Ahlmann AZ 95

Post hier foto's, informatie, etc. van Ahlmann laadschoppen

Moderators: Wilco, Bart

Advertentie post before
Bas
Forumondersteuning
Berichten: 1424
Lid geworden op: wo 7 mar, 2007 21:17
Locatie: Barendrecht

Ahlmann AZ 95

Bericht door Bas »

Zojuist kwam ik op BouwmachineWeb Foto's tegen van de nieuwe Ahlmann AZ95 welke de AZ 85t gaat vervangen.

Nu vind ik het een mooi geslaagd ontwerp enkel de inhoud van de cabine heb ik mijn twijfels over. (ch)
Wat is het oordeel van de echte Ahlmann machinisten?

Hierbij nog een foto van de site geplukt;
Bijlagen
Ahlmann AZ95.jpg
Ahlmann AZ95.jpg (72.66 KiB) 6408 keer bekeken

Gebruikersavatar
Ruben91
Starter
Berichten: 44
Lid geworden op: zo 18 jan, 2009 17:49
Locatie: Genemuiden

Re: Ahlmann AZ 95

Bericht door Ruben91 »

Geen rare machine :) Denk alleen dat het zicht rondom wat minder is geworden ten opzichte van de az85t omdat (lijkt mij) er wat minder glas in de cabine zit. Verder is het vooral even wennen aan de kleur en vormen (Y)

ahlmann 85
Starter
Berichten: 121
Lid geworden op: za 30 dec, 2006 23:44
Locatie: hoorn

Re: Ahlmann AZ 95

Bericht door ahlmann 85 »

vind het model zo wel een beetje tegen vallen ( al zou je hem in het echt moeten zien ) zie trauwens ook dat de snelheid een beetje op gescroefd is naar 35 kmh dat is dan wel al weer positief ......... (Y) .hoop dat ze nu ook de ruitenwisser veranderd hebben wand dat zou een goede voorbode moeten zijn voor de az 150 e wand hier erger ik me mateloos aan !!

Gebruikersavatar
Ruben91
Starter
Berichten: 44
Lid geworden op: zo 18 jan, 2009 17:49
Locatie: Genemuiden

Re: Ahlmann AZ 95

Bericht door Ruben91 »

Ruitenwisser?

Bas
Forumondersteuning
Berichten: 1424
Lid geworden op: wo 7 mar, 2007 21:17
Locatie: Barendrecht

Re: Ahlmann AZ 95

Bericht door Bas »

Ik heb wel een vermoeden, voorheen zat de ruitenwisser bovenin de ruit verwerkt en nu is hij naar onderen verplaatst dus meer zicht vooruit.

ahlmann 85
Starter
Berichten: 121
Lid geworden op: za 30 dec, 2006 23:44
Locatie: hoorn

Re: Ahlmann AZ 95

Bericht door ahlmann 85 »

ja op de 150 E zit de ruitenwisser moter precies voor je gezichtveld waar door als het regent en de donkere dagen breken weer aan je als een wokkel door het raam kijkt en ik standaard altijd last van de rug heb met dit weer ......... wand het gedeelte waar je door heen kijkt als je over de weg rijd wist hij niet ...............kan je zeggen dan doe je je stoel toch lager maar dan zit je weer met je benen in de nek ....waar de loos en volgens ahlmann valt er ook niets aan te veranderen met een anger ruitewisser blad of zo

Gebruikersavatar
Ruben91
Starter
Berichten: 44
Lid geworden op: zo 18 jan, 2009 17:49
Locatie: Genemuiden

Re: Ahlmann AZ 95

Bericht door Ruben91 »

Tip van de week: Maak dat gedeelte is schoon met glasex en je zult zien dat de regen er gewoon afloopt en je dat stukje ook redelijk kunt gebruiken om doorheen te kijken! Ben zelf 1.95m en had bij de az14 die ik hiervoor had hetzelfde probleem. Maargoed zie dat het bij de az95 wel goed zit! Deze stond geloof ik ook in de BouwMatrieel krant. Mooie machine!

Gebruikersavatar
derk jan palm
Starter
Berichten: 792
Lid geworden op: zo 19 aug, 2007 18:36
Locatie: oene

Re: Ahlmann AZ 95

Bericht door derk jan palm »

Tip 2 van de week : Mijn collega heeft op de 150 een koplamp wisserblaadje aan de bovenkant er bij op geknutseld.
Krijg je ook weer extra zicht. (Y) (C)
we move mountains

ahlmann 85
Starter
Berichten: 121
Lid geworden op: za 30 dec, 2006 23:44
Locatie: hoorn

Re: Ahlmann AZ 95

Bericht door ahlmann 85 »

nou me ramen zijn altijd wel schoon wand ik kan er niet tegen om me werk niet te zien ....... en doe dat altijd al met glas sex ruiten wisser er bij was niet te doen volgens onze monteur op de zaak dus misscjien zou je een foto voor me kunnen plaatsen als je wild derk jan ..

Gebruikersavatar
derk jan palm
Starter
Berichten: 792
Lid geworden op: zo 19 aug, 2007 18:36
Locatie: oene

Re: Ahlmann AZ 95

Bericht door derk jan palm »

Ja is goed als ie weer bij me op het werk is ga ik dat regelen.
we move mountains

Plaats reactie

Terug naar “Ahlmann”