m3 per uur

Post hier de algemene zaken over grondwerken, en de grondverzetbedrijven.

Moderator: André

Plaats reactie
Advertentie post before
BernardJennekus
Starter
Berichten: 117
Lid geworden op: di 23 nov, 2010 18:45
Locatie: zieuwent

m3 per uur

Bericht door BernardJennekus »

dag mannnen, zoals zovaak even de hulp van mijn collega machinisten nodig

ik kan binnenkort, wanneer ik de goedkoopste en de beste ben een bouwput uitgraven voor een nieuw te bouwen varkensstal. Deze wordt 65 x 36 meter, en moet ongeveer 0,75 cm zakken.
Dits is dus globaal zo´n 1750 m3 grond wat eruit moet.(vaste m3)

Dit wil ik doen met mijn liebherr 312 dus 14 tonner, met een 900 liter bak eraan, weet iemand ongeveer hoelang je hier mee bezig bent, zonder dat je rare poespas zoals puin in de grond tegenkomt.

alvorens weer mijn dank, gr bernard
Volvo en Liebherr

Gebruikersavatar
papahenkie
Forumlid
Berichten: 5912
Lid geworden op: ma 17 sep, 2007 22:03
Locatie: Heino
Contacteer:

Re: m3 per uur

Bericht door papahenkie »

ligt beetje aan de afvoer , en hoe graaf je het uit , gelijk superstrak met de kraan , of zet je er daarna eve een shovel met laserblad in ?
tis nog nooit zo nat wes of dreught weh weer op

BernardJennekus
Starter
Berichten: 117
Lid geworden op: di 23 nov, 2010 18:45
Locatie: zieuwent

Re: m3 per uur

Bericht door BernardJennekus »

afvoer gebeurt met een trekker en kipper, dacht zelf van te voren eff met een smallebak de contouren/buitenkant eff iets een sleufje voor de maatvoering, kan ik daarna volle bakken trekken. En moet gewoon tot 0,75 onder het pijl eruit, mag een fractie inzitten.
Volvo en Liebherr

Gebruikersavatar
papahenkie
Forumlid
Berichten: 5912
Lid geworden op: ma 17 sep, 2007 22:03
Locatie: Heino
Contacteer:

Re: m3 per uur

Bericht door papahenkie »

BernardJennekus schreef:afvoer gebeurt met een trekker en kipper, dacht zelf van te voren eff met een smallebak de contouren/buitenkant eff iets een sleufje voor de maatvoering, kan ik daarna volle bakken trekken. En moet gewoon tot 0,75 onder het pijl eruit, mag een fractie inzitten.
ik zet meestal om de 10 mtr een piket 50 cm buiten de lijn , dan rij je er strak langs , en graaf je een baan gewoon met de brede bak , daarna pak je banen zo ver je reiken kan , dan ben je in 2 dagen een heel eind als je genoeg afvoer hebt
tis nog nooit zo nat wes of dreught weh weer op

pascal312liebherr
Forumlid
Berichten: 2037
Lid geworden op: vr 5 feb, 2010 19:54
Locatie: t' zand (nh)

Re: m3 per uur

Bericht door pascal312liebherr »

ik denk ook dat als je contstant kippers bij je heb dat je lekker door kan draaien, vaak lijkt het dan heel wat maar ben je ook zomaar een heel eind op weg na een dag of 2, wij zetten vaak als de bouwput zich ervoor leent
meestal een mini kilver erin om het af te poetsen maar als dat niet de bedoeling is van de klant zou je misschien 1 kipper minder in kunnen zetten zodat je tijd heb om netjes te graven, en ik denk dat je put groot genoeg is om de contouren/buitenkant gewoon met je breede bak te doen ? als je dan een dag heb van 9uur zou je ongeveer 100m3 per uur moeten wegrijden als je het in 2 dagen wil doen, en als het zware grond is of nat doen wij altijd 10cm zand terug met een drain..
..

Gebruikersavatar
Zetzetpejertje
Starter
Berichten: 140
Lid geworden op: za 13 jun, 2009 0:02
Locatie: Den Bosch

Re: m3 per uur

Bericht door Zetzetpejertje »

Alles optimaal dus afvoer en je kunt normaal rijden etc etc moet je tellen op 1000 draaicyclussen per dag. als je dit hebt doe je het goed en heb je er meer heb je verdient . dus 1000 * 900 liter is
900 m3 per dag . hier ga ik altyd vanuit (Y)

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”