Herinrichting Kamillehof - De Slinger te Houten

Plaats hier lokaties en/of foto's van actuele wegenwerken en alle uitgevoerde wegenwerken.

Moderator: André

Advertentie post before
Gebruikersavatar
Remko
Forumlid
Berichten: 7774
Lid geworden op: zo 17 okt, 2004 14:27
Locatie: Houten

Herinrichting Kamillehof - De Slinger te Houten

Bericht door Remko »

Met dit project zijn ze al een tijdje bezig, dus ik val er (jammer genoeg) een beetje midden in. Want hoewel het geen enorm project is, denk ik dat het toch wel interessant is om te volgen. Wat ik de komende weken dan ook zal doen.
Ze zijn hier begonnen, maar ik denk dat ze verderop in de wijk ook nog aan de gang gaan.

Het betreft de herinrichting van het Kamillehof / De Slinger in Houten. Hier is de oude bestrating verwijderd en het geheel opnieuw ingericht. Ik denk dat ze hier een zogenaamde 'fietsstraat' gaan aanleggen (zal het morgen nog eens navragen). Dit soort straten zijn erg populair in Houten. Het idee is eigenlijk vrij simpel. Om het fietsers gemakkelijker te maken (Houten was tenslotte fietsstad 2009) worden de reguliere klinkers verwijderd, en wordt er een rode asfaltstrook aangelegd. Gewoon een breed fietspad dus. Auto's zijn hier wel toegestaan, maar zijn "te gast". Fietsers hebben dus voorrang, en mogen in principe niet ingehaald worden.

Grootste aannemer voor dit project is de firma Hooijer Renkum BV. Zij zijn op verschillende plaatsen in Houten bezig met allerlei projecten. Straatwerk, bomensnoeiien enz.

Foto's van woensdag 31 maart.

Afbeelding

Op het werk wordt gebruik gemaakt van een klein type Laser-Grader van Graderverhuur Smand. Er staat ook nog een kleine wals van dit bedrijf. De grader is overigens uitgerust met Trimble apparatuur!! Mooie machine. Lijkt me echt ideaal voor dit soort werken.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Trimble kastje.

Afbeelding

Aan het werk.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hooijer heeft zelf een tractor met gronddumper en een Atlas 1404M in eigen huiskleuren ingezet. Er stond ook een Neuson mobiele kraan, maar deze kon ik vandaag niet ontdekken.
De grader egaliseert de ondergond, terwijl de Atlas de overtollige grond wegschept.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Remko
Forumlid
Berichten: 7774
Lid geworden op: zo 17 okt, 2004 14:27
Locatie: Houten

Re: Herinrichting Kamillehof - De Slinger te Houten

Bericht door Remko »

Foto's van vrijdag 2 april. Er was al geasfalteerd, dat heb ik helaas gemist.

Afbeelding

Maar de Neuson was wel terug, en werd gebruikt om de pre-fab drempel elementen te leggen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Losplaats. Eerst volledig geasfalteerd, vervolgens weer uitgesneden.

Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Remko
Forumlid
Berichten: 7774
Lid geworden op: zo 17 okt, 2004 14:27
Locatie: Houten

Re: Herinrichting Kamillehof - De Slinger te Houten

Bericht door Remko »

Vervolg.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En zo moet het er dan zo'n beetje uit komen te zien. Ziet er erg strak uit, en ik ben benieuwd of ze de rest ook op deze manier gaan aanpakken. Dat zal ik van de week eens gaan vragen.

Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
schuiver
Forumlid
Berichten: 3015
Lid geworden op: di 5 sep, 2006 18:22
Locatie: fryslan

Re: Herinrichting Kamillehof - De Slinger te Houten

Bericht door schuiver »

Mooie klus toch handig die Laser Grader, en ook een leuke reportage.

Gebruikersavatar
Kruitje
Starter
Berichten: 267
Lid geworden op: di 26 aug, 2008 11:47
Locatie: Opijnen

Re: Herinrichting Kamillehof - De Slinger te Houten

Bericht door Kruitje »

JA JA Gavin Veenstra kan wel schuiven met de laser grader.

