Atlas AB 1202
Moderator: Bart
Advertentie post before
- sanydriver
- Forumlid
- Berichten: 10351
- Lid geworden op: zo 4 okt, 2009 10:39
- Locatie: monster
Re: Atlas 1204 M
Zo dat is leuk om te zien Deze is al een paar dagen oud,ga je deze helemaal restaureren ??
- Mecalac-fan
- Forumlid
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: zo 7 jan, 2007 19:10
- Locatie: Maurik
Re: Atlas 1204 M
Hier is het een mooie Atlas van te maken
Re: Atlas 1204 M
zeker,hij ziet er nog strak uit!!weet niet hoe het met de lekkage zit?blijft een atlas
Re: Atlas 1204 M
Hallo, nee heeft weining tot geen lekkage en ruimte op giek valt ook reuze mee. start direct en is bere sterk, hij is sterker dan ik had verwacht. A.s maandag komen er nieuwe banden op.
Deze kraan word volledig opgeknapt en word daarna weer volop gebruikt in mijn grondverzetbedrijf. Mijn voorkeur gaat namelijk uit naar oude graafmachines omdat deze vaak wat degelijker en sterker zijn en zelf vrij makkelijk te repareren zijn. Ik zelf ben trouwens een atlas fan haha.
Deze kraan word volledig opgeknapt en word daarna weer volop gebruikt in mijn grondverzetbedrijf. Mijn voorkeur gaat namelijk uit naar oude graafmachines omdat deze vaak wat degelijker en sterker zijn en zelf vrij makkelijk te repareren zijn. Ik zelf ben trouwens een atlas fan haha.
Re: Atlas AB 1202
Zit een knop op de vloer, trap deze maar is in tijdens het bedienen van de giek, Dan gaat het allemaal wat sneller Wel de goede intrappen, want je hebt ook giek bediening op een van de knoppen zitten. Maar daar kom je snel genoeg achter!
Groeten uit het schone drenhte land
- Bart
- Beheer van forum & site
- Berichten: 18897
- Lid geworden op: do 20 jan, 2005 11:43
- Locatie: Heeten
- Contacteer:
Re: Atlas AB 1202
Oftwel 'Eilgangschaltung', waarbij de pompopbrengsten bij elkaar worden gevoegd. Je hebt 2x 45 l/min. ter beschikking, max. werkdruk bedraagt 160 bar. Dus om nu direct te stellen dat een oude graafmachine sterker is dan de huidige moderne machines.Menke schreef:Zit een knop op de vloer, trap deze maar is in tijdens het bedienen van de giek, Dan gaat het allemaal wat sneller
Link naar de Duitstalige folder, zie http://www.atlas-hydraulikbagger.de/Pro ... 0Raupe.pdf
En zo werd met een druk op de knop destijds mogelijk om snellere machinebewegingen te maken, iets wat later automatisch gebeurde (summenschaltung). Eilgang, grappig. Dat was bij CNC draaien altijd code G00. Dan verplaatste de beitel zich ook bijna 2x zo snel over het bed. Is me op de LTS 1x misgegaan, ging de beitel full speed het materiaal in.
Weet wat kan en niet mag op BMF.
Lees de Forumregels eens door.
Lees de Forumregels eens door.
Re: Atlas AB 1202
hmm ik heb daar maar 1 knopje op de vloer zitten. mijn kraan heeft al kruishendel bediening of die knop nis er niet meer zou ook kunnen natuurlijk.. 160 bar is niet veel volgens de dealer zitten ze op 280 bar want moest er slangen opzetten die 300 konden hebben(dealer broekens in gorredijk) Maar met sterker bedoel ik als voorbeeld, ik heb nog een kubota uit 1990 1500 kilo kraantje. Deze heeft wel al europesche bediening met twee hendels voor dje. Ik was op gegeven ogenblik aan het werk bij iemand en een paar tuinen verder op was iemand aan het stoeien met een hitatchi 1500 kilo kraantje proberen een boomwortel eruit te krijgen. Dat lukte hem niet. Toen ben ik er even heen gehobbeld en gevraagt of ik het eens mocht proberen, dat mocht en mijn oude kubota trok die boomwortel er in 1 keer uit zonder moeite. Ik denk dat de ventielen van de oudere kranen zwaarder zijn afgesteld of zo mischien zou dat kunnen, ik weet het niet ...
