Atlas-Terex 1305 M
Moderator: Bart
Advertentie post before
- Bart
- Beheer van forum & site
- Berichten: 18897
- Lid geworden op: do 20 jan, 2005 11:43
- Locatie: Heeten
- Contacteer:
Re: Atlas-Terex 1305 M
De rotator wordt aangedreven middels worm & wormwiel overbrenging en is derhalve zelfremmend. Grote krachten op de overbrenging kunnen schade veroorzaken. Ik heb dit gezien bij een tiltrotator welke met sorteergrijper een boom niet meer kon houden. De tiltrotator welke Heijmans gebruikt aan hun kraan voor het hijsen van geluidsschermdelen, wordt met een pen geblokkeerd als men met de jib gaat hijsen. Een andere klant van ons maakt hier ook gebruik van als zijn graafmachines met een bos- of stobbenfrees aan het werk gaat.
Weet wat kan en niet mag op BMF.
Lees de Forumregels eens door.
Lees de Forumregels eens door.
Re: Atlas-Terex 1305 M
Oke,dat is natuurlijk nooit verkeert om hem te kunnen blokkeren ivm slijtage,het zou eigelijk standaard er op moeten zitten met een pen net zo al een zwenkblokkering bij een atlas bijvoorbeeld.Je hebt altijd werkzaamheden dat je denkt had ik er maar even niet tussen......
- Bart
- Beheer van forum & site
- Berichten: 18897
- Lid geworden op: do 20 jan, 2005 11:43
- Locatie: Heeten
- Contacteer:
Re: Atlas-Terex 1305 M
Nou, jij draait toch al enkele jaren met een roterende snelwisselaar. Je zult vast wel hebben ontdekt dat de manier van werken aangepast moet worden om bij zware belasting de roterende snelwisselaar te ontzien.
Pas je dit goed toe, dan kan het aanbouwdeel lang mee gaan. Is er breekwerk of met er een fikse stob worden gerooid, dan kan een riptand ook goed van pas komen. Niettemin blijft het een draaiend deel en net als bij een pen-bus verbinding zoals in giek en knikarm of een zwenklager, zal hier ook slijtage in optreden. De zwenkblokkeerpen is bedoeld als fysieke blokkering tussen boven en onderwagen bij o.a. transport van de machine. Die gebruik je niet in het werk, daarvoor heb je het rempedaal met arretering.
Pas je dit goed toe, dan kan het aanbouwdeel lang mee gaan. Is er breekwerk of met er een fikse stob worden gerooid, dan kan een riptand ook goed van pas komen. Niettemin blijft het een draaiend deel en net als bij een pen-bus verbinding zoals in giek en knikarm of een zwenklager, zal hier ook slijtage in optreden. De zwenkblokkeerpen is bedoeld als fysieke blokkering tussen boven en onderwagen bij o.a. transport van de machine. Die gebruik je niet in het werk, daarvoor heb je het rempedaal met arretering.
Weet wat kan en niet mag op BMF.
Lees de Forumregels eens door.
Lees de Forumregels eens door.
Re: Atlas-Terex 1305 M
ontkisten van de wanden....
- Bijlagen
-
- IMG_9338.JPG (116.77 KiB) 3763 keer bekeken
- gijsbertus
- Gewaardeerd lid, meer dan 10000 posts
- Berichten: 37802
- Lid geworden op: zo 29 jul, 2007 19:55
- Locatie: Kesteren
Re: Atlas-Terex 1305 M
Hier een Terex-Atlas 1305 M van een duitse firma H-W Tiefbau.
- Bijlagen
-
- H-W 1305 M (1).jpg (195.04 KiB) 3600 keer bekeken