Speling op draaikrans

Moderator: Paul

Advertentie post before
Gebruikersavatar
service man
Gewaardeerd lid, meer dan 10000 posts
Berichten: 11829
Lid geworden op: wo 20 aug, 2008 15:54
Locatie: Heerde

Re: Speling op draaikrans

Bericht door service man »

chubbie schreef:Er is wel speciaal vet in de handel die speling tot wel 80% kan weghalen. Ik heb hier geen ervaring mee en weet ook niet of dit geschikt is voor de draaikrans. Goedkoop smeren is het in ieders geval niet :o

Als dat er echt zou zijn (en bewezen is), denk ik dat je koopman bent???
Wat kwijt bent aan slijtage kun je misschien op vullen met vet, maar daar wordt de speling echt niet minder van. (ch)
Als u een goedkope monteur zoekt ? verder zoeken

Gebruikersavatar
Wilco
Beheer van forum & site
Berichten: 5373
Lid geworden op: za 16 okt, 2004 22:10
Locatie: Brakel
Contacteer:

Re: Speling op draaikrans

Bericht door Wilco »

service man schreef:
chubbie schreef:Er is wel speciaal vet in de handel die speling tot wel 80% kan weghalen. Ik heb hier geen ervaring mee en weet ook niet of dit geschikt is voor de draaikrans. Goedkoop smeren is het in ieders geval niet :o

Als dat er echt zou zijn (en bewezen is), denk ik dat je koopman bent???
Wat kwijt bent aan slijtage kun je misschien op vullen met vet, maar daar wordt de speling echt niet minder van. (ch)
Inderdaad, is dat er niet eentje in de categorie van de "500 bar-tape", die je om een lekke slang kan draaien zodat je gewoon verder kunt werken?

chubbie
Forumlid
Berichten: 1074
Lid geworden op: ma 11 okt, 2010 21:56
Locatie: N-Br

Re: Speling op draaikrans

Bericht door chubbie »

Dat spul komt uit de vrachtwagen branche. Dat jullie dat niet kennen :mrgreen:
Een universeel toepasbaar lithiumbasis (Li) smeervet met extra "Extreme Pressure"eigenschappen. Dit smeervet wordt toegepast in relatief zwaarbelaste wentel- en glijlagers gebruikt in o.a. grondverzetmachines, hijskranen, vrachtauto’s, open tandwielen, kettingen, geleidingen en industriële machines. Werkingstemperatuur van -40 tot 130º C. Het smeervet heeft een extreem goede hechting en een taaie smeerfilm waardoor enorme drukken worden weerstaan. Goede waterbestendigheid en corrosie bescherming.
Bevat XADO Revitalizant wat een ideale bescherming tegen slijtage biedt en het mogelijk maakt slijtage tot 80 % te herstellen, geluid en vibraties te dempen en de levensduur van lagers 2 tot 4 keer te verhogen. Het vet kan ook worden gebruikt in combinatie met elk ander standaardvet

Voordelen:

* Compenseert 80% slijtage.
* Verlengt aanzienlijk levensduur van lagers en andere mechanismen.
* Voert wrijvingswarmte goed af.
* Dicht krassen en scheurtjes.
* Dempt geluid en vibraties.
* Verwijdert corrosie en beschermt de onderdelen tegen agressieve substanties
Henkie draait door !!!

dennis17
Starter
Berichten: 691
Lid geworden op: zo 5 okt, 2008 15:28
Locatie: Rotterdam

Re: Speling op draaikrans

Bericht door dennis17 »

chubbie schreef:Dat spul komt uit de vrachtwagen branche. Dat jullie dat niet kennen :mrgreen:
Een universeel toepasbaar lithiumbasis (Li) smeervet met extra "Extreme Pressure"eigenschappen. Dit smeervet wordt toegepast in relatief zwaarbelaste wentel- en glijlagers gebruikt in o.a. grondverzetmachines, hijskranen, vrachtauto’s, open tandwielen, kettingen, geleidingen en industriële machines. Werkingstemperatuur van -40 tot 130º C. Het smeervet heeft een extreem goede hechting en een taaie smeerfilm waardoor enorme drukken worden weerstaan. Goede waterbestendigheid en corrosie bescherming.
Bevat XADO Revitalizant wat een ideale bescherming tegen slijtage biedt en het mogelijk maakt slijtage tot 80 % te herstellen, geluid en vibraties te dempen en de levensduur van lagers 2 tot 4 keer te verhogen. Het vet kan ook worden gebruikt in combinatie met elk ander standaardvet

Voordelen:

