Werklust WG 17 EZ

Plaats hier foto's, informatie etc. van alle Werklust laadschoppen.

Moderators: Wilco, Bart

Advertentie post before
Gebruikersavatar
debuurjongen
Starter
Berichten: 113
Lid geworden op: zo 5 okt, 2008 20:57
Locatie: Nijeveen

Re: Werklust WG 17 EZ

Bericht door debuurjongen »

Ik vind die nieuwe cabine wel erg "glazig".
Voor het zicht zal het wel goed zijn maar ik vind dat het net lijkt of je nu buiten zit, onder een zonnedakje.
"Zachte berm" is een waarschuwing, geen uitnodiging!

Gebruikersavatar
Mecalac-fan
Forumlid
Berichten: 4179
Lid geworden op: zo 7 jan, 2007 19:10
Locatie: Maurik

Re: Werklust WG 17 EZ

Bericht door Mecalac-fan »

debuurjongen schreef:Ik vind die nieuwe cabine wel erg "glazig".
Voor het zicht zal het wel goed zijn maar ik vind dat het net lijkt of je nu buiten zit, onder een zonnedakje.
Heb jij ook wel eens in een Volvo cabine gezeten ?? Dit lijkt identiek op een Volvo cabine en vooral het zicht naar buiten is (Y) (Y)

Gebruikersavatar
debuurjongen
Starter
Berichten: 113
Lid geworden op: zo 5 okt, 2008 20:57
Locatie: Nijeveen

Re: Werklust WG 17 EZ

Bericht door debuurjongen »

Zicht is belangrijker dan uiterlijk... en ik zeg ook niet dat ik hem minder mooi of juist mooier vind dan de volvo cabine. Ik gaf mijn mening over deze cabine. Misschien lijkt het op de foto's van gijsbertus ook wel erger omdat de cabinedeur ook open staat en de achtergrond een grijze damwandmuur is. Ik moet hem in het eggie maar eens zien.
"Zachte berm" is een waarschuwing, geen uitnodiging!

Gebruikersavatar
Volvo-driver
Starter
Berichten: 322
Lid geworden op: wo 17 dec, 2008 20:02
Locatie: Grafhorst
Contacteer:

Re: Werklust WG 17 EZ

Bericht door Volvo-driver »

Mecalac-fan schreef:
debuurjongen schreef:Ik vind die nieuwe cabine wel erg "glazig".
Voor het zicht zal het wel goed zijn maar ik vind dat het net lijkt of je nu buiten zit, onder een zonnedakje.
Heb jij ook wel eens in een Volvo cabine gezeten ?? Dit lijkt identiek op een Volvo cabine en vooral het zicht naar buiten is (Y) (Y)
Dat was mij ook al opgevallen, heel veel details konden ze wel zo rechtstreeks over genomen hebben....
Dit is met name goed te zien op de foto's die gemaakt zijn bij het afleveren van de WG17FZ aan de firma Fa. J. van Leeuwen. Deze foto's staan op de site van Werklust zelf.
Hou um tussen de lijntjes;)

Gebruikersavatar
service man
Gewaardeerd lid, meer dan 10000 posts
Berichten: 11829
Lid geworden op: wo 20 aug, 2008 15:54
Locatie: Heerde

Re: Werklust WG 17 EZ

Bericht door service man »

Volvo-driver schreef:
Mecalac-fan schreef:
debuurjongen schreef:Ik vind die nieuwe cabine wel erg "glazig".
Voor het zicht zal het wel goed zijn maar ik vind dat het net lijkt of je nu buiten zit, onder een zonnedakje.
Heb jij ook wel eens in een Volvo cabine gezeten ?? Dit lijkt identiek op een Volvo cabine en vooral het zicht naar buiten is (Y) (Y)
Dat was mij ook al opgevallen, heel veel details konden ze wel zo rechtstreeks over genomen hebben....
Dit is met name goed te zien op de foto's die gemaakt zijn bij het afleveren van de WG17FZ aan de firma Fa. J. van Leeuwen. Deze foto's staan op de site van Werklust zelf.
cabine is inderdaad een copie van volvo . in grote lijnen
is ons al eens gevraagt de shovel voor hem beschikbaar te stellen , hebben we niet gedaan konden hem op dat moment niet missen .
maar er was vast wel iemand die dat wel kon (ch)
Als u een goedkope monteur zoekt ? verder zoeken

