Liebherr PR 776
Moderator: Wilco
Advertentie post before
Liebherr PR 776
Gevonden op Facebook: Old & Vintage Machinery
Zou een nieuwe grote Liebherr dozer zijn. De PR 776 zoals er ook op staat. Maar dat kan een prototype nummering zijn natuurlijk. Is wel een flinke bull, zeker met dat verhoogde sprocketwiel. Zal een tegenhanger worden van de Cat D9/D10.
Ik verwacht dat de machine volgend jaar wel op de Bauma zal staan. Wellicht ook in 1:50.
Zou een nieuwe grote Liebherr dozer zijn. De PR 776 zoals er ook op staat. Maar dat kan een prototype nummering zijn natuurlijk. Is wel een flinke bull, zeker met dat verhoogde sprocketwiel. Zal een tegenhanger worden van de Cat D9/D10.
Ik verwacht dat de machine volgend jaar wel op de Bauma zal staan. Wellicht ook in 1:50.
- Bijlagen
-
- FB_IMG_1439022121064.jpg (47.74 KiB) 6550 keer bekeken
Re: Liebherr PR 776
Ik zou het bericht ook net plaatsen Remko.
Ik heb zo'n vermoeden dat CAT's patent afgelopen is.
Ik heb zo'n vermoeden dat CAT's patent afgelopen is.
Re: Liebherr PR 776
Stond op FB ook al, patent loopt 30 jaar stond er bij en dat schijnt dus inderdaad afgelopen te zijn
Ervaring is iets wat je krijgt kort nadat je het nodig had...
Re: Liebherr PR 776
Dan krijgen we nu dus de "korte en hoge" generatie Liebherr dozers. En andere merken zullen wel snel volgen met een hoog sprocketwiel.
Re: Liebherr PR 776
Het schijnt zijn voors en zijn tegens te hebben Remko.
Ik meende dat het ook een van de redenen was waarom de D7E Electric is ontwikkeld met een laag sprocket. De kwaliteit en de techniek hebben de behoefte voor een hoog sprocket in gehaald. Al lijkt mij de slijtage altijd vele malen minder in je sprocketwielen is omdat deze vrij van grond/zand zijn.
Ik ben niet genoeg thuis in bulldozers om dat hier ronduit te beweren, daar zijn andere forummers vast beter in geïnformeerd.
Ik meende dat het ook een van de redenen was waarom de D7E Electric is ontwikkeld met een laag sprocket. De kwaliteit en de techniek hebben de behoefte voor een hoog sprocket in gehaald. Al lijkt mij de slijtage altijd vele malen minder in je sprocketwielen is omdat deze vrij van grond/zand zijn.
Ik ben niet genoeg thuis in bulldozers om dat hier ronduit te beweren, daar zijn andere forummers vast beter in geïnformeerd.
-
- Starter
- Berichten: 295
- Lid geworden op: wo 11 aug, 2010 19:30
Re: Liebherr PR 776
de kwaliteit en de techniek zijn ingehaald? verklaar je nader of zeg niks.Sleaze schreef:Het schijnt zijn voors en zijn tegens te hebben Remko.
Ik meende dat het ook een van de redenen was waarom de D7E Electric is ontwikkeld met een laag sprocket. De kwaliteit en de techniek hebben de behoefte voor een hoog sprocket in gehaald. Al lijkt mij de slijtage altijd vele malen minder in je sprocketwielen is omdat deze vrij van grond/zand zijn.
Ik ben niet genoeg thuis in bulldozers om dat hier ronduit te beweren, daar zijn andere forummers vast beter in geïnformeerd.
Re: Liebherr PR 776
Zoals Sleaze al aangeeft, hij meent gehoord te hebben dat de D7E Electric ontwikkeld is zonder verhoogd sprocketwiel omdat het niet nodig was. Anders had Cat deze ook wel met verhoogd sprocketwiel gemaakt.karel kras schreef:de kwaliteit en de techniek zijn ingehaald? verklaar je nader of zeg niks.Sleaze schreef:Ik ben niet genoeg thuis in bulldozers om dat hier ronduit te beweren, daar zijn andere forummers vast beter in geïnformeerd.
Maar hij zegt ook eerlijk niet zozeer thuis te zijn in de bulldozers, en vraagt dus of andere forummers hierover meer kunnen vertellen.
Dus ik zou zeggen, ga je gang Karel.
-
- Starter
- Berichten: 295
- Lid geworden op: wo 11 aug, 2010 19:30
Re: Liebherr PR 776
de voordelen van een hoogsprocket zijn al lang bekent ,ik hoef je toch ook niet te vertellen dat het wiel al uitgevonden is.Remko schreef:Zoals Sleaze al aangeeft, hij meent gehoord te hebben dat de D7E Electric ontwikkeld is zonder verhoogd sprocketwiel omdat het niet nodig was. Anders had Cat deze ook wel met verhoogd sprocketwiel gemaakt.karel kras schreef:de kwaliteit en de techniek zijn ingehaald? verklaar je nader of zeg niks.Sleaze schreef:Ik ben niet genoeg thuis in bulldozers om dat hier ronduit te beweren, daar zijn andere forummers vast beter in geïnformeerd.
Maar hij zegt ook eerlijk niet zozeer thuis te zijn in de bulldozers, en vraagt dus of andere forummers hierover meer kunnen vertellen.
Dus ik zou zeggen, ga je gang Karel.
en met een laagsprocket werken de roterende bussen van de ketting ook niet optimaal maar een laagsprocket bulldozer is wel goedkoper van bouwen.
- gijsbertus
- Gewaardeerd lid, meer dan 10000 posts
- Berichten: 37802
- Lid geworden op: zo 29 jul, 2007 19:55
- Locatie: Kesteren
Re: Liebherr PR 776
Volgens mij is het rijwerk exact het zelfde als die van een D 10 T.Dus het zou kunnen dat het een Photoshop is.
- Bart
- Beheer van forum & site
- Berichten: 18897
- Lid geworden op: do 20 jan, 2005 11:43
- Locatie: Heeten
- Contacteer:
Re: Liebherr PR 776
Je bent handig als je dit allemaal kunt Photoshoppen, maar het oogt mij te perfect.
Som het eens op, dan is het niet zo vreemd. Van alles wat mijnbouwmaterieel fabriceerde, zijn er 4 grote spelers over gebleven. Cat, Komatsu, Liebherr en Hitachi. Het patent op het hoge rijwerk is verlopen. Men heeft graafmachines, hooglepels en starre dumpers voor de mijnbouw in het programma, maar geen dozers in de klasse D10, D11.
Bauforum24 heeft er ook een topic aan gewijd, zie http://forum.bauforum24.biz/forum/index ... opic=69817
Som het eens op, dan is het niet zo vreemd. Van alles wat mijnbouwmaterieel fabriceerde, zijn er 4 grote spelers over gebleven. Cat, Komatsu, Liebherr en Hitachi. Het patent op het hoge rijwerk is verlopen. Men heeft graafmachines, hooglepels en starre dumpers voor de mijnbouw in het programma, maar geen dozers in de klasse D10, D11.
Bauforum24 heeft er ook een topic aan gewijd, zie http://forum.bauforum24.biz/forum/index ... opic=69817
Weet wat kan en niet mag op BMF.
Lees de Forumregels eens door.
Lees de Forumregels eens door.