Sennebogen SR 25 T in de wegenbouw

Post hier alle foto's, informatie, etc., van Sennebogen graafmachines en overslagmachines

Moderators: Wilco, Bart

Advertentie post before
Gebruikersavatar
Bart
Beheer van forum & site
Berichten: 18897
Lid geworden op: do 20 jan, 2005 11:43
Locatie: Heeten
Contacteer:

Re: Sennebogen SR 25 T in de wegenbouw

Bericht door Bart »

Nou, zorgen hadden we hier niet over. de H+W site meldt immers dat het door henzelf is ontwikkeld en als men er al lang mee draait, dan zal het ook werken. :) We vroegen ons alleen af over het hoe-en-waarom van dit systeem. Ik vind het erg interessant.
Weet wat kan en niet mag op BMF.
Lees de Forumregels eens door.

Gebruikersavatar
kleintje75
Forumlid
Berichten: 1629
Lid geworden op: do 15 feb, 2007 19:40
Locatie: doorwerth
Contacteer:

Re: Sennebogen SR 25 T in de wegenbouw

Bericht door kleintje75 »

Een wals verdicht maar 5% van het asfalt, de asfalteermachine verdicht met de stampmessen en trilplaat voor 90%. sporing in asfalt kan je er dus nooit uit walsten.

Gebruikersavatar
renetje
Forumlid
Berichten: 2253
Lid geworden op: vr 10 nov, 2006 21:35
Locatie: tuitjenhorny

Re: Sennebogen SR 25 T in de wegenbouw

Bericht door renetje »

Nou, ik heb er ook een paar dagen over zitten peinzen ;)

Het voordeel is dat je super stabiel rijdt over je eigen werk rijd, dus de nauwkeurigheid zal wel groot zijn. Maar wat er net als de rest genoemd wordt: hoe zit het met de werk snelheid? Dat zal ten opzichte van een grader wel minder zijn, ben ik van mening. Deze machine in het asfalt... (ch) in de onderbanen zal het mischien wel gaan om de rupssporen weg te walsen, maar volgens mij is op deze manier de ontmening van het asfalt zeer groot en de temperatuurverschillen zullen ook flink toenemen op een koude dag als je asfalt op deze manier verwerkt.

Het is erg jammer dat er geen filmpje bijzit van deze combinatie, dat zal volgens mij een heleboel duiderlijker maken (C)

@ Kleintje75: als de asfaltmachine 90% verdicht en de wals 5% dan mis ik nog 5% om aan de 100% verdichting te komen
Ik kreeg maandag nog op mijn klote van de laborant, omdat ik de 100% verdichting niet haalde. :D

gr renetje

cjsiku
Forumlid
Berichten: 2854
Lid geworden op: wo 11 jan, 2006 10:58

Re: Sennebogen SR 25 T in de wegenbouw

Bericht door cjsiku »

100% verdichting van asfalt is teveel, optimaal is 97-98% :)
Ervaring is iets wat je krijgt kort nadat je het nodig had...

buddie
Forumlid
Berichten: 1888
Lid geworden op: wo 25 jun, 2008 19:52

Re: Sennebogen SR 25 T in de wegenbouw

Bericht door buddie »

Iedereen heeft het hier over asfalt; de machine is toch ontwikkeld en ingezet in de betonbouw, als ik het artikel goed lees?

Gebruikersavatar
Roger van Nispen
Forumlid
Berichten: 6842
Lid geworden op: zo 17 okt, 2004 15:49
Locatie: Geleen
Contacteer:

Re: Sennebogen SR 25 T in de wegenbouw

Bericht door Roger van Nispen »

Als je het goed leest spreekt men hier over de ONDERBOUW van een weg. De Duitsers werken veel met gestabiliseerde onderbanen.
Roger

Kijk ook eens op: BouwmachineWeb.com

Gebruikersavatar
Corné
Starter
Berichten: 436
Lid geworden op: di 12 dec, 2006 22:14
Locatie: Dongen

Re: Sennebogen SR 25 T in de wegenbouw

Bericht door Corné »

Ik zat dit topic zo eens door te lezen, maar zou deze machine niet een hoop minder slijtage hebben?
Ik kan me voorstellen dat als je door een asfalteermachine dag in dag uit tonnen droge freesasfalt en gebroken puin verwerkt dat de slijtage hoger is als bij het warme stroperige asfalt. Mischien heb ik het helemaal mis? Ik vind het wel een bijzonder mooie combinatie!
als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat. (denk ik?)

Plaats reactie

Terug naar “Sennebogen”