Sennebogen SR 25 T in de wegenbouw
Advertentie post before
Sennebogen SR 25 T in de wegenbouw
Heilit + Woerner werkt secuur met Sennebogen
HEILIT+WOERNER Bau GmbH staat al meer dan 150 jaar voor kwaliteit en expertise in de wegenbouw. Recent heeft het bedrijf een bijzondere Sennebogen in gebruik genomen voor het aanbrengen van een basislaag op het wegdek.
Toenemende omvang van het verkeer, zware voertuigen en de toegenomen mobiliteit eisen hun tol, met name op straten en wegen. Met speciale oplossingen en speciaal ontwikkelde apparatuur, is Heilit+Woerner Bau GmbH uit München de leider in de sector voor betonnen wegen. Alleen al in Duitsland worden per jaar meerdere miljoenen vierkante meters betonnen wegen aangelegd. Sennebogen leverde een SR 25 T als basis voor een nieuwe afwerkmachine. De multifunctionele machine is nu ingezet met een afwerkbalk voor gebonden en ongebonden basislagen en combineert meerdere werkgangen in één machine.
Het materiaal kan door de giek nauwkeurig over grote oppervlakten uitgespreid worden. Hydraulisch gebonden en ongebonden basislagen worden in de correcte positie en dikte gelegd met een afwerkbalk welke tot 8 meter verbreedbaar is, en is uitgerust met verdichtingsplaten. Complexe technologie zorgt voor een tot op de mm. nauwkeurige laag. Voor de machinist betekent dit enkel het verdelen van het materiaal met de bak.
De rij- en nivelleringsfuncties werken geheel automatisch. De afwerkbalk wordt verder op niveau gehouden door extra hydraulische cilinders welke aan de onderwagen zijn bevestigd. De positie en hoogte van de machine kan tot op de mm. nauwkeurig geregeld worden met behulp van een digitaal model van het terrein en met tachymetrische positionering. Dit betekent dat het te verwerken materiaal wordt uitgespreid tot een breedte van 8 meter, uitgelijnd, opgehoopt en samengedrukt in één beweging.
De verantwoordelijke mensen binnen het wegenbouwbedrijf staan voor de keuze van de Sennebogen machine en hebben geen seconde spijt gehad van hun beslissing. Ze waarderen vooral de robuuste, mechanische constructie, en het makkelijke gebruik van de hydraulische en elektrische aanbouwdelen. Ondanks zijn kleine formaat bied de Sennebogen SR 25T optimale stabiliteit dankzij de telescopisch verbreedbare onderwagen. Dit houdt in dat een driebaans snelweg voorbereid kan worden in slechts twee etappes.
Verklaring: "Sennebogen gaf ons precies die wij nodig hadden voor onze speciale machines. De machine is compact, maar toch extreem krachtig. Vooral de toegangkelijkheid voor onderhoud op de machine maakt het makkelijker in dagelijks gebruik”, prijst Andreas Geier, technisch verantwoordelijke voor het materieel bij HEILIT+WOERNER.
Bron: Creating smooth roads - Heilit+Woerner with a Sennebogen
HEILIT+WOERNER Bau GmbH staat al meer dan 150 jaar voor kwaliteit en expertise in de wegenbouw. Recent heeft het bedrijf een bijzondere Sennebogen in gebruik genomen voor het aanbrengen van een basislaag op het wegdek.
Toenemende omvang van het verkeer, zware voertuigen en de toegenomen mobiliteit eisen hun tol, met name op straten en wegen. Met speciale oplossingen en speciaal ontwikkelde apparatuur, is Heilit+Woerner Bau GmbH uit München de leider in de sector voor betonnen wegen. Alleen al in Duitsland worden per jaar meerdere miljoenen vierkante meters betonnen wegen aangelegd. Sennebogen leverde een SR 25 T als basis voor een nieuwe afwerkmachine. De multifunctionele machine is nu ingezet met een afwerkbalk voor gebonden en ongebonden basislagen en combineert meerdere werkgangen in één machine.
Het materiaal kan door de giek nauwkeurig over grote oppervlakten uitgespreid worden. Hydraulisch gebonden en ongebonden basislagen worden in de correcte positie en dikte gelegd met een afwerkbalk welke tot 8 meter verbreedbaar is, en is uitgerust met verdichtingsplaten. Complexe technologie zorgt voor een tot op de mm. nauwkeurige laag. Voor de machinist betekent dit enkel het verdelen van het materiaal met de bak.
