Sennebogen 880 EQ

Post hier alle foto's, informatie, etc., van Sennebogen graafmachines en overslagmachines

Moderators: Wilco, Bart

Advertentie post before
Gebruikersavatar
PLM-fan
Starter
Berichten: 436
Lid geworden op: wo 3 okt, 2007 18:18
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Sennebogen 880 EQ

Bericht door PLM-fan »

Toch vraag ik mij af waarom men voor zo'n hydraulische kraan op ponton op ponton gekozen hebben?? Ik ga ervan uit dat ze hier ook zeevaart mee willen lossen, en dan is een hydraulische kraan op ponton altijd ruk! (I) Ik zeg: op ponton! want als deze kraan op de kant staat wordt het een ander verhaal. Op een ponton ben je vrij beperkt in je bewegingen ook al zit er een lel van een giek aan deze kraan, maar om die omhoog te krijgen moet je op een gegeven moment van je af en dan zit er altijd een stuurhut in de weg of een opengeklapt luik. Wel een pluspunt is dat je van de ene naar de andere klant kan gevaren worden (maar kost ook weer euries die je meestal niet vergoed krijgt)

Gr Plm-fan
Wij slaan over, maar niet door....

Gebruikersavatar
ex455
Forumlid
Berichten: 3531
Lid geworden op: zo 24 apr, 2005 12:51
Locatie: oud-gastel

Re: Sennebogen 880 EQ

Bericht door ex455 »

Goed alternatief voor bijv een plm want daar wordt je niet vrolijk van.

Gebruikersavatar
hannes
Forumlid
Berichten: 3260
Lid geworden op: wo 26 aug, 2009 18:14
Locatie: sluiskil
Contacteer:

Re: Sennebogen 880 EQ

Bericht door hannes »

waar zijn deze foto's gemaakt Bart? De eerste foto's lijken me op de kade bij Ovet gemaakt te zijn maar de laatste is volgens mij in de Autriche haven. Waar ligt de machine nu? Gigantisch ding (Y)

Waar staan de letters OSV voor? over slag vlissingen? (ch)

acverhage
Starter
Berichten: 405
Lid geworden op: vr 23 okt, 2009 16:34

Re: Sennebogen 880 EQ

Bericht door acverhage »

Hij ligt in Vlissingen oost,in de Westhofhaven bij Vds.

Gebruikersavatar
Liebherr 934 CHD
Starter
Berichten: 436
Lid geworden op: ma 10 okt, 2011 19:10
Locatie: Nijmegen

Re: Sennebogen 880 EQ

Bericht door Liebherr 934 CHD »

Het lijkt me ook niet echt lekker draaien op zo een smal ponton en dan zo hoog zitten
Ver wel een prachtige machine

Gr. Hans

Gebruikersavatar
Bart
Beheer van forum & site
Berichten: 18897
Lid geworden op: do 20 jan, 2005 11:43
Locatie: Heeten
Contacteer:

Re: Sennebogen 880 EQ

Bericht door Bart »

@ Hannes: Ik heb de foto' s slechts gekregen, ik weet verder niet waar of de machine zich bevindt. Dus helaas moet ik je verder antwoord schuldig blijven. :)

@ Hans: Wat betreft het lekker draaien met deze machine i.v.m. stabiliteit. Je hebt er altijd meer beweging in zitten dan op vaste ondergrond zoals de kade. Maar vergelijk het eens met deze Gottwald van ZHD.

Afbeelding
Weet wat kan en niet mag op BMF.
Lees de Forumregels eens door.

Gebruikersavatar
Liebherr 934 CHD
Starter
Berichten: 436
Lid geworden op: ma 10 okt, 2011 19:10
Locatie: Nijmegen

Re: Sennebogen 880 EQ

Bericht door Liebherr 934 CHD »

@ Bart

Bedankt voor je antwoord Bart

Daar zit ook meteen een groot verschil ( volgens mij ) dat ponton is veel breder
Het ponton waar de 880 op staat is maar +\- 2 meter per kant breder dan de onder wagen van de 880 dat gaat dan toch veel sneller schommelen ( ik heb er helemaal geen verstand van hoor )

Gr. Hans

Gebruikersavatar
Bart
Beheer van forum & site
Berichten: 18897
Lid geworden op: do 20 jan, 2005 11:43
Locatie: Heeten
Contacteer:

Re: Sennebogen 880 EQ

Bericht door Bart »

Hans,

Dit is puur giswerk, ik heb niks uitgezocht.

Moet je voor de aardigheid even de afstempelbreedte van de Gottwald HPK 6400B opzoeken. En dat weer (plus minus ongeveer) vergelijken met de breedte van het poton waar de machine van ZHD op staat. Verhoudingsgewijs zijn vlucht en daarbijbehorende last ook groter. Het lijkt mij logisch dat je met met geen enkele kraan voor overslagwerk op één of ander tuitelig poton gaat staan. Wij komen niet verder dan de juiste uitvoering van beide kranen en daar zoek je de tabel bij.
Weet wat kan en niet mag op BMF.
Lees de Forumregels eens door.

Adje600rr
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 17 dec, 2012 21:35

Re: Sennebogen 880 EQ

Bericht door Adje600rr »

Bart schreef:@ Hannes: Ik heb de foto' s slechts gekregen, ik weet verder niet waar of de machine zich bevindt. Dus helaas moet ik je verder antwoord schuldig blijven. :)

@ Hans: Wat betreft het lekker draaien met deze machine i.v.m. stabiliteit. Je hebt er altijd meer beweging in zitten dan op vaste ondergrond zoals de kade. Maar vergelijk het eens met deze Gottwald van ZHD.

Afbeelding
De Gottwald van het ZHD heeft meer capaciteit dan de 880 denk ik, hij gooit in 8 uurtjes tijd een kleine 8000 ton grond op de kant.
Per knijper pakt hij een dikke 25 ton.

Flesdop
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: zo 21 feb, 2010 21:27

Re: Sennebogen 880 EQ

Bericht door Flesdop »

Schijnt dat de 880 weeral te koop is, fijne weet ik er niet van.

Plaats reactie

Terug naar “Sennebogen”