Over kleef gesproken

Post hier de algemene zaken over wegenwerken, en de wegenbouwbedrijven.

Moderator: André

Advertentie post before
piktjetoe
Forumlid
Berichten: 1022
Lid geworden op: di 6 feb, 2007 20:48
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Over kleef gesproken

Bericht door piktjetoe »

We hebben weer een koud weekje achter ons liggen.
Zijn er nog collega's die problemen hebben gehad met de emulsie en/of het verwerken ervan.

Zelf heb ik geen problemen gehad, met Esha.

Gebruikersavatar
Wup
Starter
Berichten: 265
Lid geworden op: za 28 apr, 2007 15:41
Locatie: Bleskensgraaf
Contacteer:

Re: Over kleef gesproken

Bericht door Wup »

Geen last gehad, Klaas. Spoot als een nieuwe.. :)
Wel lekker blijven plakken he?

daf3600
Starter
Berichten: 749
Lid geworden op: ma 19 jan, 2009 22:42

Re: Over kleef gesproken

Bericht door daf3600 »

Leuke annekdote over kleefvaten:

Zo'n 6 jaar geleden had de KWS het asfaltonderhoud van de gemeente Kampen en Zwolle. We begonnen in Kampen, daar zorgde ik met de 6x6 voor de aan en afvoer van de hekken etc. Ook zorgde ik dat er voldoende brekerzand en kleefvaten op de uit te vullen wegen was.

Na verloop van tijd verschoof de klus naar Zwolle, en moest ik de hele santekraam naar de Herfterweg brengen, Daar zette ik de materialen in de berm, er zat ook een vat kleef tussen. Dit gebeurde op een vrijdagmiddag om een uur of vier.

Des maandags erop belde de uitvoerder mij op, met de vraag of ik een vat kleef was vergeten neer te zetten. Dat was ik dus niet. Even later belde hij weer dat ik met spoed naar de Rova in Amersfoort moest, omdat daar het vat kleef stond.
Wat was er nu gebeurt:

Iemand zag het vat kleef in de berm staan, (helemaal zwart zonder etiketten) en dacht dat er illegaal afval gedumpt was. De milieupolitie erbij, die waarschuwde de brandweer.
De brandweer gehuld in beschermende kleding, maakte het vat kleef open, en dacht dat het afval was van een XTC laboratorium.
De Rova erbij, en die hebben het vat met uiterste voorzichtigheid naar Amersfoort gebracht. Daar stond het bij het chemisch afval.

We hadden er natuurlijk goed schik om, maar zetten daarna wel altijd een schildje met de naam kws erop erbij.

piktjetoe
Forumlid
Berichten: 1022
Lid geworden op: di 6 feb, 2007 20:48
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Over kleef gesproken

Bericht door piktjetoe »

Prachtig verhaal daf3600, :D .

@wub, mooi om dat te horen (Y) .

Gebruikersavatar
Wup
Starter
Berichten: 265
Lid geworden op: za 28 apr, 2007 15:41
Locatie: Bleskensgraaf
Contacteer:

Re: Over kleef gesproken

Bericht door Wup »

Kijk dat zijn de verhalen die jaren in de keten verteld worden op een regenachtige dag. Bedankt voor het delen, erg leuk! :D
Wel lekker blijven plakken he?

piktjetoe
Forumlid
Berichten: 1022
Lid geworden op: di 6 feb, 2007 20:48
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Over kleef gesproken

Bericht door piktjetoe »

Even een beetje verse wind in dit topic blazen.

Ik heb deze zomer met kleef HK van EsHa gebruikt, en ben er zeer te spreken over.
Ondanks het een hardere kleef is (hardere bitumen erin) werkte het goed waar het voor is ontwikkeld.
Antiuitrijkleef.

Als de ondergrond goed schoon is (wat bij elke vorm van emulsie uiteraard van belang is) en de HK is eropaangebracht.
Dan word er minimaal uitgereden door de kippers en machine.
Slaat goed snel om, bij een temperatuur van 70 graden.

Helaas heb ik 1x een drama gehad, omdat ik niet op een juiste manier de sproeibalk en handlansslang had doorgespoeld.
Ik had het met luchtdruk leeggeblazen, iets waar de emulsie op reageert.
er vormen nestjes in de hoeken van de balk en slang aansluitingen.
En daarna geen problemen meer gehad.
Sinds deze week weer kleef C in m'n tank om door te stomen naar de winter :D

Tips van collega klevers ontvangen om white-spirit te gebruiken, of het systeem door de pomp leeg te zuigen.