Groeten Kruitje
Vertrouwen is goed, controle is beter

Gebruikersavatar
Remko
Forumlid
Berichten: 7774
Lid geworden op: zo 17 okt, 2004 14:27
Locatie: Houten

Re: Herinrichting Kamillehof - De Slinger te Houten

Bericht door Remko »

Vandaag weer even een kijkje genomen. Zoals ik al had gehoopt schuiven ze elke keer een stukje verder door de wijk. Een groot gedeelte van de oude klinkerweg is opengetrokken en de straatstenen zijn eruit gehaald. Op de plaats van de weg zelf is ook flink wat afgegraven voordat de nieuwe ondergrond voor het asfalt gestort wordt. Het is even behelpen voor fietsers en voetgangers (vooral vanwege de middelbare school die hier vlakbij zit) maar om het niet helemaal ontoegankelijk te maken zijn hardboard platen gelegd zodat er toch van een soort trottoir gebruik gemaakt kan worden.

Laden en afvoeren van de oude bestrating, Ginaf en Terex TW 150 van Hooijer.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Remko
Forumlid
Berichten: 7774
Lid geworden op: zo 17 okt, 2004 14:27
Locatie: Houten

Re: Herinrichting Kamillehof - De Slinger te Houten

Bericht door Remko »

De weg. Afgraving schat ik op zo'n 40 tot 50 cm onder het maaiveld.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De kleine Volvo rupsgraver is van Rens de Bruyn BV uit Lopik.

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Remko
Forumlid
Berichten: 7774
Lid geworden op: zo 17 okt, 2004 14:27
Locatie: Houten

Re: Herinrichting Kamillehof - De Slinger te Houten

Bericht door Remko »

Laatste gedeelte. Zo moet het er gaan uitzien. De stratenmakers hebben nog behoorlijk wat werk in het vooruitzicht. Overlag liggen nette stapels nieuwe klinkers voor het trottoir.
Ik vraag me alleen af of er nog een rode laag overheen komt. Vooral de talud profielen voor de drempels liggen ten opzichte van het zwarte asfalt relatief hoog. En met relatief bedoel ik zo'n 1 tot 2 cm. Dat lijkt niet veel, maar is toch niet erg fijn fietsen. Omdat er onder het asfalt een puinbaan ligt denk ik niet dat het heel veel zal gaan zetten. Maar wellicht dat anderen hier meer verstand van hebben. Ik zal morgen ook nog het e.e.a. aan informatie proberen los te peuteren over het project. Zowel bij de werkende mannen als bij de ambtenaren in het Gemeentehuis. :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De Neuson 6503 was ondertussen alweer bezig met een volgend gedeelte lostrekken. Prachtig mooi kraantje!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Remko
Forumlid
Berichten: 7774
Lid geworden op: zo 17 okt, 2004 14:27
Locatie: Houten

Re: Herinrichting Kamillehof - De Slinger te Houten

Bericht door Remko »

Vandaag weer enkele foto's van het project gemaakt. Ik ben ook bij het Gemeentehuis geweest, maar helaas konden ze hier geen informatie vinden over het project. Vreemd, want het is toch een behoorlijk project voor de bewoners... Maar goed. Ik zal het op een andere manier moeten proberen.



Voortgang werkzaamheden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De Neuson 6503.

Afbeelding

Afbeelding

En de Terex TW 150. Dit maal uitgerust met stenenklem.

In het topic over de Terex TW 150 zijn nog enkele andere foto's te vinden van de opbouw van deze machine voor dat deze werd afgeleverd.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

VH

Re: Herinrichting Kamillehof - De Slinger te Houten

Bericht door VH »

Het lijkt mij duidelijk dat er nog een dun (2 cm) deklaagje in rood over het zwarte asfalt heen wordt gedraaid. Mooie foto's trouwens. (Y)

Plaats reactie

Terug naar “Wegenwerken in uitvoering en uitgevoerde wegenwerken.”