Kirow 1200 spoorkraan
Advertentie post before
- geertyke
- Forumlid
- Berichten: 7867
- Lid geworden op: zo 24 okt, 2004 11:01
- Locatie: Leeuwarden
- Contacteer:
Re: Kirow 1200 spoorkraan
De betreffende platen zijn niet de stootplaten of dekplaten. Deze betonplaten zijn voor de fundering van de tunnel en zijn de schuifbaanplaten. Het gewicht van de zwaarste schuifbaanplaat had een gewicht van zo rond de 25 ton.
- geertyke
- Forumlid
- Berichten: 7867
- Lid geworden op: zo 24 okt, 2004 11:01
- Locatie: Leeuwarden
- Contacteer:
Re: Kirow 1200 spoorkraan
De Kirow in de weer met het leggen en transport van een van de 4 betonnen platen.
Re: Kirow 1200 spoorkraan
Filmpje van de Kirow bij Wirdum.
- geertyke
- Forumlid
- Berichten: 7867
- Lid geworden op: zo 24 okt, 2004 11:01
- Locatie: Leeuwarden
- Contacteer:
Re: Kirow 1200 spoorkraan
Het terugplaatsen van compleet baanvak spoor.
- Peter_S
- Forumlid
- Berichten: 8005
- Lid geworden op: zo 21 dec, 2008 11:40
- Locatie: Remmerden (gemeente Rhenen)
Re: Kirow 1200 spoorkraan
Dure hobby om voor die paar hijsjes deze mastodont aan te laten rukken. Had allemaal gemakkelijk, zo leert de jarenlange ervaring mij, ook met de toch aanwezige autokranen gekund. Kennelijk hadden ze geen ander werk voor deze spoorkraan want anders zetje zo'n duur ding niet in voor dit klusje.
Spoorsecties, en geen baanvak, kun je zelfs met twee kranen op lorries gemakkelijk leggen.
Spoorsecties, en geen baanvak, kun je zelfs met twee kranen op lorries gemakkelijk leggen.
Met vriendelijke groet Peter Schoeber uit Remmerden
Re: Kirow 1200 spoorkraan
Jullie hebben beide gelijk.
Een sectie van 30 met betondwarsleggers leg je niet met 2 kranen weg.te zwaar,en het gaat door hangen.voorheen gebeurde het wel, maar het is niet je van het! En tegenwoordig hebben we de veiligheidsladder!
De Kirow is hier een geweldige kraan voor, met goed opgeleid volk (waaronder atlaskiller) en hij legt het met een evenaar weg, geen doorhang. Dat ie duur is is ook waar, voor zo' n kraan is er te kort werk in Nederland en voor een bedrijf, dus wordt ie ook ingezet bij andere bedrijven en in het buitenland.
Een sectie van 30 met betondwarsleggers leg je niet met 2 kranen weg.te zwaar,en het gaat door hangen.voorheen gebeurde het wel, maar het is niet je van het! En tegenwoordig hebben we de veiligheidsladder!
De Kirow is hier een geweldige kraan voor, met goed opgeleid volk (waaronder atlaskiller) en hij legt het met een evenaar weg, geen doorhang. Dat ie duur is is ook waar, voor zo' n kraan is er te kort werk in Nederland en voor een bedrijf, dus wordt ie ook ingezet bij andere bedrijven en in het buitenland.
- geertyke
- Forumlid
- Berichten: 7867
- Lid geworden op: zo 24 okt, 2004 11:01
- Locatie: Leeuwarden
- Contacteer:
Re: Kirow 1200 spoorkraan
Zoals Boertje al aangaf is dat een van de redenen op deze manier de rails weg te halen. Waarom, omdat met deze kraan onder bovenleiding gewerkt kan worden.
Er moet nog veel hijswerk gedaan worden. Niet alleen spoorbanen, maar ook schuifbaanplaten en stootplaten met behoorlijke gewichten en afstanden. Die lagen ook naast het werk en moesten ook geleged worden op veel bereik. Met kranen moet bovenleiing weg. Kost veel te veel tijd voor demonteren en te monteren. Zo gaat het ook en dat maakt Kirow uniek ook op deze klus.
