Sennebogen 835 R-HD D-serie
Advertentie post before
Re: Sennebogen 835 R-HD D-serie overslagmachine
Het gaat dus wel, maar is niet ideaal.Bart schreef:Die bakkinematiek zit eraan om evt. wat ruw graafwerk te doen of een depot op te zetten.
Hetzelfde is gebeurd met de HRD machine van van Kaathoven. zie : viewtopic.php?f=200&t=17490&start=40#p270657
- Bart
- Beheer van forum & site
- Berichten: 18897
- Lid geworden op: do 20 jan, 2005 11:43
- Locatie: Heeten
- Contacteer:
Re: Sennebogen 835 R-HD D-serie overslagmachine
Evt. wat graafwerk uit te voeren, meer niet.Bart schreef:Die bakkinematiek zit eraan om evt. wat ruw graafwerk te doen of een depot op te zetten...
Dus dat kan voor dat werk op zich geen kwaad. Dit is klant-keuze, de machine zal voornamelijk ingezet worden voor gijperwerk en de zandpomp.
Het is al meerdere keren aan de orde gekomen, maar ik leg het met plezier nog een keer uit. Martijn, daar komt-ie:
Het doel van een overslagmachine is om een last (grijper met inhoud) weg te zetten. De knikarm komt wel bij je, geen probleem, maar de machine moet kracht hebben om de last weg te zetten.
De overslagmachine heeft de cilinders onder de giek liggen. Een cilinder is op zijn sterkst wanneer er druk uitgeoefend wordt op het volledige zuigeroppervlak van de cilinder en niet op de stangzijde.
Een graafmachine gemaakt om te graven, dus knikarm moet kort gezegd de bak door de grond trekken (indringen). Daarom zit de cilinder bovenop de machine, want zoals eerder geschreven wek je de grootste
kracht op door oliedruk op de volledige zuiger oppervlak te zetten. De grootste kracht (niet via de zuigerstang dus) zorgt er voor dat de bak door de grond getrokken wordt. Het is dan ook helemaal niet raar
dat een graafmachine met de knikarm lang niet zo hard kan drukken, dan dat deze trekken kan.
Weet wat kan en niet mag op BMF.
Lees de Forumregels eens door.
Lees de Forumregels eens door.
Re: Sennebogen 835 R-HD D-serie overslagmachine
mooie info bart.
maar ik wist al dat de cilinders anders om zitten omdat met overslag geen trekkracht nodig is maar juist duwkracht zeg maar. maar wat ik bedoel is dat de machine zo wel in zware grond wel erdoor komt. zal me niks verbazen dat het wel lukt maar zal wel veel minder zijn dan met de normale giek constructie
maar ik wist al dat de cilinders anders om zitten omdat met overslag geen trekkracht nodig is maar juist duwkracht zeg maar. maar wat ik bedoel is dat de machine zo wel in zware grond wel erdoor komt. zal me niks verbazen dat het wel lukt maar zal wel veel minder zijn dan met de normale giek constructie
Re: Sennebogen 835 R-HD D-serie overslagmachine
Dat probeerd Bart ook te zeggen CAT330gek.
De machine is er niet voor gemaakt, maar het zal wel gaan eventeel.
De machine is er niet voor gemaakt, maar het zal wel gaan eventeel.
Re: Sennebogen 835 R-HD D-serie overslagmachine
En als je de bak zou omdraaien, en de giek dus als hooglepel zou gebruiken? Dan gebruik je de oliedruk om de bak van je af te bewegen en daarmee heb je dus meer opbreekkracht dan in dieplepel uitvoering.André Nieuwkoop schreef:Dat probeerd Bart ook te zeggen CAT330gek.
De machine is er niet voor gemaakt, maar het zal wel gaan eventeel.
Ja, ik weet dat dit totaal geen nut heeft, maar even hypothetisch gedacht.
(En misschien moeten we deze discussie onderbrengen in een apart topic, want we dwalen nu wel heel ver van de Sennebogen af...)
- Kenny
- Starter
- Berichten: 905
- Lid geworden op: za 16 aug, 2008 8:40
- Locatie: bij de buren
- Contacteer:
Re: Sennebogen 835 R-HD D-serie overslagmachine
ik hoorde dat de kraan klaar was ken dat ? en naar ze eerste klusje nu straks gaat , tis mooie kraantje voor adrie
- Bart
- Beheer van forum & site
- Berichten: 18897
- Lid geworden op: do 20 jan, 2005 11:43
- Locatie: Heeten
- Contacteer:
Re: Sennebogen 835 R-HD D-serie
Vanochtend hebben ze de machine naar buiten gereden. Er moest het e.e.a. gemeten en afgesteld worden en ook al hebben we binnen rookafzuiging voor dieselmotoren, ga toch maar buiten staan. Scheelt altijd lawaai en met dit weer is dat geen straf.
- Bijlagen
-
- BNSG_SEN835RHDD011.jpg (125.21 KiB) 2659 keer bekeken
Weet wat kan en niet mag op BMF.
Lees de Forumregels eens door.
Lees de Forumregels eens door.
- Bart
- Beheer van forum & site
- Berichten: 18897
- Lid geworden op: do 20 jan, 2005 11:43
- Locatie: Heeten
- Contacteer:
Re: Sennebogen 835 R-HD D-serie
Zoals je ziet is de machine nu op breed spoor gezet en op de laatste foto zijn de knikarm-cilinders helemaal ingetrokken. Dit wordt begrenst door een naderingsschakelaar/electrische afslag op de giek en om de steel helemaal in te trekken moet je een overbruggingsschakelaar indrukken. Dit is een standaard voorziening voor het werk in de overslag. Sennebogen heeft voor haar machines bepaald dat de grijper minimaal 2.5 meter uit de voorzijde van de cabine moet blijven. Anders gezegd: Om te voorkomen dat de grijper met last de cabine er mogelijk af kan slaan, wat al eens gebeurt is.
- Bijlagen
-
- BNSG_SEN835RHDD012.jpg (115.78 KiB) 2656 keer bekeken
-
- BNSG_SEN835RHDD010.jpg (124.14 KiB) 2654 keer bekeken
Weet wat kan en niet mag op BMF.
Lees de Forumregels eens door.
Lees de Forumregels eens door.
Re: Sennebogen 835 R-HD D-serie
En zoals op de laatste foto te zien is, kan de machine de giek dus veel verder intrekken zodat deze mooi op de dieplader past. Lijkt me een antwoord op de vragen hoe en wat vanaf het begin van het topic!
Mooie foto's Bart!
Mooie foto's Bart!
Re: Sennebogen 835 R-HD D-serie
Natuurlijk Remko. Deze machine valt in een nog goed te transporteren klasse. Het zou toch alleen al te stom voor woorden zijn als Sennebogen geen rekening met transporthoogtes zou hebben gehouden?
De bak kinematiek kan ook nog anders om daarmee win je ook nog centimeters hoogte en komt de giek op gelijke hoogte met de cabine. Dus... die Sennepiloten zijn zo gek nog niet
De bak kinematiek kan ook nog anders om daarmee win je ook nog centimeters hoogte en komt de giek op gelijke hoogte met de cabine. Dus... die Sennepiloten zijn zo gek nog niet