Remlicht Liebherr A314 BJ 2007

Moderator: Paul

Plaats reactie
Advertentie post before
Gebruikersavatar
Johan555
Starter
Berichten: 235
Lid geworden op: za 7 jul, 2007 16:19
Locatie: Zuidschermer

Remlicht Liebherr A314 BJ 2007

Bericht door Johan555 »

Bij onze Liebherr A314 gaan de remlichten aanstaan zodra de kontaktsleutel omgedraaid wordt.
Vanochtend bodemplaat onder de kabine verwijderd en alle stekkers los gehad vanaf het rempedaal:
het remlicht bleef nog steeds branden :? . Daarna de zekering van de remlichten eruit genomen:
het remlicht bleef nog steeds branden :evil: . Toen waren mijn ideeen op en alles maar weer gemonteerd.
Misschien dat iemand hier nog een idee heeft?
www.loonbedrijfgroot.nl
Agrarisch loonbedrijf en machineverhuur

Gebruikersavatar
Rinse
Forumlid
Berichten: 6425
Lid geworden op: vr 3 jun, 2005 20:18
Locatie: Hippolytushoef

Re: Remlicht Liebherr A314 BJ 2007

Bericht door Rinse »

Heb zoiets een keer bij de caddy gehad, bleef ook de hele tijd remlicht branden. Dat zat in het schakelaartje onder het rempedaal.
Zit er ook een stekker voor een aanhanger op? Als daar ook een vaste plus op zit zou het kunnen dat door sluiting je remlichten gaan branden. Doet alle andere verlichting het wel goed??

Gebruikersavatar
marcel.koenen
Forumlid
Berichten: 6940
Lid geworden op: za 23 mei, 2009 11:15
Locatie: Brunssum
Contacteer:

Re: Remlicht Liebherr A314 BJ 2007

Bericht door marcel.koenen »

Johan555 schreef:Bij onze Liebherr A314 gaan de remlichten aanstaan zodra de kontaktsleutel omgedraaid wordt.
Vanochtend bodemplaat onder de kabine verwijderd en alle stekkers los gehad vanaf het rempedaal:
het remlicht bleef nog steeds branden :? . Daarna de zekering van de remlichten eruit genomen:
het remlicht bleef nog steeds branden :evil: . Toen waren mijn ideeen op en alles maar weer gemonteerd.
Misschien dat iemand hier nog een idee heeft?

Vreemd dat je lichten blijven branden zonder zekering.. Zit je remlichtschakelaar niet op een remklep? Meestal zitten daar 2 schakelaars op, een remlichtschakelaar en een drukschakelaar/sensor. Die laatste activeert een waarschuwingslampje als je remdruk te laag is.

Gebruikersavatar
Johan555
Starter
Berichten: 235
Lid geworden op: za 7 jul, 2007 16:19
Locatie: Zuidschermer

Re: Remlicht Liebherr A314 BJ 2007

Bericht door Johan555 »

Voor de rest doet de verlichting t goed en er zit geen aanhangerstekker op. Die zat wel in de planning, maar eerst dit ff oplossen ;) .
www.loonbedrijfgroot.nl
Agrarisch loonbedrijf en machineverhuur

Gebruikersavatar
DennisdB
Starter
Berichten: 91
Lid geworden op: ma 11 mei, 2009 20:02
Locatie: Zaamslag

Re: Remlicht Liebherr A314 BJ 2007

Bericht door DennisdB »

Staan de 'normale' lichten uitgeschakeld? Als deze ingeschakeld staan en er is slechte massa in het achterlicht kan het dat de 'normale lichten massa trekken via het remlicht en dan gaat het remlicht ook branden.

Gebruikersavatar
Johan555
Starter
Berichten: 235
Lid geworden op: za 7 jul, 2007 16:19
Locatie: Zuidschermer

Re: Remlicht Liebherr A314 BJ 2007

Bericht door Johan555 »

Dimlicht / normaal licht aan of uit: remlicht blijft branden.
www.loonbedrijfgroot.nl
Agrarisch loonbedrijf en machineverhuur

Gebruikersavatar
Tim 314 Litronic
Starter
Berichten: 576
Lid geworden op: wo 21 nov, 2007 20:00
Locatie: Maldegem

Re: Remlicht Liebherr A314 BJ 2007

Bericht door Tim 314 Litronic »

Ik heb dit probleem ook gehad met een A314 bj 2008.

Als bij de machine het contact opgezet werd of hij stond gewoon te draaien brandden de remlichten onafgebroken. Dat was me plots opgevallen en ik had ook alle dingen geprobeerd die jij opnoemt( zekeringen, stekkertjes in/uit elkaar halen) (ch)

Bij mij is het dateert het probleem wel van in 2009 dus het was nog een garantie gevalletje. Gelukkig maar want ze hebben een printplaat vernieuwd als ik me niet vergis.
Beste wat je kunt doen is je dealer contacteren, want zelf zul je het probleem niet kunnen verhelpen vrees ik.
BVBA ROTSART Wegen- en rioleringswerken Modellen van Tim314Litronic

Gebruikersavatar
Johan555
Starter
Berichten: 235
Lid geworden op: za 7 jul, 2007 16:19
Locatie: Zuidschermer

Re: Remlicht Liebherr A314 BJ 2007

Bericht door Johan555 »

Dan moeten we maar ff contact opnemen met W&H Purmerend. De kraan komt daar niet vandaan ($) ,
maar dat is de dichtsbijzijnde Liebherr dealer.
www.loonbedrijfgroot.nl
Agrarisch loonbedrijf en machineverhuur

Gebruikersavatar
kleintje75
Forumlid
Berichten: 1629
Lid geworden op: do 15 feb, 2007 19:40
Locatie: doorwerth
Contacteer:

Re: Remlicht Liebherr A314 BJ 2007

Bericht door kleintje75 »

Relais die blijft "plakken" ?

Gebruikersavatar
Johan555
Starter
Berichten: 235
Lid geworden op: za 7 jul, 2007 16:19
Locatie: Zuidschermer

Re: Remlicht Liebherr A314 BJ 2007

Bericht door Johan555 »

Het is de printplaat die stuk is (X) . Waarschijnlijk is deze stuk gegaan vanwege:
- extra werkverlichting opbouwen ( boven kabine (Y) )
- starten met startkabels begin januari ( ff de caddy eraan gehad om op te laden ;) )
- hierna zijn er nieuwe accu's in geplaatst

Ik heb hier mn twijvels over, maar gebeurd is gebeurt en dat kunnen we niet meer terug draaien.

Dus het wordt of een nieuwe printplaat of een omleiding voor de remlichten buiten de printplaat om of zoiets :o .
www.loonbedrijfgroot.nl
Agrarisch loonbedrijf en machineverhuur

Plaats reactie

Terug naar “Storingen”