Sennebogen 880 M overslagmachine

Post hier alle foto's, informatie, etc., van Sennebogen graafmachines en overslagmachines

Moderators: Wilco, Bart

Advertentie post before
Gebruikersavatar
Remko
Forumlid
Berichten: 7774
Lid geworden op: zo 17 okt, 2004 14:27
Locatie: Houten

Sennebogen 880 M overslagmachine

Bericht door Remko »

De koning is van z'n troon verstoten.

Voor een lange periode was de Liebherr A 974 B Litronic de grootse mobiele graafmachine ter wereld, met een operationeel gewicht van 117,600 tot 127,000 kg en een vermogen van 490 pk / 360 kW. Maar helaas, er is een nieuwe strijder op het slagveld.

De Sennebogen Green Line 880. Met een operationeel gewicht van 150,000 tot 180,000 kg en een vermogen van 630 pk / 470 kW is deze machine een stuk groter. Maximum bereik (hoogte, met 14 meter compacte giek en 11,5 meter steel) is 26 meter bij een last van 16,1 ton.

Net zoals de Liebherr zijn er verschillende varianten mogelijk, waaronder rups onderstellen en een high-rise versie.

De grootste mobiele (dus met wielen) variatie is met de speciale MS181 onderwagen. Dit is in feite een onderwagen van een mobiele havenkraan met behoorlijke afmetingen: 10450 mm x 4216 mm x 2200 mm (lxbxh). De 4 stempels (elk op een hoek) hebben de afmetingen 4000 mm x 1000 mm. Ter vergelijking, de afmetingen van de onderwagen van de A 974 B zijn 9580 mm x 4087 mm x 2120 mm (lxbxh). Deze onderwagen heeft 16 wielen (4 assen met elk dubbellucht). Het exacte gewicht van deze variant staat er helaas niet bij.

Hierbij een afbeelding van de kraan in kwestie.

Afbeelding

Afbeelding afkomstig van: http://www.sennebogen-greenline.com

En de twee pagina's uit de brochure. Gekregen van een hele vriendelijke dame in de Sennebogen stand op de Bauma. (C) (C)

Hijsgrafiek;

Afbeelding

Transport afmetingen;

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Remko op zo 15 jul, 2007 10:31, 3 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Bart
Beheer van forum & site
Berichten: 18897
Lid geworden op: do 20 jan, 2005 11:43
Locatie: Heeten
Contacteer:

Bericht door Bart »

En dan is er ook nog de Sennebogen Green Line 880 EQ.
Met een motorvermogen van 354 kW, maximaal bereik van 33,0 m en een gewicht van 215,0 - 225,0 t. Deze machine werkt volgens het principe van een balans-kraan.

Afbeelding is afkomstig van www.sennebogen-greenline.com
Bijlagen
Bron: www.sennebogen-greenline.com
Bron: www.sennebogen-greenline.com
SENNE_880EQ.jpg (16.57 KiB) 5724 keer bekeken
Weet wat kan en niet mag op BMF.
Lees de Forumregels eens door.

Gebruikersavatar
Bart
Beheer van forum & site
Berichten: 18897
Lid geworden op: do 20 jan, 2005 11:43
Locatie: Heeten
Contacteer:

Bericht door Bart »

Bij deze nog een afbeelding van de Sennebogen Green Line 880 M, afkomstig van www.sennebogen-greenline.com.
Bijlagen
Bron: www.sennebogen-greenline.com
Bron: www.sennebogen-greenline.com
SENNE_880M.jpg (11.58 KiB) 5722 keer bekeken
Weet wat kan en niet mag op BMF.
Lees de Forumregels eens door.