De rij- en nivelleringsfuncties werken geheel automatisch. De afwerkbalk wordt verder op niveau gehouden door extra hydraulische cilinders welke aan de onderwagen zijn bevestigd. De positie en hoogte van de machine kan tot op de mm. nauwkeurig geregeld worden met behulp van een digitaal model van het terrein en met tachymetrische positionering. Dit betekent dat het te verwerken materiaal wordt uitgespreid tot een breedte van 8 meter, uitgelijnd, opgehoopt en samengedrukt in één beweging.
De verantwoordelijke mensen binnen het wegenbouwbedrijf staan voor de keuze van de Sennebogen machine en hebben geen seconde spijt gehad van hun beslissing. Ze waarderen vooral de robuuste, mechanische constructie, en het makkelijke gebruik van de hydraulische en elektrische aanbouwdelen. Ondanks zijn kleine formaat bied de Sennebogen SR 25T optimale stabiliteit dankzij de telescopisch verbreedbare onderwagen. Dit houdt in dat een driebaans snelweg voorbereid kan worden in slechts twee etappes.
Verklaring: "Sennebogen gaf ons precies die wij nodig hadden voor onze speciale machines. De machine is compact, maar toch extreem krachtig. Vooral de toegangkelijkheid voor onderhoud op de machine maakt het makkelijker in dagelijks gebruik”, prijst Andreas Geier, technisch verantwoordelijke voor het materieel bij HEILIT+WOERNER.
Bron: Creating smooth roads - Heilit+Woerner with a Sennebogen
Laatst gewijzigd door Remko op do 5 jul, 2012 22:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Sennebogen SR 25 T in de wegenbouw
zeg dat wel ja
is daar nog meer van?
is daar nog meer van?
er zijn vele monden die het weten,maar weinig handen die het kunnen maken...
- Bart
- Beheer van forum & site
- Berichten: 18897
- Lid geworden op: do 20 jan, 2005 11:43
- Locatie: Heeten
- Contacteer:
Re: Sennebogen SR 25 T in de wegenbouw
Ik denk dat je het met dit persbericht moet doen.
Deze machine is een zgn. Trägergeräte, oftewel draagmachine. Deze worden op klantwens gebouwd, met keuze in verschillende motoren, hydrauliek, onderwagens, cabine' s, noem maar op. Dit is een éénmalig gebouwde machine met een op maar gemaakte giek en knikarm.
Deze machine is een zgn. Trägergeräte, oftewel draagmachine. Deze worden op klantwens gebouwd, met keuze in verschillende motoren, hydrauliek, onderwagens, cabine' s, noem maar op. Dit is een éénmalig gebouwde machine met een op maar gemaakte giek en knikarm.
Weet wat kan en niet mag op BMF.
Lees de Forumregels eens door.
Lees de Forumregels eens door.
Re: Sennebogen SR 25 T in de wegenbouw
Mooie machine, maar waarom niet met een asfaltafwerkmachine dit werk doen? Ik denk dat die capaciteit ook hoger ligt dan bij deze machine. Een asfalt afwerkmachine geeft ook een goede verdichting d.m.v. Stampmessen of een tribalk.
Maar een Grader kan dit werk even zo goed maken en werkt ook niet minder correct, deze machine werk volgens mij op een laser hoogteregeling dat kan met de afwerkmachine en Grader ook. Maar met de grader en asfalt afwerkmachine kun je ook nog met een 3D GPS werken, ook nauwkeurig. Ik zou graag wilen weten wat de exacte beweeg redenen zijn om zo'n machine speciaal te laten bouwen, zal ook wel duurder zijn dan de twee genoemde oplossingen.
Maar een Grader kan dit werk even zo goed maken en werkt ook niet minder correct, deze machine werk volgens mij op een laser hoogteregeling dat kan met de afwerkmachine en Grader ook. Maar met de grader en asfalt afwerkmachine kun je ook nog met een 3D GPS werken, ook nauwkeurig. Ik zou graag wilen weten wat de exacte beweeg redenen zijn om zo'n machine speciaal te laten bouwen, zal ook wel duurder zijn dan de twee genoemde oplossingen.
