Storing aan Kubota 4 cilinder dieselmotor

Moderator: Paul

Advertentie post before
rayplay
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: di 18 mei, 2010 11:32
Locatie: zwaag

Storing aan Kubota 4 cilinder dieselmotor

Bericht door rayplay »

goede dag heren. ik hoop dat ik de topic goed geplaatst heb ?

ik heb een bobcat 231 graafmachine ( oud beesje ) en ik heb een motor probleem met de machine. tijdens het graven dit wend stopte me motor er elke keer mee. tot mijn verbazing kon de motor ook zo weer gestart worden ( TL tikkie, lopen )
en ik kan ook een beetje gas geven. maar zodra ik een van de hendels wil gebruiken om de kraan te bedienen smoort de motor ( stikt )
de motor opzit loopt mooi rond, alleen zodra ik vermogen vraag smoort de hydroliek pomp de motor. ( denk ik !!)
ik heb dus niet de indruk dat de verstuifers of gloeipunten defect zijn omdat de motor wel mooi rond loopt. ik heb nu wat dingen uitgesloten en gehoopt dat dat het was... maar helaas : aanvoer diesel gecontroleerd tot aan de invoer van het injectie systeem.
diesel goed door laten lopen om te zien of er misschien water onder in de tank ligt.
: luchtfilterhuis open gemaakt en hem laten lopen omdat ik dacht dat hij misschien te weinig lucht kreeg.

ik moet het dus verder gaan zoeken en kan daar misschien wat hulp mee gebruiken.
zou het bv de brandstof pomp kunnen zijn?? hoe ziet deze er uit en hoe demonteer ik heb..
ik hoop dat iemand me kan helpen deze storing op te lossen. want ik heb nu voor me verbouwing me kraan hard nodig :roll:
Bijlagen
kubota.jpg
kubota.jpg (164.85 KiB) 6006 keer bekeken

kubotaman
Forumlid
Berichten: 2536
Lid geworden op: za 18 sep, 2010 13:41

Re: storing kubota motor 4cil diesel

Bericht door kubotaman »

Brandstoffiltervervangen

Gebruikersavatar
service man
Gewaardeerd lid, meer dan 10000 posts
Berichten: 11829
Lid geworden op: wo 20 aug, 2008 15:54
Locatie: Heerde

Re: Storing aan Kubota 4 cilinder dieselmotor

Bericht door service man »

De branstof pomp is waar de verstuiver leidingen aan zitten !
is vierkante deksel met vier boutjes of moertjes .kunje er niet zo af halen .moet eerst de motor stop er af .
denk eerder dat het probleem in je op voerpompje zit !! zou eerst de branstof leiding eens terug blazen . dan filter vernieuwen .
en na de opvoer pomp de slang er even af halen wat er uit komt aan diesel als je hem start .zit er bij toeval ook nog een bal op om hem opte pompen ??
wil ook wel eens verstop haan zitten . dus zo ja zou ik die er eens tussen uit halen .succes
Als u een goedkope monteur zoekt ? verder zoeken

rayplay
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: di 18 mei, 2010 11:32
Locatie: zwaag

Re: Storing aan Kubota 4 cilinder dieselmotor

Bericht door rayplay »

heren.
filter is vorig jaar vervangen.
de kraan heeft de hele winter buiten gestaan.. dus dacht ook misschien vocht in de tank of filter.
er zit een balpomp op waarmee ik de diesel op kan voeren. als ik de slang loshaal die op de foto te zien is ( diesel aanvoer )
en ik pomp met de bal , dan gutst de diesel er uit.
maar ik zal het diesel filter even vervangen wat geen overbodige luxe is na een winter.
ik begrijp uit het verhaal dat je dus 2 pompen hebt? de opvoerpomp en de diesel ( druk ) pomp ?
het los halen is voor mij geen probleem. ik heb het alleen nog nooit gedaan en hoop niet dat er vanalles uit springt !
kunnen jullie me vertellen dat ik het pomp gedeelte voorzichtig los kan halen om zo te kijken of het van binnen allemaal nog heel is. en zij er nog bv pakking setjes of reserve onderdelen te krijgen? heb gelukkig nog kunnen achterhalen wat voor type motor er in me kraan zit zal daar even foto van maken. en hoop dat deze te lezen is. ( kubota type D-1902-B 4cill )

ps: service man ( ben jij gerrit ? ) ;)
Bijlagen
kubota.jpg
kubota.jpg (3.95 KiB) 5901 keer bekeken