Gebruikersavatar
R Teunisse
Starter
Berichten: 270
Lid geworden op: do 26 jan, 2006 22:13
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Bericht door R Teunisse »

Die 880EQ is echt een grote machine. Deze stond bij de fabriek in Straubing. Alleen was dit een green line die blauw gespoten was. Ballast van deze machine weegt alleen al 69 ton. En in Nederland zijn er div geintresseerden (Y)

Gebruikersavatar
ex455
Forumlid
Berichten: 3531
Lid geworden op: zo 24 apr, 2005 12:51
Locatie: oud-gastel

Bericht door ex455 »

Volgens mij is dit model toch al veel langer uit.Een jaar ofzo?

Gebruikersavatar
Remko
Forumlid
Berichten: 7774
Lid geworden op: zo 17 okt, 2004 14:27
Locatie: Houten

Bericht door Remko »

R Teunisse schreef:Die 880EQ is echt een grote machine. Deze stond bij de fabriek in Straubing. Alleen was dit een green line die blauw gespoten was. Ballast van deze machine weegt alleen al 69 ton. En in Nederland zijn er div geintresseerden (Y)
Daar heb ik in de Sennebogen folders en op de site wel foto's van gezien. Hele aparte kraan die EQ. Mooi, nee niet echt, maar het heeft wel wat, zo'n balans tegen gewicht.
ex455 schreef:Volgens mij is dit model toch al veel langer uit.Een jaar ofzo?
Zou heel goed kunnen, ik heb de folders meegekregen op de Bauma, en daar staat 'Neu' op. Dus ik heb geen idee hoe lang de machine er al is. Liebherr heeft op hun site trouwens nog wel bij de A 974 B staan dat het de grootste is... Heeft iemand al foto's van de operationele Sennebogen 880 M?

Gebruikersavatar
kleintje75
Forumlid
Berichten: 1629
Lid geworden op: do 15 feb, 2007 19:40
Locatie: doorwerth
Contacteer:

Bericht door kleintje75 »

Ik vind dat je deze machines niet kan vergelijken met een A/R 974, omdat ze met een ballans-systeem werken, E-crane werkt op hetzelfde principe. kijk maar hier, de grootste die ze hebben: http://www.ecrane-usa.com/products/uppe ... _2000.html

gr Alex

Gebruikersavatar
Remko
Forumlid
Berichten: 7774
Lid geworden op: zo 17 okt, 2004 14:27
Locatie: Houten

Bericht door Remko »

kleintje75 schreef:Ik vind dat je deze machines niet kan vergelijken met een A/R 974, omdat ze met een ballans-systeem werken, E-crane werkt op hetzelfde principe. kijk maar hier, de grootste die ze hebben: http://www.ecrane-usa.com/products/uppe ... _2000.html

gr Alex
Ik snap wat je bedoelt Alex, maar de machine in kwestie is de Sennebogen 880 M, het tweede plaatje. De eerste afbeelding is inderdaad een kraan met balanssysteem, de 880 EQ. Ik zal mijn openingspost aanpassen zodat daar ook de afbeelding van de 880 M staat. Deze werkt namelijk niet met een balanssysteem.

Gebruikersavatar
ex455
Forumlid
Berichten: 3531
Lid geworden op: zo 24 apr, 2005 12:51
Locatie: oud-gastel

Bericht door ex455 »

Wat maakt het uit of het een evenwichtskraan is of niet?Het gaat erover hoe snel je een bepaalt schip kan leeggooien.De Deijker heeft twee van die dingen om zeeboten te lossen maar die dingen zijn wel zo gruwlijk traag dat je ze toch sneller met een draadkraan lost.

Gebruikersavatar
kleinen
Starter
Berichten: 166
Lid geworden op: zo 29 jan, 2006 13:40
Locatie: St. Gillis Ws BE

Bericht door kleinen »

ex455 schreef:Wat maakt het uit of het een evenwichtskraan is of niet?Het gaat erover hoe snel je een bepaalt schip kan leeggooien.De Deijker heeft twee van die dingen om zeeboten te lossen maar die dingen zijn wel zo gruwlijk traag dat je ze toch sneller met een draadkraan lost.
machinisten zullen naar loon werken zeker :D :D :D

Plaats reactie

Terug naar “Sennebogen”