* Compenseert 80% slijtage.
* Verlengt aanzienlijk levensduur van lagers en andere mechanismen.
* Voert wrijvingswarmte goed af.
* Dicht krassen en scheurtjes.
* Dempt geluid en vibraties.
* Verwijdert corrosie en beschermt de onderdelen tegen agressieve substanties
haha om deze reactie moest ik toch wel ff me lach in houden met dicht scheurtjes en krassen dat zegt algenoeg over het product

Gebruikersavatar
Arie H
Forumlid
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 25 dec, 2006 23:35
Locatie: Bodegraven

Re: Speling op draaikrans

Bericht door Arie H »

Leg dat eens uit, dan kunnen wij ook meelachen...
Liebherr.NL is een fotoboek over de historie van Liebherr in Nederland.

dennis17
Starter
Berichten: 691
Lid geworden op: zo 5 okt, 2008 15:28
Locatie: Rotterdam

Re: Speling op draaikrans

Bericht door dennis17 »

Arie H schreef:Leg dat eens uit, dan kunnen wij ook meelachen...
leg jij het is uit of het probleem daarmee dan is opgelost dus als jij scheuren in de draaikrans ziet doe jij er een laag vet op zodat het niet meer zichtbaar is goed bezig ben je dan

Gebruikersavatar
Arie H
Forumlid
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 25 dec, 2006 23:35
Locatie: Bodegraven

Re: Speling op draaikrans

Bericht door Arie H »

Er wordt nergens gezegd dat het speling kan opheffen of grote scheuren kan dichten
De grap van dat vet is meer preventief. Door de 'vulling' van kleine scheurtjes e.d. wordt het oppervlakte weer enigszins gladder, dus minder wrijving en daardoor ook vermindering van slijtage. Hierdoor kan een eventuele reparatie uitgesteld worden wat weer ten goede komt van je portemonnaie.
Liebherr.NL is een fotoboek over de historie van Liebherr in Nederland.

Gebruikersavatar
Wilco
Beheer van forum & site
Berichten: 5373
Lid geworden op: za 16 okt, 2004 22:10
Locatie: Brakel
Contacteer:

Re: Speling op draaikrans

Bericht door Wilco »

chubbie schreef:....Bevat XADO Revitalizant wat een ideale bescherming tegen slijtage biedt en het mogelijk maakt slijtage tot 80 % te herstellen.....
Toch vind ik deze uitspraak een beetje dubieus. Dat zou betekenen als ik 10 mm speling op een pen/bus verbinding heb dat dit vet dit herstelt tot 2 mm?

Gebruikersavatar
service man
Gewaardeerd lid, meer dan 10000 posts
Berichten: 11829
Lid geworden op: wo 20 aug, 2008 15:54
Locatie: Heerde

Re: Speling op draaikrans

Bericht door service man »

Wilco schreef:
chubbie schreef:....Bevat XADO Revitalizant wat een ideale bescherming tegen slijtage biedt en het mogelijk maakt slijtage tot 80 % te herstellen.....
Toch vind ik deze uitspraak een beetje dubieus. Dat zou betekenen als ik 10 mm speling op een pen/bus verbinding heb dat dit vet dit herstelt tot 2 mm?
ja tot je hem een keer op en neer hebt bewogen dan zit je hele machine onder het vet (ch) en heb je weer 10 mm :mrgreen:
Als u een goedkope monteur zoekt ? verder zoeken

chubbie
Forumlid
Berichten: 1074
Lid geworden op: ma 11 okt, 2010 21:56
Locatie: N-Br

Re: Speling op draaikrans

Bericht door chubbie »

Wilco schreef:
chubbie schreef:....Bevat XADO Revitalizant wat een ideale bescherming tegen slijtage biedt en het mogelijk maakt slijtage tot 80 % te herstellen.....
Toch vind ik deze uitspraak een beetje dubieus. Dat zou betekenen als ik 10 mm speling op een pen/bus verbinding heb dat dit vet dit herstelt tot 2 mm?
Noem jij dat speling ?!
Zoiets noem ik eerder versleten rommel :mrgreen:
Daar helpt alleen nieuwe pennen en bussen :)

Het is geen uitspraak , maar gewoon zoals het op het internet staat.

Ik heb wel gezien wat dat spul voor vuil en oud vet uit een stuurschotel van een oplegger perst. Het is wel iets meer dan gewoon vet !
Dat het geen wondermiddel is hoeft hier niet te worden uitgelegd ;P
Henkie draait door !!!

Plaats reactie

Terug naar “Storingen”