Te lage rijsnelheid Paus laadschop

Moderator: Paul

Plaats reactie
Advertentie post before
BernardJennekus
Starter
Berichten: 117
Lid geworden op: di 23 nov, 2010 18:45
Locatie: zieuwent

Te lage rijsnelheid Paus laadschop

Bericht door BernardJennekus »

landgenoten,

de paus laadschop van mijn buurman is zo langzaam als een schilpad. Vooral wanneer de olie warm wordt wordt dit steeds erger...vorige week was het zo dat het verschil tussen de hoge en lage gierig gewoon weg was. Weet iemand hoe dit kan of weet je wat het probleem kan wezen

namens de firma bedankt
Volvo en Liebherr

Nils
Starter
Berichten: 77
Lid geworden op: do 20 mar, 2008 8:47
Locatie: Belgie

Re: Te lage rijsnelheid Paus laadschop

Bericht door Nils »

Ik heb een vermoeden dat het iets te maken heeft met de stroperigheid van de olie want als ze wam wordt, wordt ze dus dunner en kruipt ze makkelijker overal tussen. Dit kan dus wijzen op een versleten rijpomp. ?
Als ik het mis heb hoor ik het graag, :?

Gebruikersavatar
jwvdst
Starter
Berichten: 866
Lid geworden op: ma 10 nov, 2008 17:25
Locatie: NOP
Contacteer:

Re: Te lage rijsnelheid Paus laadschop

Bericht door jwvdst »

wordt de olie na een tijdje gereden te hebben in de hoge versnelling ook heel erg warm? zo ja kans aanwezig dat de pomp of motor versleten is
heeft ie in de eerste versnelling nog wel zn trekkracht? en heeft ie in de 2e versnelling net zoveel trekkracht als in de eerste? zo ja dan wordt waarschijnlijk de rijmotor niet naar de hoge gearing geschakeld.

Gebruikersavatar
Jentuh
Starter
Berichten: 91
Lid geworden op: do 16 mar, 2006 14:44
Locatie: Bolsward, Friesland

Re: Te lage rijsnelheid Paus laadschop

Bericht door Jentuh »

Ik heb ooit een keer exact dezelfde problemen meegemaakt op een Giant shovel. koud was alles goed, warm kwam hij soms niet eens meer vooruit.
Dit bleek in de aansturing van de hydrauliek te zitten. Het is een gesloten systeem, met variabele pompopbrengst van de rijpomp. Voor de aansturing hiervan was weer een ander klein pompje.

Door gebrek aan schema's hebben ze uiteindelijk een nieuwe pompset geplaatst.
Heb je schema's beschikbaar? Zo ja, dan kun je met behulp van een manometer een eind komen.

Mocht de pomp of motor versleten zijn dan moet je even voelen aan de lek-slang. Die zou dan erg warm moeten zijn.
Hydraulic power!!

Gebruikersavatar
Komatsu140-7
Starter
Berichten: 769
Lid geworden op: zo 3 okt, 2010 15:35
Locatie: Wapenveld
Contacteer:

Re: Te lage rijsnelheid Paus laadschop

Bericht door Komatsu140-7 »

Bernardjennekus je hebt een PB ;)

Plaats reactie

Terug naar “Storingen”