Waterwerken bij de Fonejachtbrug te Garyp

Post hier de algemene zaken over waterwerken, en de waterbouwbedrijven.

Moderator: André

Advertentie post before
Gebruikersavatar
jwkloosterman
Starter
Berichten: 308
Lid geworden op: ma 24 okt, 2005 16:58
Locatie: bergum

waterwerken bij de fonejachtbrug te garijp

Bericht door jwkloosterman »

toch maar een paar van de liebherr er bij zetten
Bijlagen
DSC00541 (Medium).JPG
DSC00541 (Medium).JPG (66.39 KiB) 4772 keer bekeken

Gebruikersavatar
jwkloosterman
Starter
Berichten: 308
Lid geworden op: ma 24 okt, 2005 16:58
Locatie: bergum

waterwerken bij de fonejachtbrug te garijp

Bericht door jwkloosterman »

nog eentje
Bijlagen
DSC00543 (Medium).JPG
DSC00543 (Medium).JPG (73.77 KiB) 4769 keer bekeken

Gebruikersavatar
jwkloosterman
Starter
Berichten: 308
Lid geworden op: ma 24 okt, 2005 16:58
Locatie: bergum

waterwerken bij de fonejachtbrug te garijp

Bericht door jwkloosterman »

nou hier de laatste dan maar.

groetjes jaap kloosterman
Bijlagen
DSC00545 (Medium).JPG
DSC00545 (Medium).JPG (54.13 KiB) 4765 keer bekeken

sytzecat
Forumlid
Berichten: 5284
Lid geworden op: vr 30 dec, 2005 21:07
Locatie: Garyp
Contacteer:

Bericht door sytzecat »

Ze gaan de vaargeul daar wel erg diep uitbaggeren, de lepelsteel telood -naar beneden tot aan het draaipunt van de monoblok in het water.

Ergens half op de giek staat een maat van 6 meter hij gaat veel dieper.
in de vaargeul gaat een best gat worden, dus dat wordt lekker duiken van de nieuwe hoge brug (12m boven water)

Groetjes,
Sytzect

Gebruikersavatar
HvanBrest
Forumlid
Berichten: 1899
Lid geworden op: do 9 mar, 2006 21:42
Locatie: Heemskerk

Bericht door HvanBrest »

sytzecat schreef:Foto 4 Anjo Van der Woude
Mooie foto's bij elkaar Sytse,maar ik vraag me nog steeds af wat die hele stelage achter op die kranen voor functie heeft? Zou je ons dat uit kunnen leggen of ben ik een beetje dom?
Twee voor de prijs van een!

sytzecat
Forumlid
Berichten: 5284
Lid geworden op: vr 30 dec, 2005 21:07
Locatie: Garyp
Contacteer:

Bericht door sytzecat »

Hallo Hans,

De stelage achter op de kraan, waar is dat voor,

Ik kan hier in heel kort zijn Hans, Boven op dezerekken zitten namelijk de antennes en schotels voor de ontvangst van de satelieten.

Deze machines welke op de kanalen en meren liggen baggeren kunnen zo via hun beeldscherm in de cabine de juiste positie vinden waar zij moeten baggeren. Het grote voordeel Hans, als er een schip ddor de vaargeul komt varen dan zal het baggerponton naar de kant moeten gaan, als deze van zijn positie af gaat moet hij ook op de zelfde positie terug gaan leggen om geen dammen onder water te laten zitten.
Maar in het grondwerk wordt deze techniek ook gebruikt en kan dan ook driedemensionaal werken, dit houd in een juiste positie en een juiste hoogte van de bak van de machine, voor het baggeren van groot belang dat je niet te diep gaat baggeren of dat je teweinig gaat weghalen, komt Geo Plus dan voor het opnemen van de dwars profielen, en het is niet goed dan moet je weer terug om bij te baggeren. Nu met deze nieuwe besturing volgens een programma ingelezen in de computer in de kraan kan de mahinist de juiste positie bepalen en kan hij onderwater op een halve cm nauwkeurig werken. tegenwoordig wordt er heelveel gebruikgemaakt van deze systeemen. O.a. Top-Con is een grote leverancier en fabrikant van deze instalaties. Er is op dit forum ook een topic waar over de ervaringen met deze aparatuur wordt gediscuseerd.

Hier is de topic waar er meer ver wordt verteld,
viewtopic.php?t=1370

Ik hoop Hans dat je zo een kleinbeetje op de hoogte gebracht bent,
van de nieuwe techniek, ook in Harderwijk is een Åkerman EC200 graafmachine waar deze spulletjes ook opgezet kan worden als het gebruikt moet worden zet men eerst de ontvangst schotels er weer op en de computer weer in de machine.

Groetjes,
Sytzecat

Gebruikersavatar
HvanBrest
Forumlid
Berichten: 1899
Lid geworden op: do 9 mar, 2006 21:42
Locatie: Heemskerk

Bericht door HvanBrest »

sytzecat schreef:Hallo Hans,

De stelage achter op de kraan, waar is dat voor,

Ik kan hier in heel kort zijn Hans, Boven op dezerekken zitten namelijk de antennes en schotels voor de ontvangst van de satelieten.....
Wel Sytse, dit is nu een antwoord waar ik wat aan heb!Kijk als je zelf in dit werk zit dan is alles even duidelijk voor je. Maar ik zit op een hijskraan en ja daar zitten weer andere meters op. Wat mij intereseert is het werk van een ander, daar kan je alleen maar van leren. Ik heb de Liebherr van Paans vorig jaar nog zien liggen bij de sluizen van IJmuiden en toen vielen die antennes meteen op. (prachtige machine trouwens)maar er was niemand om er wat over te vragen dus zodoende. in iedergeval bedankt voor het antwoord.
Twee voor de prijs van een!

Gebruikersavatar
lytse man
Forumlid
Berichten: 1374
Lid geworden op: zo 2 okt, 2005 11:31
Locatie: Friesland

Bericht door lytse man »

ik vraag me af waarom die liebherr 974 z'n aparte cabine heeft. of heeft dit geen functie verder?
boertje van het friese land

Gebruikersavatar
Wilco
Beheer van forum & site
Berichten: 5373
Lid geworden op: za 16 okt, 2004 22:10
Locatie: Brakel
Contacteer:

Bericht door Wilco »

lytse man schreef:ik vraag me af waarom die liebherr 974 z'n aparte cabine heeft. of heeft dit geen functie verder?
Ook weer voor het graafsysteem, kan hij al zijn beeldschermen beter kwijt. En je hebt natuurlijk een hoop meer zicht.

Gebruikersavatar
lytse man
Forumlid
Berichten: 1374
Lid geworden op: zo 2 okt, 2005 11:31
Locatie: Friesland

Bericht door lytse man »

tja ik had wel zoiets verwacht maar ja ik wist het niet dus even vragen en er zijn hier altijd experts die wel weten hoe het zit.

bedankt voor de info Wilco
boertje van het friese land

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”