Werklust WG 20

Plaats hier foto's, informatie etc. van alle Werklust laadschoppen.

Moderators: Wilco, Bart

Advertentie post before
Gebruikersavatar
KeesdeHoop
Starter
Berichten: 201
Lid geworden op: di 4 aug, 2015 11:57

Re: Werklust WG 20

Bericht door KeesdeHoop »

Leuk om dit topic door te lezen.
Bart schreef: O&K L20 of L25 (cabine op voortrein)
Welke merken hadden dat nog meer zo rond 1983 / 1984 (schat ik zo)?

Ik kan me namelijk herinneren dat ik in een vorige carrière ooit bij zo'n machine ben wezen kijken. En er ook nog even mee gestoeid heb, voor proef.

We gingen toen voor een vervanger van een John Deere shovel, die ik in dit topic ook langs zag komen. Die nieuwe machine waar ik toen ben wezen kijken, met de cabine voorop, was wel een vreemde gewaarwording: je was namelijk de hele tijd je kont kwijt. Ik voelde me helemaal ontheemd, dat weet ik nog. Daar werd erg tegenop gezien voor het werken in de zandbaan en bij de stratenmaker. Die is het toen ook niet geworden. Na de John Deere werd uiteindelijk een nieuwe Werklust WG 18 besteld.

De voorloper van de bewuste John Deere (wat ook een fijne machine was om mee te werken destijds) was trouwens ooit zo'n Ford, zoals hier ook genoemd werd in dit topic.

Maar voor dat merk van die shovel die het destijds niet geworden is ... Ik heb hier al wat lopen rondsnuffelen (Faun Frisch ?? Zettelmeier), ik kan het me echt niet meer voor de geest halen. Op een avond ook een keer nog bij de betreffende importeur of een dealer wezen kijken. Als m'n geheugen me niet voor de gek houdt, ging de reis toen naar Zutphen (?) en een naam van die dealer/importeur daar zat 'ex' (?) ... 'impex' (?) in. Daar eindigde het volgens mij mee.
(Maar goed, ik moet een beetje voorzichtig zijn met wat m'n geheugen me soms voorschotelt, want in een ander topic dacht ik dat ik een machine ergens ooit langs de A12 had gezien, terwijl ik nu al een paar weken zit te graven of het misschien ook niet bij een steenfabriek, of zandwinning ofzo is geweest, die we vroeger allemaal hebben aangedaan)

Misschien dat er nu bij iemand een lichtje gaat branden ... Ben eigenlijk wel benieuwd wat voor shovel het precies was die het destijds dus nooit is geworden.

Gebruikersavatar
gijsbertus
Gewaardeerd lid, meer dan 10000 posts
Berichten: 37802
Lid geworden op: zo 29 jul, 2007 19:55
Locatie: Kesteren

Re: Werklust WG 20

Bericht door gijsbertus »

Volgens mij zou het misschien Liebherr of Hanomag kunnen wezen?Die hadden in die tijd zulke machines.Maar die kwamen niet uit Zutphen....Het zo misschien ook MF kunnen wezen die komt wel uit Zutphen.

Gebruikersavatar
KeesdeHoop
Starter
Berichten: 201
Lid geworden op: di 4 aug, 2015 11:57

Re: Werklust WG 20

Bericht door KeesdeHoop »

gijsbertus schreef:Het zo misschien ook MF kunnen wezen die komt wel uit Zutphen.
Ik denk dat je me op het juiste spoor hebt gezet, Gijsbertus. :leuk

Motrac en/of Brinkmann & Niemeijer aan de Pollaan in Zutphen.

MF / Hanomag, Dresser, IH Payloader, Komatsu, er waren er meerdere met cabine op het voorste deel van de kniklader. En in die periode rommelde het nogal met merken die samengingen, naamsveranderingen etc.
MF 55C 002.jpg
MF 55C 002.jpg (87.59 KiB) 2627 keer bekeken

Gebruikersavatar
Solexje
Starter
Berichten: 56
Lid geworden op: za 13 feb, 2010 19:04
Locatie: Dalfsen

Re: Werklust WG 20

Bericht door Solexje »

Ik zoek een peilstok voor een allisonbak van een werklust WG 20
Of heeft iemand hier de afmetingen van en eventueel een foto.
Wie geen fouten maakt,maakt meestal niets!

Plaats reactie

Terug naar “Werklust”