Project tunnel Harderwijk

Post hier de algemene zaken over grondwerken, en de grondverzetbedrijven.

Moderator: André

Advertentie post before
Joost91
Starter
Berichten: 92
Lid geworden op: di 10 mar, 2015 9:39

Project tunnel Harderwijk

Bericht door Joost91 »

In Harderwijk zijn ze enkele weken geleden begonnen met het aanleggen van een nieuwe tunnel,onder het station door:

Afbeelding

De rode lijn boven in de foto is zoals de weg nu (ongeveer :D ) loopt. Dit is met name erg nadelig voor de ambulances. Als zij vanaf de snelweg naar het St. Jansdal Ziekenhuis moeten, is rijden via die weg, de snelste manier. Helaas gebeurt het zeer regelmatig dat de ambulances met gillende sirenes voor de spoorbomen staan te wachten...
Rechts onderin zie je huizen staan (rechts van de toekomstige fietsenstalling), in het appartementencomplex woont mijn vriendin. Ik ben daar natuurlijk zeer regelmatig ;E , dus zal, als er interesse is, hier wat foto's posten. Zullen weinig actiefoto's zijn helaas. Zal vandaag of morgen als eerste de 'voor'-foto's posten.

Ze zijn nu gestart met het bouwrijp maken van de stationsomgeving, aan de kant van het Jan van Nassaupark (onthoud die naam, komt nog vaker terug ;) ). Is aan de kant waar mijn vriendin woont). In dit voorjaar starten de werkzaamheden voor de ondertunneling van de spoorwegovergang . Ze verwachten dat die fiets- en voetgangerstunnel in het najaar klaar is. Deze lente volgt bij het NS-Station ook de inrichting van het bouwterrein voor aannemer Reef/Strukton. Bij de sporen moeten kabels en leidingen weggehaald en verlegd worden. In verband met de tunnelbouw is het nodig dat een klein deel van de perronoverkapping verdwijnt. Is dat eenmaal gebeurd dan kunnen eind juli aan de zuidzijde de op locatie gemaakte spoordekken, dus het dak van de onderdoorgang,geplaatst worden. Het daadwerkelijke graafwerk voor de tunnel start al in mei, allereerst aan de zuidzijde. Pas in de laatste fase, eind 2015, of begin 2016 gaat de aannemer aan de noordzijde aan de slag. Het busverkeer kan tot die tijd dus gewoon doorgang vinden en we kunnen de bestaande fietsstallingen zolang mogelijk handhaven. Dit is dus een heel goed voorbeeld van het inperken van de hinder bij het station. Gedurende 2015 vinden vrijwel alle bouwactiviteiten alleen plaats aan de zijde van het Jan van Nassaupark.
(Tekst gekopieerd uit deze nieuwsbrief.

Joost91
Starter
Berichten: 92
Lid geworden op: di 10 mar, 2015 9:39

Re: Project tunnel Harderwijk

Bericht door Joost91 »

Links boven de eerste zwarte auto in het rijtje (SEAT) zie je tussen de bomen door het station.
AfbeeldingIMG_7575.jpg by Joost van der Maten, on Flickr

Joost91
Starter
Berichten: 92
Lid geworden op: di 10 mar, 2015 9:39

Re: Project tunnel Harderwijk

Bericht door Joost91 »

AfbeeldingIMG_7576.jpg by Joost van der Maten, on Flickr
Als ik over een jaar weer kijk, verwacht ik dat ik nu recht in de tunnelbuis kijk. Op deze plek ongeveer zal hij onder het station doorgaan.

Joost91
Starter
Berichten: 92
Lid geworden op: di 10 mar, 2015 9:39

Re: Project tunnel Harderwijk

Bericht door Joost91 »

AfbeeldingIMG_7577.jpg by Joost van der Maten, on Flickr
Een blick naar rechts, daar zal de weg vandaan komen. Vlak voor de huizen loopt de weg nu.

Joost91
Starter
Berichten: 92
Lid geworden op: di 10 mar, 2015 9:39

Re: Project tunnel Harderwijk

Bericht door Joost91 »

AfbeeldingIMG_7580.jpg by Joost van der Maten, on Flickr
Nu sta ik zeg maar bij de lantaarnpaal die je op de vorige foto rechts in beeld zag en kijk ik 'terug'.

Joost91
Starter
Berichten: 92
Lid geworden op: di 10 mar, 2015 9:39

Re: Project tunnel Harderwijk

Bericht door Joost91 »

AfbeeldingIMG_7582.jpg by Joost van der Maten, on Flickr
Zelfde plek, maar nu recht naar voren. Grappig, gisteren zag ik die zwarte buis (meetpunt voor grondwater) ook staan, maar dacht dat ze die kort daarvoor hadden geplaatst. Maar die stond er dus al even. :D

Joost91
Starter
Berichten: 92
Lid geworden op: di 10 mar, 2015 9:39

Re: Project tunnel Harderwijk

Bericht door Joost91 »

AfbeeldingIMG_7583.jpg by Joost van der Maten, on Flickr
De Oranjelaan. Nu kijken we richting de spoorwegovergang, min of meer achter m'n rug ligt (± 1 km verderop) de snelweg.

Joost91
Starter
Berichten: 92
Lid geworden op: di 10 mar, 2015 9:39

Re: Project tunnel Harderwijk

Bericht door Joost91 »

AfbeeldingIMG_7584.jpg by Joost van der Maten, on Flickr
Nu sta ik met m'n rug naar de tunnel. Geen idee wat er met deze huizen en dit restaurant gaat gebeuren, maar kan goed dat deze plat gaan. Geen idee...

Joost91
Starter
Berichten: 92
Lid geworden op: di 10 mar, 2015 9:39

Re: Project tunnel Harderwijk

Bericht door Joost91 »

AfbeeldingIMG_7585.jpg by Joost van der Maten, on Flickr
Weer omgedraaid, nu met de rug naar Tennessee, een overzichtsfoto. Iets na het verboden te parkeren verwacht ik dat de de weg een zwenking zal maken richting de tunnel.

Joost91
Starter
Berichten: 92
Lid geworden op: di 10 mar, 2015 9:39

Re: Project tunnel Harderwijk

Bericht door Joost91 »

AfbeeldingIMG_7588.jpg by Joost van der Maten, on Flickr
De weg is erg slecht en heeft eigenlijk dringend onderhoud nodig. Maar ja, dat zullen ze nu niet meer gaan doen verwacht ik. :D

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”