Gebruikersavatar
Vetpot
Starter
Berichten: 951
Lid geworden op: di 12 jul, 2011 19:43
Locatie: Etten Leur

Re: Over kleef gesproken

Bericht door Vetpot »

Kleef jongens spreek er niet van, in mijn herinnering alleen maar drama.
Toen ik het voor het eerst ontmoete in 1969 denk ik, moest ik het in de winter onder het zand bewaren tegen de vorst, ik zat toen op de laadschop bij de asfaltinstalatie in Roosendaal.
Maar als er vraag naar was moest ik er een of meer vaten uit graven, en over het terein rollen om weer te mengen.
Het gevolg was dan dat er nog al eens een vat werd lek geprikt met de laadschopbak, kreeg weer op mijn flikker.
In de zomer als de vaten in de zon hadden gelegen, en er kwam en beun om een emmertje kleef, kreeg hij van mij een sleutel om het vat te openen, want door de opwarming stond er druk op het vat, en die gene die er bij stond was de lul en werd spontaan onder gespoten :D
Ook adviseerde ik nog wel eens om in een open emmer, een houten blok in te leggen, zodat de kleef er niet uit schommelde in de auto :?
Deze klanten kwamen meestal niet terug :D
Groetjes Rinus
Beter in een keer goed gedaan.

robiinnsijbom
Starter
Berichten: 284
Lid geworden op: ma 19 sep, 2011 18:10
Locatie: Emmen.

Re: Over kleef gesproken

Bericht door robiinnsijbom »

piktjetoe schreef:Even een beetje verse wind in dit topic blazen.

Ik heb deze zomer met kleef HK van EsHa gebruikt, en ben er zeer te spreken over.
Ondanks het een hardere kleef is (hardere bitumen erin) werkte het goed waar het voor is ontwikkeld.
Antiuitrijkleef.

Als de ondergrond goed schoon is (wat bij elke vorm van emulsie uiteraard van belang is) en de HK is eropaangebracht.
Dan word er minimaal uitgereden door de kippers en machine.
Slaat goed snel om, bij een temperatuur van 70 graden.

Helaas heb ik 1x een drama gehad, omdat ik niet op een juiste manier de sproeibalk en handlansslang had doorgespoeld.
Ik had het met luchtdruk leeggeblazen, iets waar de emulsie op reageert.
er vormen nestjes in de hoeken van de balk en slang aansluitingen.
En daarna geen problemen meer gehad.
Sinds deze week weer kleef C in m'n tank om door te stomen naar de winter :D

Tips van collega klevers ontvangen om white-spirit te gebruiken, of het systeem door de pomp leeg te zuigen.
Ze hadden ons dat per ongeluk gebracht. Alles vast zitten. Nieuwe pomp op de spuitauto. Ramp. Maja na wat bij stellen van de temperatuur wou het wel wat beter.
Super bennie.

AsfaltVerwerkingNoord

Gebruikersavatar
renetje
Forumlid
Berichten: 2253
Lid geworden op: vr 10 nov, 2006 21:35
Locatie: tuitjenhorny

Re: Over kleef gesproken

Bericht door renetje »

piktjetoe schreef:Even een beetje verse wind in dit topic blazen.

Ik heb deze zomer met kleef HK van EsHa gebruikt, en ben er zeer te spreken over.
Ondanks het een hardere kleef is (hardere bitumen erin) werkte het goed waar het voor is ontwikkeld.
Antiuitrijkleef.

Als de ondergrond goed schoon is (wat bij elke vorm van emulsie uiteraard van belang is) en de HK is eropaangebracht.
Dan word er minimaal uitgereden door de kippers en machine.
Slaat goed snel om, bij een temperatuur van 70 graden.

Helaas heb ik 1x een drama gehad, omdat ik niet op een juiste manier de sproeibalk en handlansslang had doorgespoeld.
Ik had het met luchtdruk leeggeblazen, iets waar de emulsie op reageert.
er vormen nestjes in de hoeken van de balk en slang aansluitingen.
En daarna geen problemen meer gehad.
Sinds deze week weer kleef C in m'n tank om door te stomen naar de winter :D

Tips van collega klevers ontvangen om white-spirit te gebruiken, of het systeem door de pomp leeg te zuigen.

ik wist niet dat de esha kleef nog beter kon klaas
de gewone kleef van esha vond ik al drie keer beter werken dan de anti uitrijkleef van die firma uit koudekerk
heb jou pomp het nu ook zwaarder met dit spul??
met de modius tt durf je amper bij de pomp te staan zulke rare klappen als die geeft :niet leuk
nou suc6 ermee
gr renetje

piktjetoe
Forumlid
Berichten: 1022
Lid geworden op: di 6 feb, 2007 20:48
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Over kleef gesproken

Bericht door piktjetoe »

Ik heb meteen, met advies van de spuiters van EsHa, de temperatuur naar 60 graden gebracht.

Het probleem van de pompen heb ik wel gehoord, maar bij ons niet meegemaakt.
Maar ook meegemaakt dat ze met kleef C de membramen klapten, word dan meteen geroepen de machinist of de kleef.
Maar kan ook slijtage of foute montage zijn.
Maar ook met Kleef moet je voorzichtig mee omgaan.
Ik heb inmiddels dus de Kleef C in gebruik, en mis de HK toch wel een beetje.

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”