Ahlmann AZ 210
Advertentie post before
- Bart
- Beheer van forum & site
- Berichten: 18897
- Lid geworden op: do 20 jan, 2005 11:43
- Locatie: Heeten
- Contacteer:
Re: Ahlmann AZ 210
Daar hebben de heren het in wezen ook over: of deze overbodig is (door andere laadmethode) of niet.katodriver schreef:zullen wij het gewoon over deze az 210 hebben johan ik vind dat je een mooie foto serie gemaakt hebt van deze machine
Foto's zijn van 11 december 2008...
Weet wat kan en niet mag op BMF.
Lees de Forumregels eens door.
Lees de Forumregels eens door.
-
- Starter
- Berichten: 121
- Lid geworden op: za 30 dec, 2006 23:44
- Locatie: hoorn
Re: Ahlmann AZ 210
als ik er ook wat over mag zeggen ............ik rij elke dag op een ahlmann 150 e en heb bij mij vorige werk gever wel eens op een ahlmann 210 gezeten ,volgens mij is deze shovel oook meer bedoeld om mee te laden en verladen wand baan schuiven met deze machine gaat hem niet worden je hebt gewoon weg geen zicht en kan gewoon geen werk maken .......
- johanneuteboom
- Gewaardeerd lid, meer dan 10000 posts
- Berichten: 15951
- Lid geworden op: za 16 sep, 2006 19:25
- Locatie: Heemskerk
Re: Ahlmann AZ 210
Sjanzo, hoeveel zou er geinvesteerd moeten worden in de door jou voorgestelde werkwijze, zelf denk ik dat je het niet red met een half miljoen op een bulkvoorziening en allerlei transport bandjes, dan nog eens het onderhoud en een meer risicovolle bedrijfszekere werking. Het shovel-werk is relatief goedkoop en bedrijfszeker. Beladings formaliteiten incl. het wegen is nu allemaal aan een shovelmachinist, vogens mij kan dat niet veel goedkoper gebeuren.Sjanzo schreef:Dom werk, van boven uit de fabriek laten vallen en dan weer met een shovel opbeuren.
Als het mijn fabriek was, kwam er een hopper onder die trechter (idee aardappelstortbak) zodat je toch iets een buffer hebt, en een transportband die de opleggers vult. Investeringskosten lager dan een Ahlmann, onderhoudskosten een factor 10 lager, en bedrijfskosten (bediener, brandstof) ook een factor 10 lager, want man in de regelkamer van de fabriek kan dat losbandje voor opleggers laden, ook wel bedienen.
- Bijlagen
-
- P1050872 bmf.JPG (102.24 KiB) 3027 keer bekeken
- johanneuteboom
- Gewaardeerd lid, meer dan 10000 posts
- Berichten: 15951
- Lid geworden op: za 16 sep, 2006 19:25
- Locatie: Heemskerk
- johanneuteboom
- Gewaardeerd lid, meer dan 10000 posts
- Berichten: 15951
- Lid geworden op: za 16 sep, 2006 19:25
- Locatie: Heemskerk
- johanneuteboom
- Gewaardeerd lid, meer dan 10000 posts
- Berichten: 15951
- Lid geworden op: za 16 sep, 2006 19:25
- Locatie: Heemskerk
- johanneuteboom
- Gewaardeerd lid, meer dan 10000 posts
- Berichten: 15951
- Lid geworden op: za 16 sep, 2006 19:25
- Locatie: Heemskerk
Re: Ahlmann AZ 210
Oh best joh, als jij een Ahlmann bedrijfszeker en efficient noemt bij dit kuubswerk ga ik zowieso de discussie niet aan... Een Ahlmann is voor het poetswerk, als je kuubs wilt maken moet je een gewone kniklader nemen.
Re: Ahlmann AZ 210
Daar ben ik t niet helemaal mee eens,kijk maar eens hoe hij er voor staat niet recht en dan is die zwenk verdomd handig,met een normale knikshovel zou je daar een paar keer moeten stekenSjanzo schreef:Oh best joh, als jij een Ahlmann bedrijfszeker en efficient noemt bij dit kuubswerk ga ik zowieso de discussie niet aan... Een Ahlmann is voor het poetswerk, als je kuubs wilt maken moet je een gewone kniklader nemen.
En dan is tijd weer geld....... Maar iedereen zijn eigen keus,er zou wel een reden zijn waarom ze voor deze machine hebben gekozen
Altijd rustig blijven :)
Re: Ahlmann AZ 210
Waar het mij om gaat, is dat een zwenklader (ongeacht welk merk) machtig op z'n mieter krijgt in de overslag, je kunt bijna het hele machinegewicht op 1 wiel zetten. Een gewone kniklader biedt je minder bewegingsvrijheden, en daarmee minder mogelijkheden tot misbruik. Al die multifunctionele machines zoals de Mecalac, Gallmac enzovoort, zijn erg handig voor de multifunctionele inzet, maar als je ze echt aan het werk zet gaat het allemaal kapot. een maatje van me zat wel eens op een Mecalac, die flink aan de bak moest: met 7000 uur sprong de bovenwagen van de draaikrans en had hij speling en scheurtjes. Gewoon lekker tuinders en stratenmakerswerk met die machines doen, en het kuub-per-uur werk aan een shovel of kraan over laten.