenzijde van de cabinedeur. Zit deze niet op de deur, dan altijd in de directe omgeving van de motor.
Weet wat kan en niet mag op BMF.
Lees de Forumregels eens door.

Plaats reactie

Terug naar “Storingen”