Drukverlies hefcilinder
Moderator: Paul
Advertentie post before
- marcel.koenen
- Forumlid
- Berichten: 6940
- Lid geworden op: za 23 mei, 2009 11:15
- Locatie: Brunssum
- Contacteer:
Re: Drukverlies hefcilinder
Zijn het misschien de ARV's die jij bedoeld? (Auxillary Relief Valves oftewel secundaire veiligheden) Deze zitten erop om het hydraulisch systeem voor krachten van buitenaf te beschermen. Als deze doorlekken kun je ook rare effecten op de desbetreffende cilinder krijgen.
Groet
Marcel
Groet
Marcel
Re: Drukverlies hefcilinder
Bart ik haal niets door elkaar, als je ff (goed ) leest kom je daar achter. Snah , je hebt zo te horen lasthoudkleppen, maar nogmaals. Laat het controleren door een bedrijf dat er verstand van heeft. Zelf kun je er weinig aan doen.
Re: Drukverlies hefcilinder
Halo ik denk dat het de terugslagklep van de schuif is deze dient dat de aangevoerde druk groter is dan de druk van de cilinder zodat de cilinder niet terug zakt.
Deze zit in de schuif die staat dan open kan vuil in zitten of de terugslagklep klemt.
Kan ook een ingeschroefde klep zijn deze kan lek zijn of de O ring is kapot.
Groetjes Ruston
Deze zit in de schuif die staat dan open kan vuil in zitten of de terugslagklep klemt.
Kan ook een ingeschroefde klep zijn deze kan lek zijn of de O ring is kapot.
Groetjes Ruston
Re: Drukverlies hefcilinder
Ken je deze giek niet op de pal zetten???
Wat een ellende he Die hydraulische olie.
Zakt altijd na en geeft heel veel rotzooi op het werk en in de werkplaats.
Veel verloren uren. Schoon maken van de vloer, poetsdoeken, kattegrit en noem maar op
Als ik kijk hoe de kosten en ergenis zijn toe genomen bij ons in de werkplaats sinds dat we met hydraulische olie werken.
Groetjes Rapier
Wat een ellende he Die hydraulische olie.
Zakt altijd na en geeft heel veel rotzooi op het werk en in de werkplaats.
Veel verloren uren. Schoon maken van de vloer, poetsdoeken, kattegrit en noem maar op
Als ik kijk hoe de kosten en ergenis zijn toe genomen bij ons in de werkplaats sinds dat we met hydraulische olie werken.
Groetjes Rapier
Geen last te zwaar voor ap sigaar
- Bart
- Beheer van forum & site
- Berichten: 18897
- Lid geworden op: do 20 jan, 2005 11:43
- Locatie: Heeten
- Contacteer:
Re: Drukverlies hefcilinder
Tiho,tiho schreef:Bart ik haal niets door elkaar, als je ff (goed ) leest kom je daar achter. Snah , je hebt zo te horen lasthoudkleppen, maar nogmaals. Laat het controleren door een bedrijf dat er verstand van heeft. Zelf kun je er weinig aan doen.
Ik denk dat er inderdaad prake is van een spraakverwarring. Hetgeen jij noemt, is in het grondverzet bij laadschoppen, graaf- en overslagmachines, een .
Al wat rood omcirkeld is, is het slangbreukventiel.
Voor hijswerk in categorie 1 moet de machine wel degelijk voorzien zijn van slangbreukventielen. Dit is de categorie waarbij je bij het eigen uit te voeren graafwerk, ook hijswerk verricht zoals het leggen van buizen of het zetten van putten.
Maatregelen bij hijsen categorie 1
Om hijswerk te doen uit categorie 1 moet mende opleiding “Beperkt hijsen met grondverzetmachines” hebben gevolgd. Er moeten een compleet kraanboek en een lastvluchttabel bij de machine aanwezig zijn. De machine moet zijn uitgerust met een geluidsignaal dat in werking treedt als er overbelasting optreedt. Er moeten slangbreukbeveiligingen zijn aangebracht op de lastdragende zijden van de hydraulische cilinders.
- Bijlagen
-
- SLB.jpg (119.46 KiB) 4165 keer bekeken
Weet wat kan en niet mag op BMF.
Lees de Forumregels eens door.
Lees de Forumregels eens door.
Re: Drukverlies hefcilinder
Dat begon ik idd ook te denken, dat we het over hetzelfde beestje hebben
- Bart
- Beheer van forum & site
- Berichten: 18897
- Lid geworden op: do 20 jan, 2005 11:43
- Locatie: Heeten
- Contacteer:
Re: Drukverlies hefcilinder
Dan zijn we het daar in elk geval over eens en blijkt maar weer hoe snel je verwarring krijgt met alle verschillende Nederlandse benamingen. Dan hebben we het nog niet over de benamingen die half uit het Duits of Engels worden vertaald.
Stroomregelventiel wordt nog vaak een 'drossel' of 'drosselventiel' genoemd.
We gaan maar weer ontopic.
Stroomregelventiel wordt nog vaak een 'drossel' of 'drosselventiel' genoemd.
We gaan maar weer ontopic.
Weet wat kan en niet mag op BMF.
Lees de Forumregels eens door.
Lees de Forumregels eens door.
Re: Drukverlies hefcilinder
Als ik die bestel bij onze groothandel, heet hij drukregelklep. Heel knap, de druk regelen daarmee. Ik noem hem flowdivider
Re: Drukverlies hefcilinder
Na enkele praktische testen heb ik het probleem kunnen constateren. Het was de hefcilinder die inwendig lekt. Was niet mijn eerste gedacht
omdat de boom wel zakt,maar na enkele cm stopt met zakken! Dichtingsset gekocht voor 260€,piston gedemonteerd en wat vaseline bij de hand. Bij het zuiveren van de cilinder gemerkt dat er 2 kleine stalen bolletjes(2a3mm) in zaten die hebben de cilinderwand beschadigd en zo de dichting stuk geschuurd. Vermits dit een hobby toestel is heb ik de cilinder opgeschuurd,set gemonteerd en getest. tot nu toe houdt alles goed. iemand idee waar die bolletjes vandaan komen? voila, dus een cilinder die druk verliest binnen een bepaald werkgebied is volgens mij
beschadigd aan de binnenkant van de cilinder. Bedankt voor de reacties en tot ziens.
Hans Driesen.
omdat de boom wel zakt,maar na enkele cm stopt met zakken! Dichtingsset gekocht voor 260€,piston gedemonteerd en wat vaseline bij de hand. Bij het zuiveren van de cilinder gemerkt dat er 2 kleine stalen bolletjes(2a3mm) in zaten die hebben de cilinderwand beschadigd en zo de dichting stuk geschuurd. Vermits dit een hobby toestel is heb ik de cilinder opgeschuurd,set gemonteerd en getest. tot nu toe houdt alles goed. iemand idee waar die bolletjes vandaan komen? voila, dus een cilinder die druk verliest binnen een bepaald werkgebied is volgens mij
beschadigd aan de binnenkant van de cilinder. Bedankt voor de reacties en tot ziens.
Hans Driesen.
Re: Drukverlies hefcilinder
Dus toch je machette. Is er weleens een nippel afgescheurd en weer opgelast? Dan zijn het lasspetters.