Liebherr PR 776

Post hier alles over Liebherr dozers

Moderator: Wilco

Advertentie post before
Gebruikersavatar
Remko
Forumlid
Berichten: 7774
Lid geworden op: zo 17 okt, 2004 14:27
Locatie: Houten

Liebherr PR 776

Bericht door Remko »

Gevonden op Facebook: Old & Vintage Machinery

Zou een nieuwe grote Liebherr dozer zijn. De PR 776 zoals er ook op staat. Maar dat kan een prototype nummering zijn natuurlijk. Is wel een flinke bull, zeker met dat verhoogde sprocketwiel. Zal een tegenhanger worden van de Cat D9/D10.

Ik verwacht dat de machine volgend jaar wel op de Bauma zal staan. Wellicht ook in 1:50.
Bijlagen
FB_IMG_1439022121064.jpg
FB_IMG_1439022121064.jpg (47.74 KiB) 6540 keer bekeken

Gebruikersavatar
Sleaze
Forumlid
Berichten: 5914
Lid geworden op: vr 3 mar, 2006 23:29
Locatie: Makkum
Contacteer:

Re: Liebherr PR 776

Bericht door Sleaze »

Ik zou het bericht ook net plaatsen Remko.

Ik heb zo'n vermoeden dat CAT's patent afgelopen is.

cjsiku
Forumlid
Berichten: 2854
Lid geworden op: wo 11 jan, 2006 10:58

Re: Liebherr PR 776

Bericht door cjsiku »

Stond op FB ook al, patent loopt 30 jaar stond er bij en dat schijnt dus inderdaad afgelopen te zijn :)
Ervaring is iets wat je krijgt kort nadat je het nodig had...

Gebruikersavatar
Remko
Forumlid
Berichten: 7774
Lid geworden op: zo 17 okt, 2004 14:27
Locatie: Houten

Re: Liebherr PR 776

Bericht door Remko »

Dan krijgen we nu dus de "korte en hoge" generatie Liebherr dozers. En andere merken zullen wel snel volgen met een hoog sprocketwiel.

Gebruikersavatar
Sleaze
Forumlid
Berichten: 5914
Lid geworden op: vr 3 mar, 2006 23:29
Locatie: Makkum
Contacteer:

Re: Liebherr PR 776

Bericht door Sleaze »

Het schijnt zijn voors en zijn tegens te hebben Remko.
Ik meende dat het ook een van de redenen was waarom de D7E Electric is ontwikkeld met een laag sprocket. De kwaliteit en de techniek hebben de behoefte voor een hoog sprocket in gehaald. Al lijkt mij de slijtage altijd vele malen minder in je sprocketwielen is omdat deze vrij van grond/zand zijn.

Ik ben niet genoeg thuis in bulldozers om dat hier ronduit te beweren, daar zijn andere forummers vast beter in geïnformeerd. :)

karel kras
Starter
Berichten: 295
Lid geworden op: wo 11 aug, 2010 19:30

Re: Liebherr PR 776

Bericht door karel kras »

Sleaze schreef:Het schijnt zijn voors en zijn tegens te hebben Remko.
Ik meende dat het ook een van de redenen was waarom de D7E Electric is ontwikkeld met een laag sprocket. De kwaliteit en de techniek hebben de behoefte voor een hoog sprocket in gehaald. Al lijkt mij de slijtage altijd vele malen minder in je sprocketwielen is omdat deze vrij van grond/zand zijn.

Ik ben niet genoeg thuis in bulldozers om dat hier ronduit te beweren, daar zijn andere forummers vast beter in geïnformeerd. :)
de kwaliteit en de techniek zijn ingehaald? verklaar je nader of zeg niks.

Gebruikersavatar
Remko
Forumlid
Berichten: 7774
Lid geworden op: zo 17 okt, 2004 14:27
Locatie: Houten

Re: Liebherr PR 776

Bericht door Remko »

karel kras schreef:
Sleaze schreef:Ik ben niet genoeg thuis in bulldozers om dat hier ronduit te beweren, daar zijn andere forummers vast beter in geïnformeerd. :)
de kwaliteit en de techniek zijn ingehaald? verklaar je nader of zeg niks.
Zoals Sleaze al aangeeft, hij meent gehoord te hebben dat de D7E Electric ontwikkeld is zonder verhoogd sprocketwiel omdat het niet nodig was. Anders had Cat deze ook wel met verhoogd sprocketwiel gemaakt.

Maar hij zegt ook eerlijk niet zozeer thuis te zijn in de bulldozers, en vraagt dus of andere forummers hierover meer kunnen vertellen.

Dus ik zou zeggen, ga je gang Karel. (Y) (Y)

karel kras
Starter
Berichten: 295
Lid geworden op: wo 11 aug, 2010 19:30

Re: Liebherr PR 776

Bericht door karel kras »

Remko schreef:
karel kras schreef:
Sleaze schreef:Ik ben niet genoeg thuis in bulldozers om dat hier ronduit te beweren, daar zijn andere forummers vast beter in geïnformeerd. :)
de kwaliteit en de techniek zijn ingehaald? verklaar je nader of zeg niks.
Zoals Sleaze al aangeeft, hij meent gehoord te hebben dat de D7E Electric ontwikkeld is zonder verhoogd sprocketwiel omdat het niet nodig was. Anders had Cat deze ook wel met verhoogd sprocketwiel gemaakt.

Maar hij zegt ook eerlijk niet zozeer thuis te zijn in de bulldozers, en vraagt dus of andere forummers hierover meer kunnen vertellen.

Dus ik zou zeggen, ga je gang Karel. (Y) (Y)
de voordelen van een hoogsprocket zijn al lang bekent ,ik hoef je toch ook niet te vertellen dat het wiel al uitgevonden is.
en met een laagsprocket werken de roterende bussen van de ketting ook niet optimaal maar een laagsprocket bulldozer is wel goedkoper van bouwen.

Gebruikersavatar
gijsbertus
Gewaardeerd lid, meer dan 10000 posts
Berichten: 37802
Lid geworden op: zo 29 jul, 2007 19:55
Locatie: Kesteren

Re: Liebherr PR 776

Bericht door gijsbertus »

Volgens mij is het rijwerk exact het zelfde als die van een D 10 T.Dus het zou kunnen dat het een Photoshop is.

Gebruikersavatar
Bart
Beheer van forum & site
Berichten: 18897
Lid geworden op: do 20 jan, 2005 11:43
Locatie: Heeten
Contacteer:

Re: Liebherr PR 776

Bericht door Bart »

Je bent handig als je dit allemaal kunt Photoshoppen, maar het oogt mij te perfect.

Som het eens op, dan is het niet zo vreemd. Van alles wat mijnbouwmaterieel fabriceerde, zijn er 4 grote spelers over gebleven. Cat, Komatsu, Liebherr en Hitachi. Het patent op het hoge rijwerk is verlopen. Men heeft graafmachines, hooglepels en starre dumpers voor de mijnbouw in het programma, maar geen dozers in de klasse D10, D11.

Bauforum24 heeft er ook een topic aan gewijd, zie http://forum.bauforum24.biz/forum/index ... opic=69817
Weet wat kan en niet mag op BMF.
Lees de Forumregels eens door.

Plaats reactie

Terug naar “Dozers”