Dijkverzwaring Oosterland op Schouwen-Duiveland
Moderator: André
Advertentie post before
Re: Dijkverzwaring Oosterland op Schouwen-Duiveland
gaan we weer:
cat 930 g, brengt de dieplepel met teenschotpalen,
als je goed kijkt, zie je dat we een stuk teenschot overgeslagen hebben.
niet voor niks, want als je nog beter kijkt, zie je dat het daar onderuitgeschoten is.(categorie hopjesvla)
dus uitkisten, slakken erin, en weer opknappen,
dit is trouwens het niewste speeltje van de firma jac goud uit waarde, vervangt de cat 320 b die er stond,
ondertussen heeft de 325d de eerste blokken erin staan:
slakkenaanvoer gaat gewoon verder,
en dan word het tijd om te vertrekken, de vloed komt eraan,
nog een paar plaatjes van de cat 325D van sinkegroep,
later meer!
cat 930 g, brengt de dieplepel met teenschotpalen,
als je goed kijkt, zie je dat we een stuk teenschot overgeslagen hebben.
niet voor niks, want als je nog beter kijkt, zie je dat het daar onderuitgeschoten is.(categorie hopjesvla)
dus uitkisten, slakken erin, en weer opknappen,
dit is trouwens het niewste speeltje van de firma jac goud uit waarde, vervangt de cat 320 b die er stond,
ondertussen heeft de 325d de eerste blokken erin staan:
slakkenaanvoer gaat gewoon verder,
en dan word het tijd om te vertrekken, de vloed komt eraan,
nog een paar plaatjes van de cat 325D van sinkegroep,
later meer!
-
- Starter
- Berichten: 250
- Lid geworden op: do 25 mar, 2010 19:59
Re: Dijkverzwaring Oosterland op Schouwen-Duiveland
is en blijft toch een prachtige kraan he!
Re: Dijkverzwaring Oosterland op Schouwen-Duiveland
nog wat plaatjes:
het randje naast de muralt-muur wordt gevuld met asfalt,(stab.) later komt hier een nieuwe toplaag op, die aansluit op het muurtje.
apart modelletje:
aanvoer blokken door joh. de groot,
profileren, 2 keer cat 325d,
mijn klusje; teenschotpalen zetten, samen met de liebherr van jac goud, die nog even de maatpalen wegdrukt,
schotten hangen,
het word prutterig, op de schotten,
ook loopt er nog een 50 Kv-er, opzoeken,
teenschotpalen drukken,(dit ben ik niet, vervanger, ik neem de foto"s
later meer!
het randje naast de muralt-muur wordt gevuld met asfalt,(stab.) later komt hier een nieuwe toplaag op, die aansluit op het muurtje.
apart modelletje:
aanvoer blokken door joh. de groot,
profileren, 2 keer cat 325d,
mijn klusje; teenschotpalen zetten, samen met de liebherr van jac goud, die nog even de maatpalen wegdrukt,
schotten hangen,
het word prutterig, op de schotten,
ook loopt er nog een 50 Kv-er, opzoeken,
teenschotpalen drukken,(dit ben ik niet, vervanger, ik neem de foto"s
later meer!
Laatst gewijzigd door LEON op di 29 jun, 2010 3:21, 1 keer totaal gewijzigd.
- hannes
- Forumlid
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: wo 26 aug, 2009 18:14
- Locatie: sluiskil
- Contacteer:
Re: Dijkverzwaring Oosterland op Schouwen-Duiveland
echt supermooie foto's van supermooi werk Leon
Re: Dijkverzwaring Oosterland op Schouwen-Duiveland
laatste weken ontbrak het me een beetje aan tijd, maar ik heb nog een zooitje plaatjes op de harde schijf.
nu we aan de vakantie bezig zijn(1 week gehad, nog 2 te gaan) zit ik weer wat ruimer in mn tijd.
huishoudelijke klusjes thuis een eind gedaan, en het is nog steeds weinig strandweer, dus we kruipen eens achter de pc.
de foto's is een beetje allegaartje, hier en daar en overal genomen.
gaan we:
na het inwassen van de blokken met split 4/32 mm., het overtollige er af spoelen.
zomaar een leuk plaatje.
even de pad natmaken, tegen het stuiven.
snachts was er een deel van het uitgekiste onderuit geschoten, even opknappen.
eerst het randje uitvullen met slakken, dan het doek erin rollen, en daarna de stenen op het doek draaien.