Sytzecat
Re: Sennebogen SR 25 T in de wegenbouw
Ik denk dat er een voordeel aan deze machine zit welke niet bij een afwerkmachine of grader gevonden kan worden. Ik heb even op de site van het bedrijf gekeken (Heilit & Woerner) en daar staat een foto van een dergelijke machine op, maar dan een gewone rupsgraafmachine, in plaats van de speciale Sennebogen. Ze hebben er dus al eerder een in gebruik gehad.
- Bart
- Beheer van forum & site
- Berichten: 18897
- Lid geworden op: do 20 jan, 2005 11:43
- Locatie: Heeten
- Contacteer:
Re: Sennebogen SR 25 T in de wegenbouw
In elk geval aan een normale Cat en Komatsu rupsgraafmachine.
Op de foto zie je een powerpack achterop de rupsgraafmachine.
Wellicht een reden om een machine helemaal op maat te laten bouwen is het hogere motorvermogen en bijv. toepassing van een niet gangbaar hydraulisch systeem. Je zou kunnen denken aan bijv. de bovenwagen met graafbewegingen te scheiden van de rijaandrijving, zodat de rij-aandrijving altijd een constante snelheid heeft welke je nauwkeurig kunt regelen zoals bij een asfalt-afwerkmachine. Voorts kun je ook de voeding en bediening van de afwerkbalk apart laten lopen van de rest, zodat ook deze zonder invloed van de overige functies zijn werk kan blijven doen.
De reden waarom H+W met dit systeem werkt, is mij nog niet duidelijk. Behalve dat het de grader, asfaltafwerkmachine en verdichter in 1 machine verenigt. Maar de puinbaan werkt men in Duitsland veelal met grader of dozer af. Je ziet de rupsmachines ook over onderbanen van asfalt rijden. Dit is behoorlijk tegenstrijdig met de werkmethode die wij gewend zijn.HEILIT-Multitalent
Das HW-Multitalent ist ein von uns konstruiertes und gebautes Spezialgerät, das u.a. Materialverteiler, Grader, Fertiger und Verdichtungsgerät in einer Maschine vereint. Es hat sich für den wirtschaftlichen Einbau von ungebundenen und gebundenen Tragschichten durchgesetzt und gehört inzwischen auf unseren Baustellen als vielseitig einsetzbares Spezialgerät zum Standard.
Op de foto zie je een powerpack achterop de rupsgraafmachine.
Wellicht een reden om een machine helemaal op maat te laten bouwen is het hogere motorvermogen en bijv. toepassing van een niet gangbaar hydraulisch systeem. Je zou kunnen denken aan bijv. de bovenwagen met graafbewegingen te scheiden van de rijaandrijving, zodat de rij-aandrijving altijd een constante snelheid heeft welke je nauwkeurig kunt regelen zoals bij een asfalt-afwerkmachine. Voorts kun je ook de voeding en bediening van de afwerkbalk apart laten lopen van de rest, zodat ook deze zonder invloed van de overige functies zijn werk kan blijven doen.
Weet wat kan en niet mag op BMF.
Lees de Forumregels eens door.
Lees de Forumregels eens door.
Re: Sennebogen SR 25 T in de wegenbouw
Is in ieder geval een mooi modelbouw projectje. Wellicht iets voor dirk29
Re: Sennebogen SR 25 T in de wegenbouw
Ben benieuwd hoeveel m2 je klaar maakt per dag op deze manier, en een mooi dikke puin laag afwerken en verdichten tot op de mm ik heb mijn twijfels
http://www.drenth-grondverzet.nl
T komt goed.
T komt goed.
- Bart
- Beheer van forum & site
- Berichten: 18897
- Lid geworden op: do 20 jan, 2005 11:43
- Locatie: Heeten
- Contacteer:
Re: Sennebogen SR 25 T in de wegenbouw
Ja Geert, dat vraag ik mij ook af.
Daar komt ook bij dat men vanwege transportbreedte met smalle rupsplaten werkt, dat spoort meer in dan de voor ons bekende 900 mm. plaat.
Daar komt ook bij dat men vanwege transportbreedte met smalle rupsplaten werkt, dat spoort meer in dan de voor ons bekende 900 mm. plaat.
Weet wat kan en niet mag op BMF.
Lees de Forumregels eens door.
Lees de Forumregels eens door.