Gebruikersavatar
service man
Gewaardeerd lid, meer dan 10000 posts
Berichten: 11829
Lid geworden op: wo 20 aug, 2008 15:54
Locatie: Heerde

Re: Storing aan Kubota 4 cilinder dieselmotor

Bericht door service man »

nee das mijn broer :D (nee klopt )
hier losse pomp van 3cilinder .maar de montage is het zelfde
Bijlagen
tn_DSC03860.JPG
tn_DSC03860.JPG (50.64 KiB) 5845 keer bekeken
Als u een goedkope monteur zoekt ? verder zoeken

Gebruikersavatar
service man
Gewaardeerd lid, meer dan 10000 posts
Berichten: 11829
Lid geworden op: wo 20 aug, 2008 15:54
Locatie: Heerde

Re: Storing aan Kubota 4 cilinder dieselmotor

Bericht door service man »

.
Bijlagen
tn_DSC03861.JPG
tn_DSC03861.JPG (62.32 KiB) 5843 keer bekeken
Als u een goedkope monteur zoekt ? verder zoeken

Gebruikersavatar
service man
Gewaardeerd lid, meer dan 10000 posts
Berichten: 11829
Lid geworden op: wo 20 aug, 2008 15:54
Locatie: Heerde

Re: Storing aan Kubota 4 cilinder dieselmotor

Bericht door service man »

als je hem er af wilt halen dit zou ik als laaste doen .. moet je eerst de motor stop veweideren . dan met je vinger in het gat de aansturing op de goede plek drukken ,
zit namelijk een pal aan de pomp die hem bediend (wel ) of Géén ) brandstof .
die moet in de goede stand staan anders krijgje hem er niet af ,uitkijken zitten onder de deksel sims niet stuk maken !!!! is je af stelling van de pomp
gaat om deze pal
moeten allemaal zo staan als deze !! zo niet is er stuk (hoop ik niet voor jou ) dure grap
succes
Bijlagen
tn_DSC03320.JPG
tn_DSC03320.JPG (107.31 KiB) 5836 keer bekeken
Als u een goedkope monteur zoekt ? verder zoeken

rayplay
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: di 18 mei, 2010 11:32
Locatie: zwaag

Re: Storing aan Kubota 4 cilinder dieselmotor

Bericht door rayplay »

bedank voor de duidelijke foto's .
ik heb vandaag me kraan weer kunnen starten en ik heb kunnen draaien..
het zit namelijk zo... ik heb me tank dus helemaal vol gegooid. dan doet hij het namelijk wel. dat komt doordat het nivo van de diesel boven het injectie systeem uit komt en de diesel dus volgens normaal verloop in het injectie systeem komt. (wet van de communicerende vaten :mrgreen: )
zo simpel kan het zijn ($) alleen het probleem begint dus wanneer het nivo te laag uit komt. de eerste keren stopt de motor en denk je wat is dit nu.. en dan kan je hem gewoon weer starten. en dat uitvallen word alleen maar erger omdat het nivo natuurlijk nog lager word.
het probleem zit hem dus in de opvoerpomp !! heb alleen nu nog geen iedee hoe of waar deze zit. ik heb dan 2 opties. of een universeele pomp tussen de slangen zetten of de oude vervangen. iemand enig iedeen waar hij normaal zou moeten zitten ? in de tank of er buiten.?

ps: gerrit je heb je swingmotor toch wel weer terug ?

Gebruikersavatar
service man
Gewaardeerd lid, meer dan 10000 posts
Berichten: 11829
Lid geworden op: wo 20 aug, 2008 15:54
Locatie: Heerde

Re: Storing aan Kubota 4 cilinder dieselmotor

Bericht door service man »

ja heb misschien nog wel een foto van moet ik effen kijken
Als u een goedkope monteur zoekt ? verder zoeken

Ernie
Starter
Berichten: 340
Lid geworden op: di 30 aug, 2005 18:43

Re: Storing aan Kubota 4 cilinder dieselmotor

Bericht door Ernie »

Ik zou het is proberen met de bal ertussen uit.Denk dat hij dan wel blijft lopen. (ch) mvg erwin

Plaats reactie

Terug naar “Storingen”