Werklust WG 45 F

Plaats hier foto's, informatie etc. van alle Werklust laadschoppen.

Moderators: Wilco, Bart

Advertentie post before
Gebruikersavatar
Daantje
Forumlid
Berichten: 1503
Lid geworden op: vr 20 mar, 2009 20:31

Werklust WG 45 F

Bericht door Daantje »

Hoelang moeten we nog wachten op de WG45F Gijs?

Sjanzo
Starter
Berichten: 619
Lid geworden op: di 16 feb, 2010 20:47

Re: Werklust WG 45 E

Bericht door Sjanzo »

Daantje schreef:Hoelang moeten we nog wachten op de WG45F Gijs?
Volgens de Werklust nieuwsbrief van December, is hij in de maak, en komt na de bouwvak uit... ben benieuwd :)

Gebruikersavatar
gijsbertus
Gewaardeerd lid, meer dan 10000 posts
Berichten: 37802
Lid geworden op: zo 29 jul, 2007 19:55
Locatie: Kesteren

Re: Werklust WG 45 E

Bericht door gijsbertus »

Daantje schreef:Hoelang moeten we nog wachten op de WG45F Gijs?
Zo er nu uitgaat zien wordt het naar de bouwvak.Zoals hier komt de nieuwe cabine op en het laadframe wordt net zo als die van de WG 18 en de WG 35/40.En de tank verhuist naar de onderkant van de machine.Maar ze hebben eerst nog wat andere prioriteiten. :)

Sjanzo
Starter
Berichten: 619
Lid geworden op: di 16 feb, 2010 20:47

Re: Werklust WG 45 F

Bericht door Sjanzo »

Harald P schreef:Ik ben zeer benieuwd naar die andere prioriteiten! :Y ;N
Haha, als je de Werklust nieuwsbrief leest, begint het met zwenklader en defensie prototype, en op de achterkant staat de WG45F.. ;)

Gebruikersavatar
gijsbertus
Gewaardeerd lid, meer dan 10000 posts
Berichten: 37802
Lid geworden op: zo 29 jul, 2007 19:55
Locatie: Kesteren

Re: Werklust WG 45 F

Bericht door gijsbertus »

De Zandhaas schreef:zal de eerste wel in altforst afgeleverd worden
Dan denk ik eerder in Dreumel. (C)

Gebruikersavatar
De Zandhaas
Forumlid
Berichten: 1984
Lid geworden op: do 31 mei, 2007 18:11
Locatie: Kampen

Re: Werklust WG 45 F

Bericht door De Zandhaas »

gijsbertus schreef:
De Zandhaas schreef:zal de eerste wel in altforst afgeleverd worden
Dan denk ik eerder in Dreumel. (C)
1-0 gijs ;) dreumel dus

Gebruikersavatar
Bart
Beheer van forum & site
Berichten: 18897
Lid geworden op: do 20 jan, 2005 11:43
Locatie: Heeten
Contacteer:

Re: Werklust WG 45 F

Bericht door Bart »

Eef bedankt voor de scan! Je kent de tekst van het artikel al behoorlijk goed uit jouw hoofd.
WG45F.jpg
WG45F.jpg (156.43 KiB) 4226 keer bekeken
Weet wat kan en niet mag op BMF.
Lees de Forumregels eens door.

Gebruikersavatar
Daantje
Forumlid
Berichten: 1503
Lid geworden op: vr 20 mar, 2009 20:31

Re: Werklust WG 45 F

Bericht door Daantje »

Dank je Bart ik ben niet zo handig met vergroten en verkleinen

Gebruikersavatar
Bart
Beheer van forum & site
Berichten: 18897
Lid geworden op: do 20 jan, 2005 11:43
Locatie: Heeten
Contacteer:

Re: Werklust WG 45 F

Bericht door Bart »

Misschien kan Sjanzo dit beantwoorden: gaat men in de toekomst ook over op SCR of koopt men DPS de nieuwe PowerTech IT4 motor in, zoals deze al op de Deere 744K wordt aangeboden?
Weet wat kan en niet mag op BMF.
Lees de Forumregels eens door.

Sjanzo
Starter
Berichten: 619
Lid geworden op: di 16 feb, 2010 20:47

Re: Werklust WG 45 F

Bericht door Sjanzo »

Bart schreef:Misschien kan Sjanzo dit beantwoorden: gaat men in de toekomst ook over op SCR of koopt men DPS de nieuwe PowerTech IT4 motor in, zoals deze al op de Deere 744K wordt aangeboden?
Okee dan, op verzoek van Bart (die het al langer in de smiezen had) kom ik "uit de kast" : :D :D Ik weet inderdaad meer van de ontwikkeling bij Werklust dan ik deed voorkomen. ;)

In de toekomst, voor TIER 4 final, zal volgens JD GEEN ENKELE fabrikant onder het gebruik van SCR -plus- een roetfilter, uit kunnen komen. Dit heeft te maken met het resultaat van de injectietiming: Ga je de brandstof vroeg inspuiten, ontstaat er een hoge verbrandingsdruk en -temperatuur, bij de hoge temperatuur ontstaan veel stikstofoxiden (NoX) Deze stikstofoxiden kun je dan weer neutraliseren door ureum in de uitlaatgassen te vernevelen, waardoor de NoX wordt afgebroken in stikstof (N2) en water (H2O)
De route van vroeg inspuiten om weinig roet uit te stoten en veel Nox, waarna je deze Nox afbreekt door ureum in je uitlaat te spuiten, wordt vooral gebruikt bij vrachtwagens.

De andere route is die door LAAT in te spuiten, waardoor er weinig Nox ontstaat, maar juist veel roet: Die moet je dan weer met een roetfilter gaan vangen en naverbranden. Dit kan alleen bij een temperatuur van minimaal 600 graden: Om dit bij licht werk te bereiken zal het systeem extra brandstof in het roetfilter spuiten om de naverbrandingstemperatuur hoog genoeg te krijgen.

Welke route je ook kiest, de motoren worden duurder en je moet extra vloeistof verbruiken om de milieunorm te halen.

Voor de TIER 4 final norm zegt John Deere, is het ONMOGELIJK met een van beide bovenstaand beschreven routes te halen: Je bent allebei nodig (dus zowel AdBlue inspuiten, als een roetfilter gebruiken) dus over 3 jaar hebben alle fabrikanten weer dezelfde technieken, hoewel je voor Tier 3B nog twee routes kunt nemen.

Omdat je over 3 jaar weer moet, maakt Werklust voorlopig gebruik van de flexregeling: Hierbij is het mogelijk om 20% van het aantal dat je in de afgelopen 5 jaar gebouwd hebt, in de markt te zetten terwijl de norm eigenlijk al ingegaan is: Of je mag 100 stuks bouwen in de vermogenscategorie 75-130Kw en 50 in de vermogenscategorie 130-560Kw.
Werklust maakt gebruik van die laatste regelingen, en is voornemens haar quotum van 50 WG35F en WG45F machines met TIER 3A motor in de markt te zetten om daarna gelijk over te gaan op TIER 4 final, en 100 WG17 en WG18 machines. Nu kunnen andere JD klanten het spits afbijten en proefkonijn zijn, waarna wij later aanhaken als het werkt.

Uiteraard speelt ook het concurrentie-oogpunt mee, dat de TIER 3A motor 40% goedkoper in aanschaf is, en ook lagere bedrijfskosten heeft...
Als de wetgever de kleinere fabrikant (en daarmee haar klanten) dit voordeel biedt, moet je er zeker gebruik van maken ;)

Plaats reactie

Terug naar “Werklust”