Sjanzo
Starter
Berichten: 619
Lid geworden op: di 16 feb, 2010 20:47

Re: Werklust WG 17 EZ

Bericht door Sjanzo »

Volvo-driver schreef:Dat was mij ook al opgevallen, heel veel details konden ze wel zo rechtstreeks over genomen hebben....
Dit is met name goed te zien op de foto's die gemaakt zijn bij het afleveren van de WG17FZ aan de firma Fa. J. van Leeuwen. Deze foto's staan op de site van Werklust zelf.
Grappig is dat het andersom ook voorkomt: het concept van een achteroverscharnierende kunststof motorkap met een apart openklapbaar achterdeel, zoals Volvo op de G serie proto heeft, heeft Werklust al op de 35E sinds 2005 dus liep men bijna 6 jaar voor op Volvo: Echter de Werklust WG17EZ motorkap heeft Volvo al sinds midden jaren 80 en is dus eigenlijk een stap van 25 jaar terug in de tijd :D

Gebruikersavatar
Mecalac-fan
Forumlid
Berichten: 4179
Lid geworden op: zo 7 jan, 2007 19:10
Locatie: Maurik

Re: Werklust WG 17 EZ

Bericht door Mecalac-fan »

Sjanzo schreef:
Volvo-driver schreef:Dat was mij ook al opgevallen, heel veel details konden ze wel zo rechtstreeks over genomen hebben....
Dit is met name goed te zien op de foto's die gemaakt zijn bij het afleveren van de WG17FZ aan de firma Fa. J. van Leeuwen. Deze foto's staan op de site van Werklust zelf.
Grappig is dat het andersom ook voorkomt: het concept van een achteroverscharnierende kunststof motorkap met een apart openklapbaar achterdeel, zoals Volvo op de G serie proto heeft, heeft Werklust al op de 35E sinds 2005 dus liep men bijna 6 jaar voor op Volvo: Echter de Werklust WG17EZ motorkap heeft Volvo al sinds midden jaren 80 en is dus eigenlijk een stap van 25 jaar terug in de tijd :D

Maar bij de volvo kun je wel beter bij de motor als bij de E-serie van de werklust (C) En dit had de B-serie wel heel goed voor elkaar :mrgreen:

Sjanzo
Starter
Berichten: 619
Lid geworden op: di 16 feb, 2010 20:47

Re: Werklust WG 17 EZ

Bericht door Sjanzo »

Mecalac-fan schreef:Maar bij de volvo kun je wel beter bij de motor als bij de E-serie van de werklust (C) En dit had de B-serie wel heel goed voor elkaar :mrgreen:
Dat van de B serie kan ik snappen, want die had geen uitlaat en luchtfilter boven de motor gemonteerd. Maar bij zowel de E serie als de Volvo zitten er uitlaten e.d. boven de motor gemonteerd.. Ik snap niet wat volgens jou het verschil maakt, hoe bedoel je dat precies ?? :o

Gebruikersavatar
Mecalac-fan
Forumlid
Berichten: 4179
Lid geworden op: zo 7 jan, 2007 19:10
Locatie: Maurik

Re: Werklust WG 17 EZ

Bericht door Mecalac-fan »

Nou als je de kleppen wilt stellen moet de de hele uitlaat gesloopt worden want daar kun je gewoon niet bij.

Sjanzo
Starter
Berichten: 619
Lid geworden op: di 16 feb, 2010 20:47

Re: Werklust WG 17 EZ

Bericht door Sjanzo »

Mecalac-fan schreef:Nou als je de kleppen wilt stellen moet de de hele uitlaat gesloopt worden want daar kun je gewoon niet bij.
...dat probleem is op zich niet gerelateerd aan de soort motorkap, maar aan de constructie ERONDER, nietwaar ? (C)

Het luchtfilter op de 18D zat ook niet al te handig, je moest eerst de cabine kantelen met de handpomp, alvorens je het luchtfilter kon loshalen. :mrgreen:
Dat is op de 18E met John Deere motor inmiddels wel goed voor elkaar. (Y)

Plaats reactie

Terug naar “Werklust”