Toepassing shuttle-buggy
Moderator: André
Advertentie post before
- Beginneling
- Forumlid
- Berichten: 1371
- Lid geworden op: za 26 jan, 2008 14:18
- Locatie: Volendam
Re: Paar asfalt foto's
En dan mag ik zelf ook.
- Bijlagen
-
- kws 036.jpg (77.4 KiB) 3762 keer bekeken
"Ken niet" bestaat niet.
Re: Paar asfalt foto's
2100 met brede balk
- Bijlagen
-
- DSC02384.jpg (172.45 KiB) 3639 keer bekeken
de ene reparatie is de grondslag van de andere
Re: Paar asfalt foto's
zicht vanuit de bestuurdersplek van de shuttle
- Bijlagen
-
- DSC02461.jpg (114.27 KiB) 3638 keer bekeken
de ene reparatie is de grondslag van de andere
- stevinmonteur
- Forumlid
- Berichten: 1062
- Lid geworden op: za 26 aug, 2006 21:46
- Locatie: nw vennep
Re: Paar asfalt foto's
die blauwe ? draadeinden van de wielbevestiging afgebroken, is rockwell, amerikaans, UNF, niet makkelijk te krijgen.
- Bijlagen
-
- 630-148.jpg (126.45 KiB) 3996 keer bekeken
Stevin blauw past bij jou
Re: Paar asfalt foto's
een klussie nabij beneden-leeuwen met de shuttel buggie van van gelder erbij
- Bijlagen
-
- DSCF1873-border.jpg (73.47 KiB) 3529 keer bekeken
Re: Paar asfalt foto's
met machine van geba verhuur ernaast
- Bijlagen
-
- DSCF1874-border.jpg (95.73 KiB) 3529 keer bekeken
- matthias-w.
- Forumlid
- Berichten: 6159
- Lid geworden op: vr 9 sep, 2005 12:49
- Locatie: 46395 Bocholt (Duitsland) Vakantie in Rockanje
Re: Paar asfalt foto's
Het voordeel van het shuttel is dat de vrachtwagen niet tegen de asfaltmachine duwt als hij achteruit rijd. Als de vrachtwagen altijd tegen de asfaltmachine knallen onstaan heuveltjes. Door de shuttel kunnen de asfaltmachines in eens door rijden zonder te stoppen (als ze stoppen maakt dat ook de vlakheid kapot, omdat de balk een betje na beneden zakt). Dus de vlaaktheid van de snelweg word door de shuttel verhoogt
groet Matze
groet Matze
Re: Paar asfalt foto's
Een shuttle is ook een buffer zodat dat de asfalteermachine een constante voeding krijgt. De vrachtwagen kiept zijn lading in de shuttle en kan weer gaan en vervolgens doet de shuttle deze lading weer gedoseerd verdelen in de asfalteermachine.
Hierdoor krijg je ook geen grote temperatuurverschillen achter de machine wat natuurlijk ook weer de kwaliteit bevorderd.
Ook is het zeer handig als je naar een eindlas (zoals viaduct) toewerkt je kan de precieze hoeveelheid benodigd asfalt in de machine draaien waardoor deze op het eind mooi leeg is en je geen grote bult asfalt op je werk hebt liggen.
Hierdoor krijg je ook geen grote temperatuurverschillen achter de machine wat natuurlijk ook weer de kwaliteit bevorderd.
Ook is het zeer handig als je naar een eindlas (zoals viaduct) toewerkt je kan de precieze hoeveelheid benodigd asfalt in de machine draaien waardoor deze op het eind mooi leeg is en je geen grote bult asfalt op je werk hebt liggen.
Bier, patat en Rock N Roll
Re: Paar asfalt foto's
Die bult houd je als je het goed wil doen toch wel, als je echt voor de vlakheid gaat trek je met een (bijna) volle balk over de las, dan heb je er nog een x aantal tonnen asfalt liggen welke weggeknepen o.i.d. moeten worden.Paul schreef: Ook is het zeer handig als je naar een eindlas (zoals viaduct) toewerkt je kan de precieze hoeveelheid benodigd asfalt in de machine draaien waardoor deze op het eind mooi leeg is en je geen grote bult asfalt op je werk hebt liggen.
Die shutlebuggy is er voornamelijk om de ontmenging tegen te gaan maar vooral om te zorgen dat een asfaltmachine niet meer hoeft te stoppen. Je hebt een grotere buffer voorraad waardoor gestuntel van chauffeurs of gewoon gebrek aan aanvoer kan worden opgevangen. Tegenwoordig worden er werken aanbesteed waarin in het bestek komt te staan dat iedere stopplek die gemaakt word €1500,- kosten o.i.d. Die stopplekken worden dan vermeden met een shuttle buggy.
Rustig aan.... En rap een beetje!
Re: Paar asfalt foto's
Na de vakantie, over enkele weken, gaan we met onze ploeg in de polder op de A23 met een shuttlebuggy draaien tussen de machine en transportmiddel.
Omdat deze deklaag zonder stopplekken moet worden aangebracht, en de kipautos (hoofdzakelijk trailers) een grote afstand achteruit moeten rijden zonder fatsoenlijke passeer mogelijkheden, weg is daar 4,5 mtr, en de bermen zijn daar goed voor vastgereden.nl, word de shuttlebuggy als voorraadbuffer gebruikt.
Ik hoop er mooie foto's te kunnen maken, dan zal ik ze proberen te plaatsen.
Omdat deze deklaag zonder stopplekken moet worden aangebracht, en de kipautos (hoofdzakelijk trailers) een grote afstand achteruit moeten rijden zonder fatsoenlijke passeer mogelijkheden, weg is daar 4,5 mtr, en de bermen zijn daar goed voor vastgereden.nl, word de shuttlebuggy als voorraadbuffer gebruikt.
Ik hoop er mooie foto's te kunnen maken, dan zal ik ze proberen te plaatsen.