Volvo ABG 2820

Post hier alles over de Volvo wegenbouwmachines.

Moderator: Bart

Plaats reactie
Advertentie post before
Gebruikersavatar
Bart
Beheer van forum & site
Berichten: 18897
Lid geworden op: do 20 jan, 2005 11:43
Locatie: Heeten
Contacteer:

Volvo ABG 2820

Bericht door Bart »

Afgelopen dinsdag 4 november is de Volvo-lijn voor Road Construction geïntroduceerd bij Kuiken. Hier werd buiten een demo gegeven met de Volvo ABG 2820 asfaltafwerkmachine. Er was een vracht gebroken asfalt geregeld bij Soma College Harderwijk (waarvoor dank!) en de fabrieks-demonstrateurs trokken een asfaltbaan. Het gebroken asfalt werd gebracht met een mooie Volvo vrachtauto van Heitink Transport uit Oldebroek.

Vervolgens werd mij gevraagd om de baan te walsen. En ik ben geen wals machinist... nooit geweest ook..., maar ik heb wel respect voor de walsmachisten. Daar waar Bart een baan met knikkerputjes van maakte, walsen de échte walsmachinisten biljartlakens! (Y)
Bijlagen
Volvo_ABG2820_001.jpg
Volvo_ABG2820_001.jpg (125.22 KiB) 4738 keer bekeken
Volvo_ABG2820_002.jpg
Volvo_ABG2820_002.jpg (124.03 KiB) 4737 keer bekeken
Volvo_ABG2820_003.jpg
Volvo_ABG2820_003.jpg (129.55 KiB) 4738 keer bekeken
Volvo_ABG2820_004.jpg
Volvo_ABG2820_004.jpg (124.55 KiB) 4738 keer bekeken
Weet wat kan en niet mag op BMF.
Lees de Forumregels eens door.

Gebruikersavatar
Sleaze
Forumlid
Berichten: 5914
Lid geworden op: vr 3 mar, 2006 23:29
Locatie: Makkum
Contacteer:

Re: Volvo ABG 2820

Bericht door Sleaze »

Ik ben meer nieuwsgierig naar jouw walsresultaten :mrgreen:

Gebruikersavatar
JunkieXS
Starter
Berichten: 905
Lid geworden op: do 7 dec, 2006 21:18
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Volvo ABG 2820

Bericht door JunkieXS »

Bart schreef:Vervolgens werd mij gevraagd om de baan te walsen. En ik ben geen wals machinist... nooit geweest ook..., maar ik heb wel respect voor de walsmachisten. Daar waar Bart een baan met knikkerputjes van maakte, walsen de échte walsmachinisten biljartlakens! (Y)
Ziet er goed uit Bart, maar goed ieder zijn vak natuurlijk, jij bent waarschijnlijk weer goed in midgetgolf baantjes met hindernissen ;-) :mrgreen:
Zonder transport staat alles stil!
In memoriam Joop van Essen/De redder in nood 1948 -2013

Sjanzo
Starter
Berichten: 619
Lid geworden op: di 16 feb, 2010 20:47

Re: Volvo ABG 2820

Bericht door Sjanzo »

Bart schreef: Het gebroken asfalt werd gebracht met een mooie Volvo vrachtauto van Heitink Transport uit Oldebroek.
Hoezo "gebroken" asfalt ? ze speelden dus gewoon met koud freesasfalt ? Ik dacht al toen ik de fotos zag, het mag wat kosten, zo met die teer over de klinkers heen :D

sytzecat
Forumlid
Berichten: 5284
Lid geworden op: vr 30 dec, 2005 21:07
Locatie: Garyp
Contacteer:

Re: Volvo ABG 2820

Bericht door sytzecat »

Sjanzo schreef:
Bart schreef: Het gebroken asfalt werd gebracht met een mooie Volvo vrachtauto van Heitink Transport uit Oldebroek.
Hoezo "gebroken" asfalt ? ze speelden dus gewoon met koud freesasfalt ? Ik dacht al toen ik de fotos zag, het mag wat kosten, zo met die teer over de klinkers heen :D
Wat denken we van SOMA asfalt! Het Asfalt welke ze bij Kuiken hebben gebruikt kwam uit de opslagloods van de SOMA.
Perfect om mee te weken, vooral wanneer het weer opgeruimd moet worden.
Sytzecat

Gebruikersavatar
Bart
Beheer van forum & site
Berichten: 18897
Lid geworden op: do 20 jan, 2005 11:43
Locatie: Heeten
Contacteer:

Re: Volvo ABG 2820

Bericht door Bart »

sytzecat schreef:Perfect om mee te weken, vooral wanneer het weer opgeruimd moet worden.
Klopt, maar wel machinaal vegen met de rolbezem. Anders veeg je je rot op de klinkers.
Weet wat kan en niet mag op BMF.
Lees de Forumregels eens door.

Plaats reactie

Terug naar “Wegenbouwmachines”