- Bart
- Beheer van forum & site
- Berichten: 18897
- Lid geworden op: do 20 jan, 2005 11:43
- Locatie: Heeten
- Contacteer:
Re: Atlas AB 1202
Het zegt mij niet zoveel Movetech, want het kan van veel factoren afhangen. De basis is simpel: appels moeten met appels worden vergeleken en peren met peren. Het gaat niet alleen om het machinegewicht van 1500 kg.
Zijn de giek en knikarm even lang, werken we met gelijke bakken, hoe stel je de machine op, de ervaring/handigheid van de machinist speelt een rol. Ook niet onbelangrijk, staan de werkdrukken zoals deze behoren te staan. Er draaien geregeld machines boven hun stand (hogere werkdruk) waarmee je de hele wereld aan kunt en zodra met een gelijke machine gaat draaien met correcte werkdrukken, is deze zo slap als een vaatdoek en deugt het niet meer. Dan hou je jezelf voor de gek.
De 160 bar had ik uit de folder van de AB1202, die in de link stond. Het is eigenlijk 160 atü (technische atmosfeer) werkdruk, dat komt overeen met 156,9 bar.
Zijn de giek en knikarm even lang, werken we met gelijke bakken, hoe stel je de machine op, de ervaring/handigheid van de machinist speelt een rol. Ook niet onbelangrijk, staan de werkdrukken zoals deze behoren te staan. Er draaien geregeld machines boven hun stand (hogere werkdruk) waarmee je de hele wereld aan kunt en zodra met een gelijke machine gaat draaien met correcte werkdrukken, is deze zo slap als een vaatdoek en deugt het niet meer. Dan hou je jezelf voor de gek.
De 160 bar had ik uit de folder van de AB1202, die in de link stond. Het is eigenlijk 160 atü (technische atmosfeer) werkdruk, dat komt overeen met 156,9 bar.
Weet wat kan en niet mag op BMF.
Lees de Forumregels eens door.
Lees de Forumregels eens door.
Re: Atlas AB 1202
Goh 160 atu liojkt niet veel, maar ja liggen ook weer behoolijk overdreven cilinders op dat zal hjet wel weer opvangen. Ik had de vraag ook al op een ander stukje van dit mooie forum gevraagt maar mischien weet jij dat, gaat een moter van een atlas raar of vreemd gaat lopen wanneer de brandstofslang tussen de tank en de opvoerpomp lekt bij de knelkoppelingen? volgens mij zuigt hij dan valse lucht aan en kan hij geen druk opbouwen. het leeg alsof hij op 1 of twee cilinders liep.... opvoerpompje is spliksplinternieuw. Iemand eenn idee?
Waar dient de hendel in de 1202 aan de linkerkant voor??
In mijn 1202ab uit 73 zit een hendel die niets doet deze zit naast de stoel en kan alleen op en neer. als je er aan trekt hoor je de moter zwaar trekken en als je er op drukt ook.
Ik dacht eerst dat het voor de stabilisatie was want heb geen schuifblad maar stabilisatie gaat aan en op druk wanneer ik de rem intrap en vast zet. Extra hydroliek aansluitingen kan ik ook niet vinden.
Is dit mischien een voorbereiding vor een schuifblad od dient het ergens anders voor? Wie o wie kan mij dat vertellen? Groetjes grietzen
Ik dacht eerst dat het voor de stabilisatie was want heb geen schuifblad maar stabilisatie gaat aan en op druk wanneer ik de rem intrap en vast zet. Extra hydroliek aansluitingen kan ik ook niet vinden.
Is dit mischien een voorbereiding vor een schuifblad od dient het ergens anders voor? Wie o wie kan mij dat vertellen? Groetjes grietzen