Aanleg nieuw NS Station te Heerlen
Moderator: André
Advertentie post before
- Ronald82x
- Forumlid
- Berichten: 9520
- Lid geworden op: ma 23 nov, 2009 3:41
- Locatie: Landgraaf (Zuid Limburg.)
Re: Aanleg Nieuwe NS Station Heerlen
En alsof ie me gehoord heeft doet ie het ook nog.
HARDCORE A WAY OF LIFE !!!
- Ronald82x
- Forumlid
- Berichten: 9520
- Lid geworden op: ma 23 nov, 2009 3:41
- Locatie: Landgraaf (Zuid Limburg.)
Re: Aanleg Nieuwe NS Station Heerlen.
Als laatste nog 3 overzichts fotos van de bouwkuip...
HARDCORE A WAY OF LIFE !!!
- Ronald82x
- Forumlid
- Berichten: 9520
- Lid geworden op: ma 23 nov, 2009 3:41
- Locatie: Landgraaf (Zuid Limburg.)
Re: Aanleg Nieuwe NS Station Heerlen.
En tot slot de rechter kant van de bouwkuip...
Mvg,
Ronald.
zo dat waren de fotos uit de eerste serie, zoals gezegd in de toekomst meer fotos van de vorderingen van de bouw. Mvg,
Ronald.
HARDCORE A WAY OF LIFE !!!
- Roger van Nispen
- Forumlid
- Berichten: 6842
- Lid geworden op: zo 17 okt, 2004 15:49
- Locatie: Geleen
- Contacteer:
Re: Aanleg nieuw NS Station te Heerlen
Het zijn geen twee Hitachi's van Martens. Alleen de 500 is een Hitachi, de 320 is een Hyundai Robex 320 LC-7A.
De machine van Timmermans, is een verankeringsmachine. Hiermee boren ze gaten in de damwanden, waarin staalkabels komen te zitten. Deze verankeren ze met grout. Daarna worden de damwanden afgespannen op deze staalkabels en zitten deze dus "vast" aan de grond.
De machine van Timmermans, is een verankeringsmachine. Hiermee boren ze gaten in de damwanden, waarin staalkabels komen te zitten. Deze verankeren ze met grout. Daarna worden de damwanden afgespannen op deze staalkabels en zitten deze dus "vast" aan de grond.
- Peter_S
- Forumlid
- Berichten: 8005
- Lid geworden op: zo 21 dec, 2008 11:40
- Locatie: Remmerden (gemeente Rhenen)
Re: Aanleg nieuw NS Station te Heerlen
Bijna goed Roger! Het is inderdaad een verankerings machine om groutankers te boren. Nadat er met een snijbrander een gat is gemaakt boort/duwt deze veranderingsmachine een buis schuin de grond in waarin, nadat de juiste diepte is bereikt, een budel wapeningsstaal danwel een dikke wapeningsstaaf wordt geplaatst. Tijdens het terugtrekken van de boorbuis wordt er onder druk een groutmengsel, water met cement, geïnjecteerd dat zich zich mengt met de aanwezige grond rondom de ankerdraden/stangen. Na het uitharden van het zand/water/cement mengsel wordt het groutanker onder spanning gebracht waardoor de damwand op zijn plek wordt gehouden. afhankelijk van de diepte van de bouwkuip kunnen er op deze manier meerdere lagen groutankers worden geplaatst.The-Cat-Man schreef:Het zijn geen twee Hitachi's van Martens. Alleen de 500 is een Hitachi, de 320 is een Hyundai Robex 320 LC-7A.
De machine van Timmermans, is een verankeringsmachine. Hiermee boren ze gaten in de damwanden, waarin staalkabels komen te zitten. Deze verankeren ze met grout. Daarna worden de damwanden afgespannen op deze staalkabels en zitten deze dus "vast" aan de grond.
T.z.t. als ik zover ben dat ik een werkreportage ga maken over de aanleg van de spoortunnel in Best zal ik jullie uitgebreid uit de doeken doen hoe een groutanker wordt gemaakt.
Met vriendelijke groet Peter Schoeber uit Remmerden
- geertyke
- Forumlid
- Berichten: 7867
- Lid geworden op: zo 24 okt, 2004 11:01
- Locatie: Leeuwarden
- Contacteer:
Re: Aanleg nieuw NS Station te Heerlen
Wat is dan nu het verschil met wat roger zegt Het is zeker niet zo dat altijd boorbuis wordt teruggetrokken. Meeste groutankers blijven gewoon in de grond zitten en zijn hol die tijdens aanbrengen al met grout worden geinjecteerd. Dus al tijdens boren. Injecteren gebeurd al tijdens inbrengen. Dit omdat de kop op elke diepte de grond om het anker vermengd met grout. Grout = mengsel van cement en water met eventueel toevoegmiddelen.
- Ronald82x
- Forumlid
- Berichten: 9520
- Lid geworden op: ma 23 nov, 2009 3:41
- Locatie: Landgraaf (Zuid Limburg.)
Re: Aanleg nieuw NS Station te Heerlen
Bedankt voor de toegevoegde informatie over de verankerings machine , weer wat geleerd. Heb mijn stomme foutje meteen even hersteld. Hyundai Robex 320 LC-7A
Bedankt mannen.
Mvg,
Ronald.
Bedankt mannen.
Mvg,
Ronald.
HARDCORE A WAY OF LIFE !!!