2 kranen met 1 zandknijper.
aanvoer breuksteen.
even voor de hand een proefsleufje trekken.
wat klopt er niet in dit plaatje?
dr brak wat af.....(zie close-up)
eerst de slang weer vastmaken, daarna de bak terug duwen.
en de liebherr spit gewoon maar verder in het schor, op gps, en op de schotten.
zomaar een leuk plaatje, de ene cat onder de andere door.
en dan is het donderdag, 21 juli, laatste werkdag voor de vakantie. alles gaat naar van der maas, oosterland, op depot.
rien met zn taxi zet alles over, en de cat 930 gaat ook met zn caravan op pad. pomp mee, want je moet toch kunnen douchen!
na de vakantie volgt er meer, maar zoals gezegd, nog twee weken te gaan.
gr, en een prettige vakantie iedereen,
leon
nu we aan de vakantie bezig zijn(1 week gehad, nog 2 te gaan) zit ik weer wat ruimer in mn tijd.
huishoudelijke klusjes thuis een eind gedaan, en het is nog steeds weinig strandweer, dus we kruipen eens achter de pc.
de foto's is een beetje allegaartje, hier en daar en overal genomen.
gaan we:
na het inwassen van de blokken met split 4/32 mm., het overtollige er af spoelen.
zomaar een leuk plaatje.
even de pad natmaken, tegen het stuiven.
snachts was er een deel van het uitgekiste onderuit geschoten, even opknappen.
eerst het randje uitvullen met slakken, dan het doek erin rollen, en daarna de stenen op het doek draaien.
2 kranen met 1 zandknijper.
aanvoer breuksteen.
even voor de hand een proefsleufje trekken.
wat klopt er niet in dit plaatje?
dr brak wat af.....(zie close-up)
eerst de slang weer vastmaken, daarna de bak terug duwen.
en de liebherr spit gewoon maar verder in het schor, op gps, en op de schotten.
zomaar een leuk plaatje, de ene cat onder de andere door.
en dan is het donderdag, 21 juli, laatste werkdag voor de vakantie. alles gaat naar van der maas, oosterland, op depot.
rien met zn taxi zet alles over, en de cat 930 gaat ook met zn caravan op pad. pomp mee, want je moet toch kunnen douchen!
na de vakantie volgt er meer, maar zoals gezegd, nog twee weken te gaan.
gr, en een prettige vakantie iedereen,
leon
- william brooymans
- Forumlid
- Berichten: 3730
- Lid geworden op: di 3 mei, 2005 19:22
- Locatie: Nieuw-vossemeer
Re: Dijkverzwaring Oosterland op Schouwen-Duiveland
Kijk dat is nu de rede dat zo'n kipperknobbel met amateuristische borging DIRECT verboden zou moeten worden. nu ging die kar alleen recht omhoog, maar er zijn er genoeg die omhoog komen en dan met de dissel de Cabine in duiken. En dat had toch wel heel vaak een dodelijke afloop.
- [5th]patrick
- Forumlid
- Berichten: 1227
- Lid geworden op: wo 6 dec, 2006 20:11
- Locatie: Vreeland zuid
- debuurjongen
- Starter
- Berichten: 113
- Lid geworden op: zo 5 okt, 2008 20:57
- Locatie: Nijeveen
Re: Dijkverzwaring Oosterland op Schouwen-Duiveland
Daarin heb je helemaal gelijk. Maar wat ik mij afvraag is waarom de klep nog dicht is terwijl de kipper al gekiept is?william brooymans schreef:Kijk dat is nu de rede dat zo'n kipperknobbel met amateuristische borging DIRECT verboden zou moeten worden. nu ging die kar alleen recht omhoog, maar er zijn er genoeg die omhoog komen en dan met de dissel de Cabine in duiken. En dat had toch wel heel vaak een dodelijke afloop.
"Zachte berm" is een waarschuwing, geen uitnodiging!
- william brooymans
- Forumlid
- Berichten: 3730
- Lid geworden op: di 3 mei, 2005 19:22
- Locatie: Nieuw-vossemeer
Re: Dijkverzwaring Oosterland op Schouwen-Duiveland
De klep staat een stukje open. Word meestal gedaan om gespreid te kiepen (werkt ook goed heb je minder hopen en de laadschop/kraan is sneller met vlakken). nadeel is wel dat er een hoop druk op de klep komt en automatisch druk op de borging van de knobbel. Geen probleem bij een normale trekhaak maar knobbels willen wel eens breken (zoals te zien op de foto).
Re: Dijkverzwaring Oosterland op Schouwen-Duiveland
william heeft helemaal gelijk, de trekkers zijn gebroken puin aan het kiepen.
dit als fundatie voor de werkweg van open steenasfalt.
deze word 3 mtr breed, bij 20 cm dik. daarover nog een pelletje grond van 5 cm., en inzaaien zodat het weer gewoon groen word.
de blokken, waar langs die komt te liggen zijn 45 cm hoog, dus moet er zo'n 20 cm gebroken puin komen, bij 3.25 mtr breed(verdicht) daarom worden de vrachten door de trekkers "uitgetrokken".
de pad komt trouwens onder 4% te liggen(zeewaarts), dus 12 cm schot.
gr,
leon
dit als fundatie voor de werkweg van open steenasfalt.
deze word 3 mtr breed, bij 20 cm dik. daarover nog een pelletje grond van 5 cm., en inzaaien zodat het weer gewoon groen word.
de blokken, waar langs die komt te liggen zijn 45 cm hoog, dus moet er zo'n 20 cm gebroken puin komen, bij 3.25 mtr breed(verdicht) daarom worden de vrachten door de trekkers "uitgetrokken".
de pad komt trouwens onder 4% te liggen(zeewaarts), dus 12 cm schot.
gr,
leon