Tik in de motor van Dresser 625 E

Moderator: Paul

Plaats reactie
Advertentie post before
lageveen55555
Nieuw forumlid
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 20 jul, 2011 14:29

Tik in de motor van Dresser 625 E

Bericht door lageveen55555 »

Goedendag,
Wie weet wat voor een motorblok er in een dresser 625 E van bouwjaar 1989 zit.
De motor heeft een tik bij laag toerental vlak bij de turbo en fin van radiateur, maar het is moeilijk te horen waar het tik geluid vandaan komt.
Ook is de uitlaat vlak bij de turbo doorgeroest, er zit een gat in. Vraag: zou het daar ook van kunnen komen?. Kan het gat in de uitlaat ook van de turbo komen?
Er zat ook te weinig koelvloeistof in de radiateur
Motor loopt wel goed, geen carter druk.
Kan iemand mij vertellen wat voor motor deze graafmachine heeft en zijn hier nog onderdelen van te krijgen?
Kan er ook iemand iets vertellen over de dresser graafmachine, waar komen ze vandaan, zijn ze goed, worden ze nog gemaakt enz.
Vriendelijke groet M.Lageveen.

scania-power
Starter
Berichten: 95
Lid geworden op: za 31 dec, 2005 14:11

Re: Tik in de motor van Dresser 625 E

Bericht door scania-power »

Hallo,

Aan de informatie kan ik je niet helpen.
Maar wanneer zijn voor het laatst de kleppen gesteld van deze motor ? Anders zou ik je zoektocht daar beginnen

Gebruikersavatar
terexman
Forumlid
Berichten: 1292
Lid geworden op: za 25 mar, 2006 19:08
Locatie: heerlen

Re: Tik in de motor van Dresser 625 E

Bericht door terexman »

Ik weet dat in onze dresser640 en 645 cummins motoren lagen.Heb je niet een kop lek (ch)
Ik heb even nagezocht en als het goed is heb jij een 4cilinder cummins motor
Dresser is de opvolger van international graafmachines,werden hier in nl geleverd door van Gemert te Wanroy.We er voorheen al onze kranen gekocht vanaf de Jumbo,intrnational,dresser en furokawa.
Groetjes,

Terexman www.stessen.com

Gebruikersavatar
atlas1302e
Starter
Berichten: 33
Lid geworden op: za 18 dec, 2010 12:45
Locatie: bergen op zoom
Contacteer:

Re: Tik in de motor van Dresser 625 E

Bericht door atlas1302e »

Wat betreft de tik...is het eerste wat bij mij opkomt een vierkante nok (grof uitgedrukt) van de nokkenas, meestal de achterste cilinder. Ook is het zo dat bij het starten je nu eenmaal niet direct de maximale oliedruk hebt en dus eventjes minder smering.
Je zou de motor eigenlijk eerst eventjes rond tornen zodat overal smering aanwezig is, maar ja wie doet dat nu nog....starten en lopen toch.
Dus kleppendeksel eraf en checken maar.
no stress

Plaats reactie

Terug naar “Storingen”