Te lage rijsnelheid Paus laadschop
Moderator: Paul
Advertentie post before
-
- Starter
- Berichten: 117
- Lid geworden op: di 23 nov, 2010 18:45
- Locatie: zieuwent
Te lage rijsnelheid Paus laadschop
landgenoten,
de paus laadschop van mijn buurman is zo langzaam als een schilpad. Vooral wanneer de olie warm wordt wordt dit steeds erger...vorige week was het zo dat het verschil tussen de hoge en lage gierig gewoon weg was. Weet iemand hoe dit kan of weet je wat het probleem kan wezen
namens de firma bedankt
de paus laadschop van mijn buurman is zo langzaam als een schilpad. Vooral wanneer de olie warm wordt wordt dit steeds erger...vorige week was het zo dat het verschil tussen de hoge en lage gierig gewoon weg was. Weet iemand hoe dit kan of weet je wat het probleem kan wezen
namens de firma bedankt
Volvo en Liebherr
Re: Te lage rijsnelheid Paus laadschop
Ik heb een vermoeden dat het iets te maken heeft met de stroperigheid van de olie want als ze wam wordt, wordt ze dus dunner en kruipt ze makkelijker overal tussen. Dit kan dus wijzen op een versleten rijpomp. ?
Als ik het mis heb hoor ik het graag,
Als ik het mis heb hoor ik het graag,
Re: Te lage rijsnelheid Paus laadschop
wordt de olie na een tijdje gereden te hebben in de hoge versnelling ook heel erg warm? zo ja kans aanwezig dat de pomp of motor versleten is
heeft ie in de eerste versnelling nog wel zn trekkracht? en heeft ie in de 2e versnelling net zoveel trekkracht als in de eerste? zo ja dan wordt waarschijnlijk de rijmotor niet naar de hoge gearing geschakeld.
heeft ie in de eerste versnelling nog wel zn trekkracht? en heeft ie in de 2e versnelling net zoveel trekkracht als in de eerste? zo ja dan wordt waarschijnlijk de rijmotor niet naar de hoge gearing geschakeld.
Re: Te lage rijsnelheid Paus laadschop
Ik heb ooit een keer exact dezelfde problemen meegemaakt op een Giant shovel. koud was alles goed, warm kwam hij soms niet eens meer vooruit.
Dit bleek in de aansturing van de hydrauliek te zitten. Het is een gesloten systeem, met variabele pompopbrengst van de rijpomp. Voor de aansturing hiervan was weer een ander klein pompje.
Door gebrek aan schema's hebben ze uiteindelijk een nieuwe pompset geplaatst.
Heb je schema's beschikbaar? Zo ja, dan kun je met behulp van een manometer een eind komen.
Mocht de pomp of motor versleten zijn dan moet je even voelen aan de lek-slang. Die zou dan erg warm moeten zijn.
Dit bleek in de aansturing van de hydrauliek te zitten. Het is een gesloten systeem, met variabele pompopbrengst van de rijpomp. Voor de aansturing hiervan was weer een ander klein pompje.
Door gebrek aan schema's hebben ze uiteindelijk een nieuwe pompset geplaatst.
Heb je schema's beschikbaar? Zo ja, dan kun je met behulp van een manometer een eind komen.
Mocht de pomp of motor versleten zijn dan moet je even voelen aan de lek-slang. Die zou dan erg warm moeten zijn.
Hydraulic power!!
- Komatsu140-7
- Starter
- Berichten: 769
- Lid geworden op: zo 3 okt, 2010 15:35
- Locatie: Wapenveld
- Contacteer:
Re: Te lage rijsnelheid Paus laadschop
Bernardjennekus je hebt een PB