Deze kraan bespaard veel tijd en dat is de redenen van deze inzet. Andere hijskranen kunnen NIET onder de bovenleidindg werken. Daardoor is zoveel tijd bespaart met deze kraaninzet dat eerder het spoor weer klar is. Daar gaat het ook om.
Zeker hier kun je wat van leren en dat heb ik hier ook goed gedaan en uitstekende gelegenheden gehad van alle betrokken mensen van Volker Rail, Rijkswaterstaat, combinatie De Heak Sud en de vriendeljke mensen van Prorail en meerdere betrokken.
Er moet nog veel hijswerk gedaan worden. Niet alleen spoorbanen, maar ook schuifbaanplaten en stootplaten met behoorlijke gewichten en afstanden. Die lagen ook naast het werk en moesten ook geleged worden op veel bereik. Met kranen moet bovenleiing weg. Kost veel te veel tijd voor demonteren en te monteren. Zo gaat het ook en dat maakt Kirow uniek ook op deze klus.
Deze kraan bespaard veel tijd en dat is de redenen van deze inzet. Andere hijskranen kunnen NIET onder de bovenleidindg werken. Daardoor is zoveel tijd bespaart met deze kraaninzet dat eerder het spoor weer klar is. Daar gaat het ook om.
Zeker hier kun je wat van leren en dat heb ik hier ook goed gedaan en uitstekende gelegenheden gehad van alle betrokken mensen van Volker Rail, Rijkswaterstaat, combinatie De Heak Sud en de vriendeljke mensen van Prorail en meerdere betrokken.
Laatst gewijzigd door geertyke op di 26 mar, 2013 7:56, 1 keer totaal gewijzigd.
- atlaskiller
- Starter
- Berichten: 77
- Lid geworden op: ma 15 jan, 2007 9:24
- Locatie: standdaarbuiten
Re: Kirow 1200 spoorkraan
Mooie foto's en filmpje jongens,
Ik wil even reageren op jullie berichten, het uitnemen en terugleggen van 2 secties met NS90 dwarsliggers over de kop ging met de kirow snel waardoor de graafwerkzaamheden vroeg konden starten.
Door de fundatieplaten ter plekke te storten werd veel geld aan transport en kranen bespaart terwijl wij ze heel snel uit depot konden halen.
de fundatieplaten hebben we binnen een uur onder de bovenleiding kunnen leggen, gezien de wind in het weekend geen foute keuze.
Al met al een mooie klus die wij binnen het Volker Wessels concern konden uitvoeren.
Waarschijnlijk heb ik sommige van jullie wel gesproken, maar bedankt voor de mooie foto's
Gr. pedro
Ik wil even reageren op jullie berichten, het uitnemen en terugleggen van 2 secties met NS90 dwarsliggers over de kop ging met de kirow snel waardoor de graafwerkzaamheden vroeg konden starten.
Door de fundatieplaten ter plekke te storten werd veel geld aan transport en kranen bespaart terwijl wij ze heel snel uit depot konden halen.
de fundatieplaten hebben we binnen een uur onder de bovenleiding kunnen leggen, gezien de wind in het weekend geen foute keuze.
Al met al een mooie klus die wij binnen het Volker Wessels concern konden uitvoeren.
Waarschijnlijk heb ik sommige van jullie wel gesproken, maar bedankt voor de mooie foto's
Gr. pedro
IK SPOOR WEL!
- atlaskiller
- Starter
- Berichten: 77
- Lid geworden op: ma 15 jan, 2007 9:24
- Locatie: standdaarbuiten
Re: Kirow 1200 spoorkraan
Was een Dubbele inzet voor Eiffage rail, jaartje of wat terug....helaas ging eiffage Nederland kort daarna Failliet.Jelco schreef:Ik heb hem ook al eens op de foto bij Halfweg.
IK SPOOR WEL!